سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۵
۳۶

دکان دونبش دراویش گنابادی در ماجرای اعدام ثلاث +تصاویر

چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۵۸
کد مطلب: 621026
اکنون می توان رویکرد جنگ زرگری دراویش گنابادی را بهتر شناسایی کرد که عبارتند از: سیاست های اعلامی و سیاست های اقدامی.
دکان دونبش دراویش گنابادی در ماجرای اعدام ثلاث +تصاویر
به گزارش جهان نيوز، اعدام محمد ثلاث قاتل سه مامور شهید ناجا در شامگاه دوشنبه 28 خرداد موجب موج سواری و مظلوم نمایی اعضای فرقه دراویش نعمت اللهی گنابادی شده است و  در این میان سایت و کانال مجذوبان نور وظیفه هجمه رسانه ای به جمهوری اسلامی را  به واسطه ارتباطات فرقه دراویش با بیرون از مرزها و تلاش برای  تشکیل اجماع بین المللی به نفع این فرقه تبهکار را بر عهده گرفته است. رسانه ای که از سوی قطب این فرقه نامعتبر شمرده شده بود ولی تحرکات اخیر این پایگاه نشان می دهد انکار ارتباط  و عدم تایید سایت مجذوبان نور با دراویش گنابادی  از سوی قطب این فرقه  می توانست ترفندی برای فرار از پاسخگویی درباره تبعات حقوقی و اجتماعی اقدامات آنها باشد. برای فهم دقیق ماجرا باید به مرور فعالیت چند ماه گذشته دراویش پرداخت.
 
۳۰ بهمن 96  روزی است که تصاویر غیرقابل انتظاری از سبعیت و وحشیگری  فرقه انحرافی دراویش موسوم به گنابادی در اذهان و تاریخ ثبت کرد که در پی تجمع غیرقانونی این آشوب‌گران در گلستان هفتم خیابان پاسداران و مقابل کلانتری 102 پاسداران رقم خورد، در اوج این آشوب طلبی از سوی دراویش مدعی آرامش و مدارا! محمد ثلاث با راندن اتوبوس به سمت ماموران نیروی انتظامی آنان را هدف تهاجم عمدی خود قرار داده که منتهی به شهادت سه نفر از ماموران به اسامی گروهبان یکم رضا امامی، گروهبان یکم محمدعلی بایرامی و سرباز وظیفه رضا مرادی شد و در جریان تحقیقات، ضمن اقرار به عمدی بودن اقدام خود از جمله راندن و هدایت اتوبوس به سمت ماموران ناجا، علت را عصبانیت و خشم اعلام کرد.
 
اما در تمامی آن شب ناگوار و هفته های قبل از آن سایت و کانال مجذوبان نور به پوشش گسترده و لحظه به لحظه اغتشاشات دراویش می پرداخت و هر ناظر آگاهی می توانست بفهمد بار رسانه ای آشوب دراویش برعهده این رسانه است و مجذوبان نور رسانه رسمی و مرجع دراویش داعشی است؛ دراویشی که به نظر می رسید علاوه بر درویش بودن میلیشیای آموزش دیده ای هستند!
 
پس از رقم خوردن جنایت گلستان هفتم نورعلی تابنده قطب این فرقه  بیانیه ای در تاریخ 2 اسفند منتشر کرد تا به بازسازی چهره جنایتکار فرقه اش بپردازد. تابنده در این بیانیه برای فرار از پاسخگویی پشت دراویش و مریدانش را خالی کرد و آنها را تنها منتسبان به دراویش دانست و هرگونه دخالت و ارتباطی با سایت مجذوبان نور را رد کرد:
 
"همچنین رفتار نادرست این منسوبان به درویشی، اسباب زحمت همسایگان و مسئولان ذی‌ربط را فراهم آورد که از این بابت نیز معذورم. در القای اشتباهات یا اغراضی که این واقعه را رقم زد، بعضی سایت‌ها دخالت مستقیم داشتند. لازم می‌دانم صراحتاً اعلام کنم که هیچ سایتی حتی اگر به‌عنوان من باشد یا خود را وابسته به من معرفی کند، مربوط به من نیست و من دخالتی در آن ندارم."
 
 
این اقدام این پرسش را ایجاد کرد که  نورعلی تابنده چرا پیش از این و پس از فعالیت طولانی این رسانه ارتباط با مجذوبان نور و دخالت در آن را تایید نکرده است؟ در حالی که همان ابتدا می توانست اعلام کند رسانه رسمی  این فرقه کدام است؛ در نهایت هم تابنده در انتهای بیانیه اش خواستار برخورد مسئولان با عاملان حوادث خیابان گلستان هفتم از جمله دراویش شد.
 
"از مسئولان محترم هم می‌خواهم که با عاملان حادثه خشونت‌بار اخیر، اعمّ از کسانی که به نام درویشی در وقوع آن دخالت داشتند، مطابق قانون و عدالت برخورد کنند. "
 
بعلاوه در بیانیه ای هم که مجددا  25 اسفند از سوی تابنده منتشر شد اعلام شد:
 
حضرت آقای مجذوب علیشاه در پاسخ به این سوال فقرا که در متن بیانیه مورخ دوم اسفند 96 تاکید شده که هیچ سایتی مربوط به من نیست، پس اخبار مربوط به سلسله را از کجا مطلع شویم؟ فرمودند: « سایت مزار سلطانی مورد تایید من است»
 
 
 پس از بیانیه نورعلی تابنده گردانندگان مجذوبان نور بلافاصله پایان فعالیت ها و کلیه حساب های کاربری مجذوبان نور را اعلام کردند.
 
 
اما با نزدیک شدن موعد قصاص محمد ثلاث مجذوبان نور در بی اعتنایی آشکار به فرمان قطب این فرقه به یکباره آغاز مجدد فعالیتهایش را اعلام کرد و به تنهایی طی هفته اخیر با فعالیتهای مخربش خوراک خبری ضد انقلاب را برای هجمه به نظام اسلامی فراهم می آورد؛ مجذوبان نور، قاتل شهدای نیروی انتظامی را شهید گلگون کفن می نامد.
 
 
رویکرد مجذوبان نور در بی اعتنایی به دستورات قطب پیش از این هم سابقه داشته و زمانی که  پس از اعلام برائت نورعلی تابنده از دراویش داعشی  در بیانیه اسفندماه این سایت همچنان اصرار داشت که دراویش داعشی را مظلوم و تحت ستم عنوان کند و پوشش پرحجم مطالب  اپوزیسیونی این سایت فورا توسط رسانه های معاند و ضد انقلاب پوشش داده می شد که البته قرائن نشان می دهند این بی اعتنایی ها به دستورات قطب فرقه چندان هم ناهماهنگ نیست!
 
حالا با روشن تر شدن موضوع دم خروس بازی دراویش گنابادی بیرون زده است، از یکطرف قطب فرقه از دراویش اغتشاشگر برائت می جوید و مدعی می شود آنها منتسب به دراویش خودسر منتسب هستند اما فرزند نور علی تابنده قطب فرقه خواستار جلوگیری از اعدام محمد ثلاث می شود و نگاهی به سایت مجذوبان نور این گزاره را ثابت می کند که دراویش بازداشتی از اعضای اصلی این فرقه و نه منتسب به آنها هستند.
 
 
اکنون می توان رویکرد جنگ زرگری دراویش گنابادی را بهتر شناسایی کرد که عبارتند از: سیاست های اعلامی و سیاست های اقدامی. در سیاست اعلامی نور علی تابنده،  سران  فرقه و سایت مزار سلطانی با چند بیانیه ضعیف از دراویش و سایت مجذوبان نور اعلام برائت صوری و فرمایشی می کنند تا بار حقوقی از روی دوش فرقه برداشته شود اما آنجه در عمل در جریان است یعنی سیاست اقدامی فرقه از این قرار است که مجذوبان نور با همکاری مصطفی آزمایش، بازوی بین المللی این فرقه که چندین سال است در خارج از کشور مشغول پرونده سازی و فعالیتهای حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی است دست به فعالیت پرحجم و همه جانبه برعلیه نظام می زنند که سریعا در رسانه های بین المللی و ضد انقلاب پمپاژ می شود. این است دکان دونبش فرقه دراویش گنابادی از ماجرای اعدام محمد ثلاث
 

