جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

صدرالدين شجره كه بود؟ + تصاوير

پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب: 621463
صدرالدین شجره هنرمند پیشکسوت عرصه صدا، در سال ۱۳۳۱ متولد شد.
صدرالدين شجره كه بود؟ + تصاوير
به گزارش جهان نيوز، صدرالدين شجره هنرمند پيشكسوت عرصه صدا و گوينده راديو، دقايقی پيش بر اثر بيماری گوارشی در بيمارستان درگذشت.

شجره در سال  ۱۳۳۱ متولد شد. او گوینده، مجری، بازیگر، نمایشنامه‌نویس و کارگردان نمایش رادیویی بود. علاقه زيادی به شعر و ادبیات  داشت و همين امر او را به جلسات شعرخوانی كشاند.

صدرالدين شجره كه بود؟
شجره در دوره دبيرستان، پس از روی صحنه بردن نمایشی در مدرسه، با اکبر رادی آشنا شد. او در سال ۱۳۴۶، در سن ۱۵ سالگی مقام نخست کشوری در آزمون فن بیان را کسب کرد و به دنبال آن وارد رادیو شد.

صدرالدين شجره كه بود؟
شروع به کار وی در رادیو جوانان بود که به مدت ۷ سال ادامه داشت. خودش از آن سال‌ها به عنوان بهترین سال‌های کاری یاد كرده است. وی در سنین دبیرستان، مباحث موسیقی، سولفژ و آواز را در محضر مصطفی کمال پورتراب آموخت.
شجره بخش بعدی کار خود را با بازیگری در نمایش رادیویی آغاز کرد و بعد از مدت کوتاهی نویسندگی و تنظیم نمایشنامه برای رادیو را انجام داد. بعد از آن کارگردانی نمایش رادیویی را شروع نمود.

صدرالدين شجره كه بود؟ + تصاوير
اين هنرمند فقيد،  در رشته اپتومتری تحصیل کرد، اما علاقه فراوانی كه به رادیو و نمایش، باعث شد تا به استودیوهای رادیویی کشانده شود. وی در طول حدود پنج دهه فعالیت مستمر در رادیو، نویسندگی، تنظیم و کارگردانی آثار فراوانی را بر عهده داشته‌است.

صدرالدين شجره كه بود؟ + تصاوير
او همچنین اکثر نمایشنامه‌های اکبر رادی، را برای پخش در رادیو تنظیم و کارگردانی کرده و در برخی از آن‌ها نیز بازی کرده‌است.
اين هنرمند دقايقی قبل بعد از تحمل يك دوره بيماری دار فانی را وداع گفت.

صدرالدين شجره كه بود؟ + تصاوير
 
منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *