سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۲
۵

واکنش عضو برجسته دفتر رهبری به بازی ایران

پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب: 621497
معاون امور ویژه دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به دیدار فوتبالیست‌های کشورمان با تیم ملی اسپانیا گفت: باید در همه زمینه ها به خودباوری برسیم.
واکنش عضو برجسته دفتر رهبری به بازی ایران
به گزارش جهان نيوز، سید وحید حقانیان معاون امور ویژه دفتر مقام معظم رهبری در یادداشتی به بازی دیشب ایران مقابل اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه واکنش نشان داد و گفت: باید در همه زمینه ها به خودباوری برسیم.

در این یادداشت آمده است:

«بسمه تعالی

از نتیجه مسابقه فوتبال ایران و اسپانیا که با بازی شجاعانه ایران در مقابل غول پرستاره فوتبال جهان انجام شد دو نتیجه به دست می آید:

۱ - ما باید در همه زمینه ها به خود باوری برسیم، اگر به خودباوری رسیده بودیم برنده این میدان بودیم . همانطور که در نانو . موشک . هسته ای سلولهای بنیادی به خود باوری رسیدیم و توانستیم.

۲- ما در مقابل غولهای جهان کم نمی آوریم و می توانیم با اعتماد به سرمایه های خودمان و استفاده از تکنولوژی و دانش وتجربه دیگران به پیروزی های بزرگ دست یابیم همانگونه که در جنگ تحمیلی و چهل سال انقلاب و مبارزه با امپریالیسم نشان دادیم . هرچه مشکل داریم از داخل خودمان است. تضعیف یکدیگر، عدم همکاری و عدم هماهنگی بین بخشی».
 
منبع: مهر 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آفرین
Iran, Islamic Republic of
رهبری مخالف برجسته کردن اعضای دفتر خود هستند.حتی فرزندان خودشان.
Canada
یک کلام از سید وحید حقانیان
Iran, Islamic Republic of
کلامی صحیح. تیم فوتبال ما از گذشته از یک بیماری روحی و روانی رنج می برده است و آن خودباختگی و کم حساب کردن خود و توانمندی خودش بوده است و لذا وقتی در برابر تیمی که از ابتدا به لحاظ روانی خودش را در برابر آن بازانده بوده قرار می گرفته است دست به دفاع فشرده در هجده قدم خودش می زده است تا گل نخورد و این روند ادامه داشته تا گلی می خورده و آن موقع کمی فوتبال بازی می کرده است. اینها مقابل خود را در ذهنشان تبدیل به یک غول شکست ناپذیر می کردند و بعد هم شکست می خوردند. همین حالت در بعضی از سیاستمداران کشور هم هست که یکیشان گفته بود مثلا امریکا با فشردن یک تکمه ما را پودر می کند و با همین روحیه رفتند در برجام و هسته ای کشور را دو دستی تقدیم کردند چون در ذهن و روح خودشان از ابتدا خود را شکست داده بودند. بعد می آیند جشن می گیرند که خدایا شکر که شکست خوردیم ولی 5 گل نخوردیم و یا جشن می گیرند که خدا را شکر که 5 کشور بزرگ دنیا با ما سر یک میز نشستند ...!!! در حالی که چند تا بچه شجاع و خودباور سربازانشان را روی زانو نشاندند و تحقیرشان کردند و اشکشان را درآوردند. این روحیه همیشه از بالا به پایین دست سرایت می کند.
نسل قدیم
Iran, Islamic Republic of
بلی کاملا صحیح است خودباوری یکی ازفاکتورهای اصلی موفقیت درتمامی زمینه هاست اما فوتبال محتاج علم و دانش و مخصوصا داشتن زیرساخت هاست که ما دراین زمینه ها ضعیف هستیم
زمین های فوتبال ما برای بازیهای لیگ و تمرینات فاقد کیفیت و بسیار نازل تر از استانداردهای بین المللی است و یکی ازدلایل مصدومیت بازیکنان ما همین ا ست ضمن اینکه کیفیت فوتبال هم با این زمین ها رشد نمی کند
متاسفانه تب استفاده از مربیان خارجی هم با له کردن مربیان ایرانی جریان دارد درحالیکه ما می توانیم مانند سایرعلوم از دانش فنی خارجی ها استفاده کنیم ضمن اینکه مربیان ا یرانی را هم پرورش دهیم و تحقیر نکنیم ( مخصوصا در سیمای برنامه 90 ) و حاضری خورنباشیم