مصطفی آزمایش
 

 
 
 
 

منبع: رجا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این ثمره اطاله دادرسی است!
Iran, Islamic Republic of
آقایان قوه قضاییه! این نتیجه ی اطاله دادرسی شماست. می بایست همون وقتی که اذهان عمومی هنوز موضوع را فراموش نکرده و از به شهادت رساندن ماموران مکدر است، حکم الهی را با قاطعیت انجام می دادید.
Iran, Islamic Republic of
به نظر من اقدامات نیروی انتظامی و قضایی به دور از احساسات، و براساس و منطق و قانون انجام شد ؛ ضمنا اگر همان روز ترور شهدای نیروی انتظامی هم اعدام این جنایتکار انجام میگرفت،برخوردهای شیطانی فرقه ظاله دراویش و هجمه های دولتهای آمریکا و اروپایی به همین صورت و یا شدیدتر بود.
Iran, Islamic Republic of
در مقابل منافقان باید با شدت و حدت عمل کرد
ابن الشهيد
Iran, Islamic Republic of
آيا اين به اصصطلاح فقرا از سران و اقطابشان درس مردم كشي و قتل هموطنان بيگناه خود را مي اموزند، كه بعد لفظ شهيد گلگون كفن را بر فردي آدمكش و قاتل مي گذارند...؟؟؟
پس خجالت بكشيد از صبر و متانت مردم و از لفظ مقدس شهيد بيشتر از اين سوء استفاده نكنيد....
ریشه این مسخره ها رو باید از ته زد . هر مغز خرابی واسه خودش دوکان و دستگاه راه انداخته
سروش
Iran, Islamic Republic of
مقصر اصلی صداوسیماست مقصر جهان نیوز است مقصر من هستم دنیا را به گند کشیده اند، از آدم های عوضی حمایت می کنند آن وقت ما باید جواب بدهیم که چرا یک جانی و وحشی را به کیفر اعمالش رساندیم، خانم ها و آقایان انقدر این امریکا و اروپا سوراخ دارد که یک کور هم می تواند سوراخ هایش را بشمرد. ما کم کار هستیم بی برنامه و کم تدبیر.
Iran, Islamic Republic of
سه مأمور بیگناه پلیس زیر چرخ های اتوبوس له شدند باز یک عده در مجازات قاتل تردید می‌کنند! خیلی عجیبه! مگه تروریست هستید که از اعدام تروریست ناراحت می‌شوید؟
Iran, Islamic Republic of
بله الان ان سه مامور روحشان شاد شده است که قاتلشان هم به سزای خود رسیده و علاوه بر سه همسر و فرزندان انها زن و فرزند ایشان هم یتیم و بی پدر شدند
Iran, Islamic Republic of
قطعا خدا و سه مامور، از اجرای عدالت، خشنود میشوند.
خانواده اعدامی ها هم، بنده خدا، هستند و خدا، مراقب بندگانش است. مهم اینست که اعدام قاتل، مانع ایجاد صدها فرزند یتیم پدر از دست داده دیگر میشود.
Denmark
بله درست است الان دولت برای آن سه شهید و فرزندانشان امکانات فراوانی تدارک می‌بیند اما فرزندان ان اعدام شده در جامعه رها می‌شوند همراه با یک انگ بزرگ و اوضاع احوال خراب اقتصادی ولی حرف شما درست است خدا حامی بندگانش است که در افریقایی گرسنه وامریکا شکم سیر و در اسیا جنگ زده همه جا مراقب بندگانش هست ...
Iran, Islamic Republic of
احتمالا فرزندان این جنایتکار و خانواده او از نورعلی تابنده و سایت مجذوبان نور حقوقشون رو میگیرن؛ شاید هم از کمکهای کنگره آمریکا به اینطور افراد استفاده کنند.
Iran, Islamic Republic of
اتحادیه اروپا و آمریکا، غلط اضافی نکنند.
مندلی
Iran, Islamic Republic of
این قدر به این کثافت های مزدور بها ندهید بگذارید در کثافات خود غرق شوند
امید
Iran, Islamic Republic of
وقتی عده ای در داخل از این فرقه حمایت می کنند بیگانگان هم بخودشان اجازه دخالت می کنند
بابا مراقب حرف زدن هاتون باشین
در حکومت اسلامی دارین زندگی می کنید
حرفی نزنید که دینا خدا آسیب ببینه
Iran, Islamic Republic of
رشیدپور نوشته شفاف سازی کنیداخه مجرمحترم
اگه خانواده ات زیرچرخ اتوبوس له بشه هم همین رامی گویی ؟
بعضی ها ازخون لقمه درمی اورند...
اون سلبریتی قشنگ اگه برای خانواده اش اتفاقی بیفته می روندقاتلو می بوسند؟
رسولی
Iran, Islamic Republic of
سازمانهای حقوقی بشر مدافع قاتلین هستند تا مظلومین این فرد سه نیروی وفادار به این مرزو بوم را به شهادت رسانده و این سازمانها وی را بی گناه و مظلوم معرفی می کنند و مشخص است چرا آمریکا از حقوق بشر خارج می شد حتما اسرائیل هم مورد ظلم مردم فلسطین از نظر اروپایی ها و آمریکاییها واقع شده است این چه سازمان مللی است که این کشور ها گرداننده آنها هستند .
خدا جانی هایی که انسانها را زیر می گیرند، لعنت کند
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
کجای دنیا، کسی که با اتوبوس، به سمت نیروهای انتظامی، حرکت می کند و آنها را زیر می گیرند، بی گناه می پندارند؟ خاک بر سر حقوق بشر غربی ها
Iran, Islamic Republic of
اره بخدا منطقه ایی که چند روز تحت نظر پلیس است چطور یک اتوبوس تونسته بیاد پارک کنه و بعد هم فاجعه ببار بیاره باید دید قصور از کجا بوده
مرگ بر اتوبوس
Iran, Islamic Republic of
آره باید اون اتوبوس رو خفه کرد. ای اتوبوس اگه تو نبودی ، همه چیز گلستان می شد اصلاً مترو خیلی بهتره.
Iran, Islamic Republic of
15.23 معلومه قصور و بی تدبیری وزارت کشور باعث شد فضا برای این جنایتکارا فراهم بشه تا اینطور جنایت کنن.
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
اینها مجذوبان شیطان هستند و با شیاطین خارجی همکاری می کنند
Iran, Islamic Republic of
مکرون: حمله به پلیس به سان حمله به فرانسه است. در ایران!...؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا بر دعاویش منحرف که حالا ننگ جنایتکاری هم بر پیشانی شان اضافه شد! باید از خیلی قبل ها مانع رشد علف هرزه های ضاله می شدیم تااینقدر مردم را گمراه نکنند، عاقبت جدایی از مسیر نورانی ولایت علوی، افتادن در دام گروهک های دست ساخته استعمار و آلوده به جنایت شدن است، عمق انحرافات فکری و اخلاقی این فرقه های شیطان زده بیشتر از آدم کشی های اخیرشان است ؛ خذلهم الله!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
این اراذل و اوباش را این قدر بزرگ نکنید
United Kingdom
بسمه تعالی
غائله های این چنینی باز هم بصور مختلف تکرار خواهد شد.
این مار سمی دراویش داعشی گنابادی را باید از سر نابود کرد.
نور علی تابنده دستگیر و بجرم اغتشاش در جامعه محاکمه شود و دسیسه های انان برملاگردد.
در غیر اینصورت ماریست در آستین میپرورانید و همان خواهد شد که تاریخ نمونه ی انرا در زمان قاجار و بعد دید.
ترحم بر پلنگ تیز دندان
ستم کردن بود برگوسفندان.
Iran, Islamic Republic of
اتحادیه اروپا خیلی خیلی بیخود کرده ...
مسلم
Iran, Islamic Republic of
در سایت به اصطلاح مجذوبین نور و مدعیان پیروی از علی علیه السلام به دین مبین قسم داده شده که کینه نکارند.
باید به این مدعیان دروغین علی بن ابی طالب گفت که مگر دعای ندبه را نخواندن که می فرماید فادوع قلوبهم أَحْقاداً بَدْرِيَّةً وَ خَيْبَرِيَّةً وَ حُنَيْنِيَّةً وَ غَيْرَهُنَّ فَأَضَبَّتْ عَلى عَداوَتِهِ وَ أَكَبَّتْ عَلى مُنابَذَتِه،یعنی علی علیه السلام اجرای حق کردند و ظالمان و فاسدان را از بین بردند و البته به قول مدعیان دروغین زهد، این کار حضرت باعث شد تخم کینه در دل متعصب و بیمار بعضی فرقه ها و قبیله ها بکارد.اگر در اجرای عدالت تخم کینه کاشته می شود تقصیر نظام عادل نیست بلکه تقصیر دلهای خراب و متعصب و بیماری است که باید خودشان را اصلاح کنند که چرا از اجرای عدالت ناراحت و خشمگین و در نهایت کینه ای می شوند.
بله کار علی وار در دلهای دلهای مریض و متعصب و خالی از حق کینه ایجاد می کند.
فرخ
در اقوام مادری ام تا دلتون بخواد درویش داریم از مشخصات خودشون و رفقای درویششون اینه که همشون یه سه تار یا تنبور دارن به شدت بی سوادن مطالعشون در حد حفظ چند بیت از اشعار مولاناس ...
Iran, Islamic Republic of
همه فرقه گنهکارند. رحم نکنید. بالاتر از سیاهی رنگی نیست.
مونا
Iran, Islamic Republic of
چطوه که وقتی امریکایی ها فرقه داودیه را زنده زنده در آتش می سوزانند حقوق بشر خفقان میگیرد؟ ولی اگر یک گنده لات سه مامور بی گناه را می کشد -اعدام به حق قاتل را محکوم میکند؟
باید به حکم خدا عمل کنیم و توی دهن هر یاوه گو بزنیم
رضا
United Kingdom
کسي مخالف مجازات کسي که سه سرباز را کشته نيست/نبود. مشکل اين است که روند بازجويي و محاکمه درست به نظر نمي رسد.
حمیدا
Iran, Islamic Republic of
رضا 17.20 شما خیلی اشتباه میکنی که بعد از اینهمه وقت بازجویی و طولانی شدن محاکمه و دادگاه تجدید نظر و دیوان عالی کشور و...... هنوز این ادعای خصمانه رو مطرح میکنی.
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
وقتی قوه قضاییه در برخورد با مفاسد مماشات می کنه، وقتی در برخورد با مفسدین از هر نوعی کوتاهی می کنه، باید هم کار به جای برسه که یه عده جنایتکار از جنایت آشکار کسی که در ملا عام کشتار راه می اندازه به این گستاخی دفاع کنند!!!
اگر د برخورد با مجرمین کوتاهی شد نه تنها خود مجرمین گستاختر می شوند بلکه یه عده احمق فریب خورده آلت دست استکبار مثل منافقین و اتحادیه اروپا اون وقت مظلوم نمایی را می اندازند و برامون تکلیف روشن می کنند
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه.
این جانی جنایتکار خودش به جنایتش اعتراف می کنه، بعد اتحادیه اروپا اون رو شهید اعلام می کنه!!!
اگر این شهیده!! پس شهدای نیروی انتظامی کیا هستند!!؟؟
دوستداران آمریکا و غرب خوب ببینند و متن حمایتی اتحادیه اروپا را در دفاع از این جنایتکار ببینند و یکم با خودشون فکر کنند!! ببینند همون های که اینقدر براشون سر و دست میشکنند چطور از یک جنایتکار دفاع می کنند!!! در حالی که اگر چنین اتفاقی در کشورهای خودشون علیه پلیس رخ بده چطور با اون مجرم برخورد می کنند!! در دم می کشند!! ولی برای کشور ما در هر ماجرای پلیس را محکوم و از مجرم دفاع می کنند
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
اوج حقوق بشر را در بیانیه اتحادیه اروپا دیدیم!!! دفاع از مجرم و محکومیت نیروی امنیتی (حافظان جان و مال مردم)!!!
سید
Iran, Islamic Republic of
خدا به راه راست هدایتشان کند ؛ این فقرای راه گم کرده را !!