چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

آمریکا و اسراییل درصدد احیای داعش هستند

سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۷
کد مطلب: 620994
در ادامه واکنش‌های اعتراض آمیز به حمله هوایی به نیرو‌های الحشد الشعبی در نوار مرزی عراق با سوریه، گروه‌های مقاومت اسلامی هشدار دادند هدف آمریکا و اسرائیل احیای دوباره داعش است.
آمریکا و اسراییل درصدد احیای داعش هستند
به گزارش جهان نيوز، گروه های مقاومت اسلامی کتائب حزب الله عراق که نیروهایش در این حمله هدف قرار گرفته اند، عصائب اهل الحق، فهرست انتخابی الفتح که اغلب گروه های مقاومت اسلامی در آن گرد آمده اند و نزدیک به الحشد الشعبی است، به علاوه ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی معاون رییس جمهور عراق، علیه این حمله هوایی موضع گرفته اند.

بسیاری از این نیروها، اقدام به بمباران دوشنبه شب مقر الحشد الشعبی در مرز عراق با سوریه که تعدادی کشته و زخمی به دنبال داشته است را در کار مشترک آمریکا و اسرائیل در راستای طرح های تسلط بر منطقه دانسته اند.


کتائب حزب الله: آماده جنگ با صهیونیست ها هستیم
کتائب حزب الله عراق در بیانیه اش به طور مشخص آمریکا و رژیم صهیونیستی را مقصر حمله دانسته و نوشته است که این جنایت زشت، بار دیگر پرونده مقابله با رژیم صهیونیستی و طرح آمریکایی ها را در منطقه باز کرده است.

در بیانیه تصریح شده است که کتائب حزب الله در سوق یافتن به سمت این رویارویی هیچ گونه ابائی ندارد و آن را افتخار بزرگی می داند که خون فرزندان کتائب حزب الله در راه مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی و پشتیبان آن – آمریکای شرارت - ریخته شود.
کتائب حزب الله تاکید کرده است که هرگز نمی گذارد که خون فرزندانش که در این حمله ریخته شد، به فراموشی سپرده شود و در روزهای آینده که جنایتکاران این حمله معرفی می شوند، برخوردی متناسب با حجم این جنایت خواهد داشت.

عصائب اهل الحق: هیچ توجیهی قابل قبول نیست
گروه مقاومت اسلامی عصائب اهل الحق به رهبری 'قیس الخزعلی' نیز با اعلام همبستگی با کتائب حزب الله که در این حمله تعدادی از نیروهایش کشته و زخمی شدند، تاکید کرده است که دست های آمریکایی و صهیونیستی در این جنایت در کار بوده است.

این گروه مقاومت اسلامی عراقی همچنین از دولت عراق خواسته است که بدون در نظر گرفتن ملاحظه آمریکایی ها، در قبال حمله به نیروهای عراقی وابسته به الحشد الشعبی، تحقیق سریع کرده و عوامل را شناسایی و معرفی کند.
در بیانیه آمده است که عامل حمله به نیروهای وابسته به الحشد الشعبی در نوار مرزی عراق با سوریه، هواپیماهای آمریکایی و صهیونیستی بوده و هیچ گونه توجیهی در این خصوص قابل قبول نیست.

وی در واکنش به برخی ادعاها که گفته است نیروهای عراقی در داخل اراضی سوریه هدف قرار گرفته اند و نه داخل عراق افزوده است که تامین مرزهای عراق با سوریه بدون تامین آن سوی مرز، امکان پذیر نیست.
عصائب اهل الحق خاطر نشان ساخته است که حضور نیروهای عراق در داخل اراضی سوریه قانونی و با هماهنگی و موافقت دولت سوریه و برای صرفا مقابله با گروه تروریستی داعش است.

عصائب از اینکه به جای حمله به داعش، نیروهای ضد داعش هدفگیری می شوند ابراز تعجب کرده و افزوده است که یک تلاش بین المللی و منطقه ای وجود دارد تا حضور نظامی در دو سوی مرزهای عراق و سوریه تضعیف شود تا امکان تبدیل مجدد این مرزها به تهدید امنیتی، وجود داشته باشد.

