جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تاکید چین بر مقابله قاطع با اقدامات تجاری آمریکا

سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب: 620807
چین نسبت به تهدیدات جدید رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اعمال تعرفه‌های جدید تجاری واکنش نشان داده است.
تاکید چین بر مقابله قاطع با اقدامات تجاری آمریکا
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، وزارت بازرگانی چین اعلام کرد: اگر ایالات متحده تعرفه های جدیدی را علیه واردات کالاهای چینی اعمال کند، پکن نیز به طور قاطع با این اقدامات به صورت کیفی و کمی مقابله خواهد کرد.

بر اساس این گزارش "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا چین را تهدید کرد که 200 میلیارد دلار تعرفه‌های گمرکی جدید بر کالاهای این کشور اعمال خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، دونالد ترامپ، "رابرت لایتیزر" نماینده تجاری آمریکا را مأمور کرده که 200 میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی را مشخص کند که تحت تعرفه 10درصدی گمرک قرار بگیرند.

ترامپ روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که تعرفه‌های جدید در صورتی که چین رویکرد خود را تغییر ندهد و همچنان به اعمال تعرفه‌های جدیدی که چند روز پیش بر کالاهای آمریکایی اعلام کرده ادامه دهد، اعمال خواهد شد.جمعه گذشته چین در واکنش به وضع تعرفه‌های 25درصدی آمریکا بر حدود 50 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از این کشور، تصمیم به اقدام متقابل گرفت.

وزارت بازرگانی چین افزود: اقدام آمریکا در اعمال فشار شدید و باج خواهی، در تناقض با توافق حاصل شده بین دو کشور است و مایه ناامیدی برای جامعه بین المللی به شمار می رود. ایالات متحده یک جنگ تجاری را به راه انداخته و قوانین بازار را نقض کرده است. آمریکا با این اقدامات نه تنها به منافع مردم چین و آمریکا بلکه به منافع کل جهان لطمه وارد می کند.
وزارت بازرگانی چین در پایان تاکید کرد: اگر آمریکا فهرست جدیدی از تعرفه های تجاری را اعلام کند، پکن نیز تدابیر تلافی جویانه قاطعی را برای حفاظت از منافع کشور و مردم اتخاذ خواهد کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *