جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

رایزنی چین و کره شمالی درباره «صلح واقعی»

چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب: 621121
خبرگزاری رسمی کره شمالی از رایزنی سران چین و کره شمالی درباره مسائل مختلف از جمله خلع سلاح اتمی و صلح واقعی خبر داده است.​
رایزنی چین و کره شمالی درباره «صلح واقعی»
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، خبرگزاری دولتی کره شمالی امروز چهارشنبه اعلام کرد: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و شی جین پینگ رئیس جمهور چین در جریان گفتگوهای خود به یک تفاهم بر سر مسائلی مثل خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره و دستیابی به صلح واقعی دست یافته اند.

بر اساس این گزارش، رهبران چین و کره شمالی در این دیدار، نشست تاریخی کیم و دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در سنگاپور را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند و دیدگاه های خود را درباره مساله خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره مطرح نمودند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی افزود: کیم جونگ اون در این دیدار به رئیس جمهور چین قول داده است تا با مقام های پکن برای دستیابی به یک صلح واقعی در روند "بازگشایی یک آینده جدید" برای شبه جزیره کره همکاری کند.سفر دو روزه رهبر کره شمالی به پکن اواخر چهارشنبه به پایان خواهد رسید. این سفر پس از دیدار اخیر رهبر کره شمالی با ترامپ در سنگاپور برگزار شده است. رهبران آمریکا و کره شمالی در دیدار هفته گذشته قول دادند تا در زمینه خلع سلاح کامل شبه جزیره کره همکاری کنند.

ترامپ پس از این نشست اعلام کرد که آمریکا و کره جنوبی مانورهای نظامی پرهزینه و تحریک آمیز را متوقف خواهند کرد. این مساله موجب شگفتی تحلیلگران سیاسی شده است.آمریکا و کره جنوبی روز سه شنبه اعلام کردند که برای متوقف کردن مانورهای نظامی که قرار بود در ماه اوت برگزار شود، به توافق رسیده اند.

کانگ کیونگ ووها وزیر خارجه کره جنوبی نیز چهارشنبه در سخنانی تاکید کرده است که تصمیم درباره تعلیق مانورهای نظامی بر اساس تحولات آینده با کره شمالی مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.این سومین سفر رهبر کره شمالی به چین در سال 2018 میلادی به شمار می رود. نکته جالب این است که رهبر کره شمالی از زمان به قدرت رسیدن در سال 2011 میلادی هیچ سفری به چین نداشته است.

رئیس جمهور چین نیز در این دیدار از دستاورد مثبت نشست هفته گذشته ترامپ و کیم استقبال کرده است.شی جین پینگ همچنین گفت: روابط چین و کره شمالی از زمان نخستین سفر کیم در ماه مارس وارد تحولات جدیدی شده است.

در این نشست رهبر کره شمالی بار دیگر بر عزم پیونگ یانگ برای خلع سلاح مرحله به مرحله و گام به گام تاکید کرده است.کیم جونگ اون در دیدار با شی جین پینگ خواستار خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره بر اساس یک روند تدریجی و گام به گام شده است.

اظهارات رهبر کره شمالی یک نشانه دیگر از وجود اختلافات عمیق بین پیونگ یانگ و واشنگتن بر سر روند خلع سلاح کره شمالی و لغو تحریم های بین المللی است.ترامپ به رهبر کره شمالی گفته است که لغو تحریم ها تنها پس از خلع سلاح کامل امکان پذیر خواهد بود.

البته رهبران آمریکا و کره شمالی در توافقنامه صادر شده در سنگاپور اشاره ای به جدول زمان بندی برای خلع سلاح هسته ای نکرده اند ولی ترامپ بعدا در جمع خبرنگاران گفت که امیدوار است این روند خیلی سریع آغاز شود.
سومین سفر رهبر کره شمالی به چین بار دیگر اهمیت روابط اقتصادی و تجاری دو کشور را نشان داده است. چین بیش از 80 درصد واردات کره شمالی را تامین می کند.

رئیس جمهور چین در اظهاراتی گفت: نشست کیم و ترامپ یک گام مهم به سوی حل و فصل سیاسی مساله هسته ای شبه جزیره کره است. چین امیدوار است که کره شمالی و آمریکا بتوانند دستاوردهای حاصل شده در این نشست را عملی و اجرا کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *