شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

مذاکره مجدد به صلاح کشور نیست

سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب: 620926
عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: آمریکایی‌ها به هیچ قاعده،قانون و اخلاقی پایبند نیستند و مذاکره با آنها خلاف عقلانیت است.
مذاکره مجدد به صلاح کشور نیست
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام سید رضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز و رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که آیا با مذاکره مجدد با آمریکا موافق هستید و نظرتان در مورد بیانیه برخی فعالان سیاسی در خصوص مذاکره مستقیم با ترامپ چیست ، اظهار داشت : توافق برجام نتیجه بیش از دو سال کار فنی و کارشناسی شش کشور بود تا بهترین توافق ممکن صورت بگیرد که با اجرای آن شورای امنیت سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه 2231 شش قطعنامه تحریمی ایران را لغو کرد و همزمان با حضور ترامپ در راس حکومت آمریکا بد عهدی ها دوباره آغاز شد.

وی با بیان اینکه زمان شناسی نکته ای است که باید هر فرد سیاسی باهوش به آن توجه کند، افزود: باید پذیرفت که آمریکایی ها و در راس آن ترامپ به هیچ قاعده،قانون،عرف و اخلاقی پایبند نیستند و در نتیجه مذاکره با آن ها نیز خلاف عقلانیت است.

مذاکره مجدد با آمریکا به هیچ وجه به صلاح کشور نیست
وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب بارها اعلام کرده خواهان روابط با همه کشورهای دنیا بر اساس احترام به حق حاکمیت،استقلال و منافع متقابل است، تصریح کرد: آمریکا اوایل انقلاب با ما قطع رابطه کرد و در حال حاضر نیز با خروج از برجام به دشمنی با کشور ما پرداخته است.

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد:آمریکا به طور یک طرفه از این توافق خارج شده  و لزومی ندارد ما دوباره با یک کشور بد عهد و پیمان شکن مذاکره کنیم که این امر به هیچ وجه به صلاح کشور نخواهد بود.

حجت الاسلام اکرمی در پاسخ به این سوال که نظر شما به عنوان یکی از اعضای دولت دوازدهم در مورد آینده برجام و وضعیت اقتصادی کشور چیست ، اظهار کرد: آگاه سازی مردم نسبت به دوست و دشمن وافشاگری فعالیت های دشمنان ایران اسلامی از وظایف مهم مسوولین دولتی محسوب می شود باید چهره و باطن واقعی آمریکا در طول چهل سال گذشته را به مردم نشان بدهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید با آگاه سازی و دشمن شناسی و با تکیه بر ظرفیت های داخلی شاهد پیشرفت روزافزون کشور باشیم.

گفتنی است همزمان با خروج یکطرفه آمریکا از توافق بین المللی برجام و عدم پایبندی به آن و همچنین رهنمودهای چند ساله رهبر معظم انقلاب در خصوص عدم اعتماد به آمریکا جمعی از مدعیان اصلاح طلبی در چند روز گذشته در بیانیه ای خواستار مذاکره مجدد با آمریکا شدند.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *