جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

چند دانش آموز کشور حافظ قرآن هستند؟

چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب: 621097
معاون اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به گسترش فعالیت های قرآنی در مدارس گفت: اکنون حدود 950 هزار دانش آموز کشور حافظ قرآن کریم هستند.
چند دانش آموز کشور حافظ قرآن هستند؟
به گزارش جهان نيوز، میکائیل باقری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در کرج افزود: این دانش آموزان از نیم جزء تا کل قرآن کریم حفظ بوده که بیانگر انگیزه بالای آینده سازان به فراگیری علوم قرآنی است. 
وی با اشاره به اینکه 4.5 میلیون دانش آموز در سال تحصیلی 97-96 در رشته های مختلف مسابقات قرآن، عترت و نماز در کشور شرکت کردند، اظهار داشت: آمار بالای نام نویسی دانش آموزان کشور در سامانه رشته‌های قرآنی، نشان از پیشرفت و توجه عالی آنان به مفاهیم کتاب الهی دارد. 

باقری گفت: تابستان 97 دانش آموزانی که دررشته های مختلف قرآن، عترت و نماز موفق به کسب رتبه برتر استانی شده اند، در مرحله کشوری به رقابت می پردازند. 

معاون اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش وپرورش بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانش‌آموزان از توجه نوجوانان و جوانان به تفکر درقرآن ابراز رضایت کردند اما بر ایجاد زمینه بهتر فعالیت‌های قرآنی توسط مسئولان تاکید داشتند. 

وی یاد آورشد: ما باید در زمینه مفاهیم قرآنی و دینی با کمک معلمان قرآن و مسئولان در فضای مجازی نیز تولید محتوا داشته باشیم. 

معاون اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش وپرورش به نقش الگویی مربیان در زندگی دانش آموزان پرداخت و اضافه کرد: بر همین اساس تلاش مجموعه فرهنگیان و آموزش و پرورش بر این مبنا است که انتقال ارزش های دینی و قرآنی با استفاده از روش‌های مناسب صورت گیرد تا مفاهیم قرآنی به شکل شایسته به دانش‌آموزان انتقال پیدا کند. 

وی تصریح کرد: برهمین اساس هر ساله مسابقات کشوری قرآن ، عترت و نماز در مشهد مقدس برگزار می شود. 

منبع:ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اين آمار صد در صد غير واقعي است. اگر از دانش آموزان ابتدايي صرفنظر كنيم (كه درصد حافظ قرآن در آنها زياد نيست) فقط 5 ميليون دانش آموز داريم و مفهوم آمار فوق (حدود يك ميليون دانش آموز حافظ قرآن) اين است كه از هر 5 يا 6 نفر ، يك نفر حافظ قرآن است. يعني در هر دبيرستان 300 نفره بايد حدود 50 نفر حافظ قرآن باشند در صورتيكه حتي در مدارس مذهبي تعداد حافظين كل قرآن معمولاً كمتر از 10 نفر است تا چه رسد به مدارس غير مذهبي.
آدمیزاد
Colombia
دروغگو دشمن خداست ،