پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

دورنمای روشن مذاکرات آمریکا-طالبان

چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب: 621113
پس از آنکه رئیس جمهوری افغانستان، آتش بس اعلام کرده و به شبه نظامیان طالبان اجازه ورود به شهرها را داد، دورنمای مذاکرات میان طالبان و آمریکا افزایش یافته است.
دورنمای روشن مذاکرات آمریکا-طالبان
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، تحلیلگران و دیپلمات‌های غربی گفته‌اند که پیشنهاد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان برای برگزاری مذاکرات بدون پیش شرط صلح، راه را برای مقام‌های آمریکایی به منظور مذاکرات با طالبان باز می‌کند.

توماس روتینگ، مدیر شبکه تحلیلگری افغانستان که یک اندیشکده مستقل است، گفت: اشرف غنی تا حدی این کار را انجام داده است. حالا به آمریکا بستگی دارد که این راه را دنبال کند و از آن بهره ببرد.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز به نظر می‌رسد که آماده است تا سیاست موسوم به "پایان دادن جنگ 17 ساله افغانستان تنها با رهبری افغانستان" را تغییر دهد؛ او از تمدید 10 روزه آتش بس غنی که امروز (چهارشنبه) مجددا شروع می‌شود، استقبال کرده است.

پامپئو گفته بود: از آنجا که رئیس جمهوری افغانستان بر اظهاراتش به مردم کشورش همچنان تاکید دارد، مذاکرات صلح به ضرورت شامل مذاکرات درباره نقش فعالان و نیروهای بین‌المللی نیز می‌شود. آمریکا آماده حمایت، ‌تسهیل و حضور در این مذاکرات است.

این تغییر در حالیست که دولت واشنگتن که مدتها در برابر مذاکرات مستقیم با طالبان مقاومت می‌کرده، حالا به نظر می‌رسد این سیاست را تغییر داده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *