کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توسعه حوزه ریلی از مسیر بازار سرمایه می‌گذرد

30 خرداد 1397 ساعت 13:47

خواجه نصیری گفت: بسترسازی برای رونق کسب و کار فعالان حوزه ریلی و بازار سرمایه از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری فراهم شده است.


به گزارش جهان نیوز، محمودرضا خواجه نصیری، مدیرعامل تامین سرمایه تمدن در حاشیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صنعت ریلی از دیرباز زمینه‌ساز توسعه و رشد صنعتی در کشور بوده است، اظهار کرد: با وجود چنین جایگاهی برای صنعت ریلی متاسفانه ورود برخی مشکلات از جمله کمبود نقدینگی و اعمال تحریم‌ها منجر شده تا سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه متناسب با جایگاه حوزه ریلی نباشد.
 
وی با بیان اینکه صنعت ریلی نیازمند 28 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است، گفت: نگاهی به وضعیت سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در بخش‌های اقتصادی از جمله حوزه ریل نشان می‌دهد که سهم عمده این سرمایه‌گذاری برای بازار پول و درصد کمی از آن به بازار سرمایه اختصاص دارد، این در حالی است که ظرفیت پتانسیل قابل توجهی در بورس وجود دارد.

خواجه نصیری تصریح کرد: عدم شناخت کافی متولیان نهادهای اقتصادی از ابزارهای تامین مالی بازار سرمایه، منجر به آن شده تا همواره سهم بازار سرمایه نادیده گرفته شود.

وی گفت: شرکت‌های سرمایه‌گذاری به عنوان تامین سرمایه پیشرو در تامین مالی صنایع مختلف از جمله صنعت ریلی برنامه‌های گسترده و وسیعی را برای بهبود شرایط کنونی حوزه ریلی و همچنین توسعه و ارتقا این صنعت در آینده دارند.

این مقام مسئول گفت: شرکت‌های سرمایه‌گذاری معتقدند رقابت بر سر توسعه صنعت ریلی تاثیر بسزایی در افزایش رشد اقتصادی و دستیابی به اهداف توسعه کشور دارد.

به گفته خواجه نصیری؛ تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه بیشتر به این حوزه در مقایسه با سایر خطوط حمل و نقلی و همچنین نگاه حمایتی مجلس و دولت به حوزه ریلی را ظرفیت مناسبی برای بستر سازی همکاری دو حوزه بازار سرمایه و ریل است.

وی افزود: ارتباط صنعت ریلی و بازار سرمایه گام مهمی در راستای تحقق شعار سال و همچنین بستر سازی برای رونق کسب کار فعالان حوزه ریلی و بازار سرمایه خواهد بود.

خواجه نصیری، تنوع گسترده ابزارهای تامین مالی در بازار سرمایه را ظرفیتی مطلوب برای شرکت های ریلی برشمرد و یادآور شد: بخش عمده ای از مشکلات این صنعت به مشکلات ساختار مالی و نبود نقدینگی باز می‌گردد . در این راستا شرکتهای تامین سرمایه با اشراف خود به بازار سرمایه می توانند زمینه تامین مالی و بهبود ساختار مالی شرکتهای فعال حوزه ریلی را مهیا کنند.

منبع:باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 621243

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/621243/توسعه-حوزه-ریلی-مسیر-بازار-سرمایه-می-گذرد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com