جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
حاشیه برگزاری مراسم شب‌های نورانی در حلب سوریه؛

پدر شهید: پسرم را بعد از شهادت هم نشناختم!

چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب: 621110
هشتمین شب از سلسله برنامه‌های شب‌های نورانی(الیالی الساطعه) در میدان سعد الله جابری حلب برگزار شد.
پدر شهید: پسرم را بعد از شهادت هم نشناختم!
گروه فرهنگی جهان نيوز: هشتمین شب از سلسه  برنامه های شب های نورانی(الیالی الساطعه) همزمان با چهلمین روز شهادت شهید هیثم نایف برگزار شد. ‌شهید هیثم فرمانده نیروهای جبهه مردمی سوریه، چهل روز پیش در یک حمله توسط مسلحین به درجه شهادت رسید. این فرمانده دلیر با توجه به مقاومت های زیاد و اخلاق خوب‌اش از محبوبیت خاصی در بین مردم سوریه بهره‌مند بود.

در مراسم شب هشتم از سلسه شب‌های نورانی(الیالی الساطعه) از پدر شهید تقدیر شد.


به گزارش خبرنگار جهان نيوز، در هفتمین شب از برنامه شب های نورانی از پدر شهید هیثم نایف با اهدای یک جلد قرآن، تصویر شهید و یک هدیه تقدیر شد.

شهید از اهالی حلب و سربازان ارتش سوریه محسوب می شد. در انتهای این مراسم پدر شهید در مصاحبه با خبرنگاران گفت: هیثم از جوانی‌اش دشمن شناس بود و با فساد مبارزه می‌کرد. حتی زمانی که مسئولیت نداشت و در ارتش نبود.

وی در ادامه به نگاه و مدل زندگی شهید نایف اشاره کرد و گفت: او اصلا اهل هیاهو نبود و  من اصلا نمی دانستم که او فرمانده است!

پدر شهید هیثم نایف در ادامه گفت: در روز تشییع جنازه‌اش وقتی جمعیت زیادی از مردم را دیدم با تعجب از دوستانش پرسیدم، این‌ها برای هیثم آمده‌اند؟ وقتی دوستانش تایید کردند گفتم مگر او چه کاره بوده است که این همه از مردم برای تشییع و آمده‌اند؟


 در ادامه این مصاحبه آمده است پدر شهید حسن آیت به خصوصیات اخلاقی و مبارزات میثم ناحیه از ابتدای جنگ سوریه نیز اشاره کرد.

هشمین شب از سلسه برنامه‌های شب‌های نورانی (الیالی الساطعه) با سرود گروه کُرال حلب وابسته به مجموعه نیروهای مردمی حلب(فیلق) آغاز و پس از شعرخوانی، کلیپ "حلب زنده است" برای شرکت کنندگان در مراسم پخش شد.

گفتنی است جشن بزرگ شب های نورانی (الیالی الساطعه) توسط مرکز کودک و نوجوان سازمان هنری رسانه ای اوج و با همکاری موسسه فرهنگی و هنری مهاد در کشور سوری با هماهنگی نیروهای بسیح مردمی(فیلق)؛ به مناسبت ایام عید سعید فطر از ساعت ۹ الی ۱۱ شب در بخش عرفه‌های کودک و نوجوان و از ساعت ۱۱ الی یک بامداد در قالب برنامه ترکیبی(استیج) در شهر حلب سوریه برگزار می شود
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *