جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۵

کم‌کاری‌ کدام‌ نهاد باعث ترور دانشمندان‌ شد؟

چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب: 621173
در حوزه دانشمندان هسته‌ای هم این عزیزان در ارتقا سطح علمی کشور کار و فعالیت می‌کردند و دشمن نمی‌توانست به راحتی از کنار این موفقیت عبور کند، ولی همین دانشمندان وقتی زیر چتر حفاظت سپاه قرار می‌گیرند دیگر شاهد ترور آن‌ها نیستیم.
کم‌کاری‌ کدام‌ نهاد باعث ترور دانشمندان‌ شد؟
به گزارش جهان نيوز، سردار علی نصیری به اقدامات سپاه حفاظت پرداخته است در بخشی از این مصاحبه سردار به بحث ترور دانشمندان هسته ای کشورمان اشاره کرد است که جای تامل دارد.

سردار نصیری در پاسخ به این سوال که درحوزه حفاظت از شخصیت‌ها رتبه بندی‌هایی در سطح جهان صروت می‌گیرد آیا شما خودتان را در این حوزه با کشور‌های دیگر سنجیده‌اید؟ گفت: « امروز مجموعه حفاظت از شخصیت‌ها برای اینکه بتواند بروز باشد باید نسبت به کشور‌های دیگر شناخت داشته باشد. در حوزه حفاظت از شخصیت‌ها بعد از تشکیل سپاه انصار دیگر ترور موفق نداشتیم و این نشان دهنده آن است که نیرو‌های ما در حوزه تاکتیک، تکنیک، شناخت، عمل و اقدامات اطلاعاتی، توانسته‌اند خود را به روز کنند. اگر شما ترور دانشمندان هسته‌ای را می‌بینید این عزیزان اصلا محافظی نداشتند و خیلی به راحتی می‌شد آن‌ها را ترور کرد یا در موضوع ترور شهید صیاد، ایشان هم آن روز محافظ نداشتند یا در حوزه حفاظت هواپیمایی شاهد 20 مورد هواپیما ربایی ناموفق هستیم.»

وقتی دانشمندان هسته ای زیر چتر حمایتی سپاه قرار گرفتند ترور ها تمام شد
وی افزود: «شما می‌دانید بیشترین تهدید هواپیماربایی در کشور ما بوده است. در حوزه دانشمندان هسته‌ای هم این عزیزان در ارتقا سطح علمی کشور کار و فعالیت می‌کردند و دشمن نمی‌توانست به راحتی از کنار این موفقیت عبور کند، ولی همین دانشمندان وقتی زیر چتر حفاظت سپاه قرار می‌گیرند دیگر شاهد ترور آن‌ها نیستیم. ما اگر خودمان را با وضعیت‌های جدید مقایسه نکنیم و خودمان را متناسب با تهدیدات به‌روز نکنیم، نمی‌توانیم اقدامات موثری داشته باشیم.»

دولت جدید همه امکانات حفاظی من را کنار گذاشت
در حالی سردار علی نصیری از عدم محافظت از دانشمندان هسته ای که منجر به ترور آن ها شد صحبت کرده است که فریدون عباسی رییس سابق سازمان انرژی اتمی و یکی از دانشمندانی که مورد ترور واقع شد قبلا در گفتگویی در این زمینه گفته بود«من بعنوان رییس سازمان انرژی اتمی خودم را موظف می دانستم که از جان تمام متخصصین هسته ای حفاظت کنم. کاری ندارم این‌ها در سازمان انرژی اتمی هستند یا وزارت علوم، سپاه، وزارت دفاع و.. بعنوان مسئول دولتی و معاون رییس جمهور موظف میدانستم از همه دفاع کنم بر همین مبنا تشکیلات راه انداخته بودم و همه افراد را که شورای امنیت کشور می گفت احتمال ترور درموردشان هست را محافظت می کردیم، ولی کاری که با خود من در زمان دولت جدید در انرژی اتمی کردند خیلی جالب بود اول تن خواه محافظ‌های ما رو کم کرد اگر سه ملیون بودند کردن یک میلیون من دو ملیون را شخصا دادم، چون هزینه هاشون زیاد بود و من گفتم شما کار تون را انجام بدهید واقعا انرژی اتمی لنگ دو ملیون تومن بود یا نفهمی مدیران جدید بود که این شرایط را ایجاد کردند وقتی با من که ترور شده بودم اینجوری بر خورد کردند ماشین‌های من رو کم کردند و مسائل امنیتی را کاملا کنار گذاشتند اسناد مالی رو گم کنند این یعنی چه وقتی گفته می شود طرف باید در جای اسکان داشته باشه می گویید تا هر زمانی ماییل بود باشد مگر من به اراده خودم اینجا نشسته ام وقتی با من اینجوری بر خورد شود وای به حال بقیه. این مسئول جدید انرژی اتمی دنبال کار‌های دیگری است تا بخواهد از جان دیگران محافظت کند»

حال افکار عمومی ایران که دانشمندان برجسته ای را در جریان این اهمال کاری نهاد های مسئول از دست داده اند منتظر پاسخ هستند که این اهمال کاری از طرف چه کسانی و چرا صورت گرفته است؟

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به هر حال تمام دانشمندان هسته اي مون در دوران محمود ترور شدن. حالا اينكه تقصير وزارت اطلاعات بوده يا سازمان انرژي اتمي فرقي نمي كنه. الحمدلله الان سالهاست از اين ترورها خبري نيس و انشاءالله هيچوقت هم از اين خبرا نباشه. البته محمود مي گفت حتي براي دختر 16 ساله اي كه تو خونه شون انرژي اتمي درست مي كرد محافظ و باديگارد و اسكورت گذاشته اما نمي دونم چرا براي هيچكدوم از دانشمنداي هسته اي مون از اين چيزا نذاشته بود. خدا رحمتشون كنه. روحشون شاد باشه انشاءالله.
Iran, Islamic Republic of
چاههای هسته ای پر شدند ودانشمندی هم نمانده که ترور شود.علی برکت الله
Iran, Islamic Republic of
ترورها در زمان احمدی نژاد انجام شده
حرفهای فریدون عباسی رییس سابق سازمان انرژی اتمی بوی سیاسی میده
Iran, Islamic Republic of
از کجا معلوم تو مذاکره سال 82 تصمیم به حذف دانشمندان گرفته نشد که بعدا با فراغ بال بساط هسته ایی را جمع کنند وفریدون عباسی هم از دستشون در رفت ولی برکنارش کردند.
Iran, Islamic Republic of
کی دانشمندان ما را ترور کرد؟ ..... نه غزه نه لبنان .....درود بر اشغالگران قدس ؟!