کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معضل مدیران بی انگیزه حل شد؟!

​صبح بخیر دولت روحانی به مشکلات اقتصادی/ مردم منتظر اقدامات سریع و ترمیم کابینه؛ دولت در حال تغییر ساختار!

31 خرداد 1397 ساعت 11:55

امروز یکسال از دولت دوم حسن روحانی گذشته است و ملت ایران به دنبال نتیجه کار دولت در این پنج سال هستند نه اینکه دولت تازه دست به تغییر ساختار بزند.


گروه سیاسی جهان نیوز: با وقوع نابه سامانی های اقتصادی مداوم و تشدید تورم و گرانی همراه با رکود اقتصادی زمانی که مردم منتظر اقدام عملی از سوی دولت بودند، پاستورنشینان در جلسه اخیر هئیت دولت رای به تغییر و تحول در ساختار دولت دادند.

البته در این میان مردم منتظر تغییر و تحول در عملکرد دولت بودند و تغییر ساختاری درشرایطی که اقتصاد کشور در شرایط بدی به سر می برد، اقدامی برای اصلاحات بعدی و مدت دار است و افکارعمومی به انتظار اقدامی عاجل و فوری بود. کما اینکه این اصلاحات بایستی با موافقت مجلس انجام شود و این موضوع بیشتر یک پروسه بلند مدت است تا یک پروژه کوتاه مدت. این مسئله به مانند این است به بیماری که در شرایط بدی بسر می برد و علائم حیاتی آن با مشکل به وجود آمده داروهای تقویتی بدهیم، این درحالی است که در ابتدا باید این بیمار به شرایط نسبتا مناسب جسمی برسد و سپس به تقویت قوای وی اقدام کنیم.

با این حال محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت روز 30 خردادماه با اشاره به تغییر و تحولات در دولت گفت: هفته آینده لایحه اصلاح تشکیلات دولت در مجلس بحث می‌شود، امیدواریم با تشکیل وزارت مسکن، صنعت، راه، بازرگانی و سازمان جوانان تحول ایجاد کرده و مشکلات را حل کنیم. با این تحولات چهره‌های جدیدی در کابینه خواهیم داشت که امیدارم این چهره‌ها جوان‌تر بوده و با انرژی بیشتری کار کنند.

البته واعظی از رایزنی های دولت با دیگر قوا برای سامان دهی به وضعیت اقتصاد نیز گفت. وی در این رابطه بیان داشت:  ما هم برای مقابله با این شرایط جلسات متعددی داشتیم، جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های مختلف و بخش خصوصی با حضور رییس‌جمهور برگزار شد و در مورد برنامه‌های خود مفصل بحث کردیم تا کالاهای مورد نیاز مردم تامین شود البته در انبارها هیچ مشکلی نداریم و ارزاق عمومی و مواد اولیه وجود دارد ولی با این حال رییس‌جمهور دستور دادند که مواد اولیه کارخانجات هم باید زودتر تامین شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور درحالی از اضافه کردن چند وزارتخانه جدید به دولت سخن می‌گوید که خود دولتی ها اذعان دارند معضل دولت مدیران بی انگیزه و خسته است. در این باب هم رئیس جمهور در تریبون عمومی به این مدیران انتقاد کرد هم اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت گلایه خود را از این مدیران ابراز داشت. با این وجود سئوال اساسی اینجاست چرا دولت برای ترمیم کابینه دست به کار نمی شود و مدیریت اقتصادی خود را با تغییر و تحولات نیروی انسانی خود سامان نمی بخشد.

دولت در حالی دست به مهره‌هایی که خود آنها را بی انگیزه می خواند نمی زند که حالا به دنبال تشکیل وزارتخانه های جدید هم هست. در این باب مردم منتظر ترمیم کابینه با توجه به صحبت های خود دولتمردان بودند اما حالا مشخص نیست برای وزارتخانه‌های جدید که دولت خود اعلام کرده مدیرانی دارد که با آنها با مشکل روبروست، چگونه می خواهد مهره چینی کند. در این حوزه تکلیف این مدیران چه می شود و از سوی دیگر مردم تا کی باید منتظر بنشینند تا وزارتخانه های جدید تشکیل شود و سیاست های جدید به آنها ابلاغ شود.

اقدام دیرهنگام دولت در ترمیم ساختار و نه در ترمیم کابینه نوید بخش یک تحول بزرگ اما دیرپاست. امروز یکسال از دولت دوم حسن روحانی گذشته است و ملت ایران به دنبال نتیجه کار دولت در این پنج سال و تحقق وعده ها هستند نه اینکه دولت تازه دست به تغییر ساختار بزند. هرچند که امروز شاهد نابه سامانی شدید اقتصادی و گرانی بی حد در حوزه های اساسی از جمله مسکن و خودرو هستیم و این موارد باید اصلاح شود. اما دولت برای اصلاح گرانی یکباره و زیاد قیمت مسکن دست به تشکیل وزارتخانه مسکن می زند که برای پا گرفتن آن باید بیشتر صبر کرد و این موضوع پاسخ نیاز فوری و روز مردم را نمی دهد و حواله دادن مشکلات مردم به آینده است.

به نظر می رسد که امروز که دولت از تغییر و تحولات سخن می گوید بایستی دست به یک اقدام انقلابی و اصلاحی قاطع بزند و در ابتدا مدیرانی که خود آنها را بی انگیزه و نالایق می خواند، در پنجمین سال از خدمت رسانی خود بزند و سپس ساختارها را تغییر دهد.


کد مطلب: 621424

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/621424/صبح-بخیر-دولت-روحانی-مشکلات-اقتصادی-مردم-منتظر-اقدامات-سریع-ترمیم-کابینه-حال-تغییر-ساختار

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com