جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

گردوغبار در اهواز به بیش از ۷برابر حد مجاز رسید

دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب: 620665
میزان غلظت گردوغبار در آسمان 9 شهر خوزستان از حد مجاز عبور کرد به طوری که میزان غلظت آن صبح امروز در اهواز به 1158 میکروگرم بر مترمکعب معادل حدود 7/7 برابر حد مجاز است.
گردوغبار در اهواز به بیش از ۷برابر حد مجاز رسید
به گزارش جهان نيوز، میزان غلظت گردوغبار در آسمان 9 شهر خوزستان برای دومین روز متوالی از حد مجاز عبور کرد به طوری که میزان غلظت آن صبح امروز در اهواز به 1158 میکروگرم بر مترمکعب معادل حدود 7/7 برابر حد مجاز است.

بنابر اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در ساعت 11 صبح امروز میزان غلظت گردوغبار 10 میکرون در شهرهای اهواز 1158، آبادان 134، سوسنگرد 232، شوش 350، هندیجان 295، شادگان 178، اندیمشک 66، ماهشهر 159، بهبهان 247، شوشتر 212، بندر امام 342 میکروگرم بر متر مکعب است.
میزان استاندارد غلظت گردوغبار در هوا 150 میکروگرم بر مترمکعب است.

استاندار خوزستان در روزهای واپسین سال ۹۶ گفته بود که در این سال، 50 مرتبه پدیده ریزگرد آسمان خوزستان را فرا گرفته است.

کارشناسان تأکید می‌کنند که در زمان آلودگی هوا شهروندان باید تا حد ممکن در فضای آزاد حضور پیدا نکنند. سالمندان، کودکان و افرادی که بیماری قلبی و ریوی دارند به طور خاص مورد تاکید هستند که باید حضور در فضای آزاد را به حداقل کاهش دهند و تنها برای انجام کارهای ضروری از خانه خارج شوند.

همچنین در مواقع ضروری برای حضور در فضای آزاد بهتر است از ماسک استفاده شود. قابل تأکید است که ماسک‌های کاغذی که معمولا مردم استفاده می‌کنند، اثر بخشی لازم را ندارد و باید در صورت امکان از ماسک‌های فیلتردار استفاده شود.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


من خوزستانی ام
Iran, Islamic Republic of
من خودم خوزستانی هستم وقطعا از رنج وسختی هم شهری ها وهم استانی های عزیزم خوشحال نمیشم اما خود کرده را هم تدبیر نیست
هنوز این صدا تو ی گوش من می پیچه، ما که هوا نداریم اما هواتو داریم..... غافل از اینکه درختی که تو چهار سال ثمر نده دیگه ثمر نخواهد داد