جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

حضور اساتید سوری در ایران

چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۷
کد مطلب: 621330
هیأتی از رؤسا و استادان برجسته دانشگاه‌های کشور سوریه از اول تیر ماه به دعوت دانشگاه مذاهب اسلامی به ایران سفر می‌کنند و دیدارهایی با مراجع تقلید، علما و شخصیت‌های دینی و دانشگاهی در قم، تهران و مشهد مقدس خواهند داشت.
حضور اساتید سوری در ایران
به گزارش جهان نيوز، هیأت برجسته سوری متشکل از جمعی از استادان شیعه، اهل سنت و مسیحی و برخی رؤسای دانشگاه‌ها هستند که روز جمعه اول تیر ماه به دعوت دانشگاه مذاهب اسلامی وارد ایران می‌شوند و تا دهم تیرماه دیدارها و برنامه‌هایی در شهر مقدس قم، تهران و مشهد مقدس خواهند داشت.

از جمله برنامه‌های این هیأت در قم می‌توان به حضور در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و نماز جمعه و مسجد مقدس جمکران، حضور در اولین کلاس و ورک شاپ با موضوعات روز جهان اسلام در شعبه دانشگاه مذاهب اسلامی در روز جمعه اول تیرماه، دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در مدرسه امام سجاد(ع)، دیدار با حجت‌الاسلام شهرستانی و حضور در کلاس و کارگاهی با موضوع «وحدت اسلامی، چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو» با حضور حجت‌الاسلام مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی روز شنبه دوم تیر ماه اشاره کرد.

همچنین حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب قم، بازدید از مراکز علمی، فرهنگی و دینی همچون کتابخانه آیت‌الله مرعشی، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) و حضور در کارگاه آموزشی و... در روز یکشنبه 3 تیر ماه از دیگر برنامه‌های این هیأت سوری در شهر مقدس قم است.

با این وجود هیأت سوری از روز دوشنبه 4 تیر ماه تا چهارشنبه 6 تیرماه نیز در تهران میزبان واحد مرکزی دانشگاه مذاهب اسلامی خواهند بود که در روز دوشنبه با حضور سفیر سوریه و حجت‌الاسلام مختاری رئیس دانشگاه زمینه همکاری‌های مشترک علمی و دانشگاهی بررسی می‌شود و به تبع آن تفاهم‌نامه فی مابین به امضاء خواهد رسید.

دیدار با حجت‌الاسلام قمی معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، محسن رضایی دبیر مجمع تشخصیص مصلحت نظام، آیت‌الله اختری دبیرکل مجمع اهل بیت(ع)، حضور در حرم امام راحل، بازدید از جماران و کاخ سعدآباد، موزه دفاع مقدس، حضور در دانشگاه تهران و الزهرا و ... از برنامه‌های دیگر این هیأئت در تهران خواهد بود.

این هیأت از روز پنجشنبه 7 تیر ماه به مشهد مقدس سفر کرده و دیدارهایی با علما از جمله آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و بازدید از مراکز علمی، پژوهشی، دینی و فرهنگی خواهند داشت.

منبع: دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
احسنت.