شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

مردم کانادا کالاهای آمریکایی را تحریم می‌کنند

پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۲
کد مطلب: 621363
کانادایی ها خواهان تحریم کالاهای وارداتی از آمریکا و تجهیز کشورشان به سلاح هسته ای هستند.
مردم کانادا کالاهای آمریکایی را تحریم می‌کنند
به گزارش جهان نيوز به نقل از امریکا، حملات مکرر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علیه کانادا موجی از خشم را در بین مردم کانادا، همسایه شمالی آمریکا در پی داشته است به طوری که کانادایی ها چندین بار تحریم کالاهای وارداتی از آمریکا و تجهیز کشورشان به سلاح هسته ای را خواستار شدند.

پس از آنکه آمریکا بر فولاد و آلومینیوم عوارض گمرکی  اعمال کرد و رئیس جمهوری آمریکا و برخی مشاوران نزدیک وی، به جاستین ترودو نخست وزیر کانادا  در نشست جی 7 که در کبک کانادا برگزار شد حمله ( لفظی) کردند، کانادایی ها جانب احتیاط را کنار گذاشتند به طوری که در خیزشی وطن پرستانه، نمایندگان فدرال و تمام احزاب سیاسی این کشور، یک صدا، هفته گذشته در بیانیه ای مشترک که در پارلمان کانادا به تصویب رسید از نخست وزیرشان حمایت کردند.

در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری جمهوری خواه غیر قابل پیش بینی آمریکا تهدید می کند بخش خودروی کانادا را جریمه می کند، فراخوان  های مختلف در کانادا مبنی بر تحریم کالاهای آمریکایی افزایش پیدا کرده است و شبکه های اجتماعی با نام های کلیدی مانند  تحریم آمریکا و  خرید کالاهای کانادایی مردم این کشور را تشویق می کنند تا سس، قهوه و خودروهای آمریکایی خریداری نکنند و به جای رفتن به آمریکا، در داخل کشور خود سفر کنند.

یکی از ساکنان شهر ونکوور کانادا در صفحه تویتر خود نوشت: صرفا مشاهده پرچم آمریکا در مرز مرا بیمار می کند. من برای سفر تفریحی به آمریکا نخواهم رفت.

یکی از کاربران شبکه اینترنتی تصویری را منتشر کرده است که نشان می دهد به جای خرید توت فرنگی آمریکایی، برای توت فرنگی تولید کانادا دو برابر بیشتر پول پرداخت کرده است. اما با این وجود در حال حاضر برآورد کردن تاثیر اقتصادی تحریم کالاهای آمریکایی سخت است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *