چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰
۱

انعکاس یکی ازبدترین اتفاقات فوتبال در جام جهانی

سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب: 620954
جمعی از بازماندگان حادثه تلخ زمین فوتبال «چوار» استان ایلام با حضور در روسیه انعکاس دهنده این اتفاق بین تماشاگران کشورهای مختلف حاضر در سرزمین میزبانی جام جهانی هستند.
انعکاس یکی ازبدترین اتفاقات فوتبال در جام جهانی
به گزارش جهان نيوز، روز بیست و سوم بهمن ماه سال ۱۳۶۵ بود که هواپیماهای دشمن با حمله به آسمان ایران زمین فوتبالی که دو تیم چوار و ایلام در حال بازی در آن بودند را بمباران کرد که در این فاجعه تعدادی از بازیکنان دو تیم به شهادت رسیدند. 

تاکنون برنامه ها و مراسم های زیادی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این اتفاق در نظر گرفته شده است اما تازه ترین آن به حضور گروهی از بازماندن این حادثه در روسیه برمی گردد. 

این گروه که با پیراهن های سبز رنگ در روسیه حاضر شده اند، در شهرهای محل برگزاری مسابقات ایران برنامه هایی را در نظر گرفته اند تا معرفی کننده این اتفاق تلخ به کشورهای دیگر باشند. 


مهدی حب درویش رکورددار روپایی در جهان نیز به عنوان سفیر این گروه برنامه های مختلفی را در شهرهای محل برگزاری دیدار تیم ملی ایران اجرا کرده که مورد استقبال تماشاگران کشورهای دیگر قرار گرفته است. 

این گروه اتفاق تلخ زمین فوتبال چوار را به چند زبان روی کاغذ آورده اند و به همراه خود چند مترجم به زبان های انگیسی، عربی و روسی دارند تا این اتفاق را برای کشورهای دیگر بازگو کنند.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حقیقت طلب
Iran, Islamic Republic of
واقعا کار خود جوش و ایده ی بسیار عالی ای بود...
آتش به اختیار یعنی این...
مورد قبول حضرت حق انشالله...
موفقیت شما آرزوی ماست...