ائتلاف دولت قانون: رژیم صهیونیستی درصدد اعاده حیات داعش است
ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی معاون رییس جمهور عراق نیز تاکید کرده است که هدف رژیم صهیونیستی از هدف قرار دادن نیروهای الحشد الشعبی تحمیل معادلات جدید سیاسی بر منطقه و اعاده حیات به گروه تروریستی داعش است.

براساس بیانیه این ائتلاف سیاسی عراقی، رژیم صهیونیستی می خواهد دوباره داعش در منطقه گسترش پیدا کرده و سازماندهی شود.
در این بیانیه بر ضرورت ادامه مبارزه جدی تر با گروه تروریستی داعش و شکست نهایی این گروه تروریستی تاکید شده است.

ائتلاف دولت قانون همچنین هشدار داده است که اینگونه رفتارها در تعرض به نیروهای عراقی، باعث تنش بیشتر و خطرناکتر در سطح منطقه می شود.
بیانیه درعین حال تاکید کرده است که اینگونه حملات هوایی نمی تواند بر روحیه نیروهای الحشد الشعبی در مبارزه با تروریسم اثر بگذارد.

الفتح: دولت عراق از رزمندگان عراقی حفاظت کند
فهرست انتخابی 'الفتح' به رهبری هادی العامری دبیرکل سازمان بدر نیز در بیانیه ای از دولت عراق خواسته است که تدابیر لازم برای حفاظت و حمایت از رزمندگان عراقی در برابر این گونه تعرض ها اتخاذ کند.

'احمد الاسدی' سخنگوی الفتح گفته است که ما مطمئن هستیم که هدف قرار دادن نیروهای عراقی در این پایگاه ثابت نظامی در راستای منافع راهبردی تروریست ها و اهداف تکفیری ها در عراق و منطقه است.

وی افزوده است که نیروهایی که با تروریسم تکفیری در عراق و سوریه می جنگند در عین حال با دشمنی که حاکمیت، کرامت و تمامیت اراضی عراق و سوریه را هدف قرار می دهد نیز مقابله می کند.

الاسدی تاکید کرده است که فرصت تاریخی برای درمان آثار بوجود آورنده تروریسم در منطقه و عراق و پایان بخشیدن نهایی به این طرح که هدفش تجزیه و تکه پاره کردن منطقه است، فراهم شده است.

وی گفت که گروه های مقاومت اسلامی در عراق از روز اول گفته اند که در برخورد و نابودی تروریسم در هرجا که باشد، حتی اگر لازم باشد از مرزهای مشترک بگذرند، تردید نمی کنند.
پایگاه نظامی ثابت تیپ های 45 و 46 الحشد الشعبی وابسته به گروه مقاومت کتائب حزب الله عراق یکشنبه شب گذشته (27 خرداد 97) در نوار مرزی عراق با سوریه در معرض یک هوایی قرار گرفت و 22 نیروی الحشد در این حمله کشته و 12 تن دیگر زخمی شدند.

تشکیلات الحشد الشعبی در بیانیه این حمله را محکوم کرد و نیروهای آمریکایی را در قبال این حمله مقصر دانست.

وزارت خارجه عراق نیز در بیانیه ای رسمی امروز سه شنبه این حمله را محکوم کرده و اعلام کرده است که هدف گیری نیروهای ضد داعش باعث تقویت داعش در منطقه می شود.

در مقابل نیروهای آمریکایی اتهام حمله به نیروهای الحشد الشعبی را از خود دور کرده و برخی رسانه های آمریکایی گفته اند که هواپیماهای رژیم صهیونیستی و نه آمریکا مرتکب این حمله شده اند.

در همین حال این سوال برای ناظران مسائل عراق مطرح است که اولا رژیم صهیونیستی از کجا از وجود این پایگاه ثابت الحشد الشعبی اطلاع داشته و چگونه هواپیماهای این رژیم توانسته اند از رادارهای قوی آمریکایی ها که در منطقه مستقر هستند، پنهان بمانند و به منطقه رسیده و بعد از انجام حمله، سالم به پایگاه های خود بازگردند.

آنها برهمین اساس انگشت را همچنان متوجه آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی می دانند.

منبع: دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *