جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

دیدار دو مقام ارشد نظامی آمریکا با شاه اردن

پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب: 621477
معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاستگذاری و فرمانده ستاد مرکزی ارتش این کشور امروز در امان با شاه اردن دیدار کردند.
دیدار دو مقام ارشد نظامی آمریکا با شاه اردن
به گزارش جهان نيوز، «جان رود» معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاستگذاری و «ژوزف ووتل» فرمانده ستاد مرکزی ارتش این کشور با «عبدالله دوم» شاه اردن دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار روابط دوجانبه و شراکت استراتژیک بین اردن و آمریکا و تحولات منطقه بررسی شد.دو طرف همچنین به بررسی سازوکار ارتقای سطح همکاری مشترک اردن و آمریکا به خصوص در زمینه‌های نظامی و دفاعی ، تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در جنگ علیه تروریسم، بحران‌های منطقه و تلاش برای یافتن راهکارهای سیاسی حل این بحران و احیای امنیت در منطقه پرداختند.

طبق گزارش خبرگزاری عمون اردن، در این دیدار همچنین رئیس ستاد مشترک ارتش اردن، مشاور شاه اردن و مدیر دفتر وی نیز حضور داشتند.در حالی است که دو روز پیش نیز «جرد کوشنر» مشاور و داماد رئیس‌جمهور آمریکا و «جیسون گرینبلات» فرستاده این کشور در روند صلح غرب آسیا با هدف تلاش برای جلب حمایت اردن از طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» جهت حل و فصل منازعه فلسطینی- اسرائیلی، با عبدالله دوم در اردن دیدار کردند.

«معامله قرن» طرح دولت ترامپ برای حل منازعه فلسطینی و اسرائیلی از طریق مجبور کردن فلسطینیان به امتیازدهی از جمله درباره شهر قدس اشغالی و زمینه‌سازی برای ایجاد ائتلاف منطقه‌ای با مشارکت کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی، است.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *