سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

باورهای غلط دوران بارداری را بشناسید

چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب: 621147
مسئول برگزاری کلاس‌های آمادگی زایمان بیمارستان فاطمیه همدان به تشریح باورهای غلط در بارداری پرداخت و گفت: مادران باردار پس از شرکت در این کلاس‌ها دید صحیحی نسبت به موضوعات مختلف در دوران بارداری پیدا می‌کنند.
باورهای غلط دوران بارداری را بشناسید
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، مریم سپهر تصریح کرد: بسیاری از مردم بر این باورند که غلت خوردن در خواب و یا پهلو به پهلو شدن موجب پیچیده شدن بندناف بر گردن گودک می‌شود در حالیکه چنین مطلبی صحت ندارد.

وی درباره ترمیم دندان و مراجعه به دندانپزشکی در دوران بارداری افزود: عفونت دندان و یا هر نوع عفونت دیگری ممکن است منجر به سقط جنین شود بنابراین لازم است به سرعت درمان شود، برای ترمیم دندان بهتر است در سه ماهه دوم و سوم به پزشک مراجعه کرد چرا که تهوع کمتر شده و پزشک به راحتی می‌تواند کار خود را انجام دهد اما عصب‌کشی در بارداری را دندانپزشک باید تشخیص دهد همچنین مصرف آموکسی سیلین در بارداری برای رفع عفونت هیچ مشکلی ندارد.

سپهر درباره دیگر باور غلط دوران بارداری در زمینه بالا بردن دست مادر باردار اظهار کرد: بالا بردن دست مادر باردار هیچ‌گاه موجب پاره شدن بندناف جنین نمی‌شود اما مادر نباید حرکات کششی زیاد و ناگهانی همچون باز کردن پرده را داشته باشد.
وی توصیه کرد: در هنگام بارداری بهتر است مادر در تماس با هر گونه مواد شیمیایی قرار نگرفته و زندگی طبیعی از منظر مصرف مواد خوراکی و آرایشی داشته باشد و در معرض اشعه‌های مختلف قرار نگیرد.

مسئول برگزاری کلاس‌های آمادگی زایمان بیمارستان فاطمیه همدان ادامه داد: رنگ کردن موی سر بهتر است در این دوران انجام نگیرد اما در سه ماهه دوم به بعد مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند.سپهر یادآور شد: مصرف ضدآفتاب تا spf30 برای مادر و نوزاد مشکلی ایجاد نمی‌کند اما استفاده از مواد آرایشی باید در حد معمول و از نوع استاندارد باشد.

وی تصریح کرد: پیاده‌روی برای مادر بارداری که منع پزشکی ندارد، روزانه 30 دقیقه لازم است و در ماه آخر می‌تواند این میزان را به یک ساعت هم برساند.سپهر در پایان گفت: شستشوی بخیه‌ها پس از زایمان با آب گرم و بتادین امری منسوخ است و توصیه می‌شود مادر برای شستشوی بخیه از شامپو بچه استفاده و پس از آن محل بخیه را با سشوار خشک کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *