پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱
عباس سلیمی‌نمین، محقق و پژوهشگر:

توضیحات فیروزآبادی مشکل را دوچندان کرد

چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب: 621084
توضیحات جناب فیروزآبادی درخصوص مساله ویلای تحت اختیار ایشان، متاسفانه مشکل را دوچندان کرد
توضیحات فیروزآبادی مشکل را دوچندان کرد
به گزارش جهان نيوز، اینکه گفته شود این ویلا محل نگهداری اسناد فوق‌سری بوده، خود یک وجه ماجراست و درباره آن باید گفت نگهداری از اسناد سری و محرمانه در خارج از مجموعه‌های نظامی قطعا یک تخلف محرز از قانون است، به‌ویژه اینکه حفاظت لازم را هم از آنها نمی‌توان در چنین مکانی صورت داد.

از سوی دیگر اگر واقعا این ملک به قول آقای فیروزآبادی تنها چند اتاق مخروبه بوده، خب چه بهتر؛ ایشان با واگذاری این ویلا از شر یک مخروبه خود را رها کرده‌اند. توصیه بنده هم این است که واگذاری هرچه سریع‌تر یک ملک مخروبه قاعدتا برای ایشان بهتر خواهد بود.

بنابراین بر همین دو مساله که ذکر شد، باید گفت که اصولا ادامه تملیک ملکی که از اموال عمومی است، نیازی به این‌گونه اظهارات ندارد و اصلا قابل‌پذیرش نیست که فردی بعد از مسئولیت همچنان از یک ملک اینچنینی دست‌بردار نباشد.

در این بین البته ممکن است توجیهات دیگری هم تراشیده شود؛ از جمله اینکه در دوران مسئولیت ضرورت‌هایی بوده و این اقدام صورت گرفته، در پاسخ به این دلیل‌تراشی احتمالی هم که ممکن است مطرح شود، همین امروز باید بگوییم که بعید نیست در دوران مسئولیت یک فرد برخی ضرورت‌ها خود را بر ضوابط و مقررات تحمیل کرده و شرایطی را ایجاد کنند که امکان ویژه‌ای برای یک مسئول برجسته فراهم شود و اقدامی اینچنینی را توجیه کنند. اما خب الان و امروز اصلا بحث این نیست، چراکه دوران مسئولیت جناب فیروزآبادی مدت‌هاست به پایان رسیده و امروز ارائه ادله مربوط به دوران مسئولیت ایشان در ستادکل قابل‌پذیرش نیست، حتی اکنون مهم نیست که بگوییم اقدام آن روزها دقیق بوده یا خیر، هرچه بوده و قبلا هر علتی که باعث این واقعه شده، حالا دیگر مهم نیست، امروز این مساله مهم است که حتی یک لحظه هم در اختیار داشتن این امکانات برای ایشان تخلف از قانون است؛ تخلفی که نه‌تنها یک اثر حقوقی دارد، بلکه فرای این مساله در جامعه نیز تاثیرگذار خواهد بود. طبیعتا نگه‌داشتن این ملک توسط رئیس سابق ستادکل نیروهای مسلح برای جامعه قابل‌تحمل نخواهد بود.
به هیچ عنوان پذیرفته‌شدنی نیست که بخواهیم با استدلال‌هایی چون مخروبه بودن ملک از بار این تخلف از قانون بکاهیم، چراکه هرچه زودتر باید ملک تخلیه شده و به این اقدام غیرقانونی پایان داده شود. وجه دیگر این ماجرا که البته نگرانی‌ها را بیشتر هم می‌کند این است که رهبری انقلاب هم دو مرتبه تاکنون نسبت به تخلیه این ملک تاکید کرده‌اند، اما همچنان جناب فیروزآبادی این ملک را واگذار نکرده‌اند. رهبر انقلاب در این ماجرا نشان دادند که چقدر بر اجرای عدالت تاکید دارند، اما حالا مشخص نیست که با کدام استدلال محکمه‌پسند و کدام منطق این ملک همچنان تخلیه نشده است.

منبع:فرهیختگان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فوق سری؟
عجب توجیهی!