سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۵
۱۱۶
روحانی: مگر کشورها دیوانه‌اند با آمریکا مذاکره کنند؟

«مذاکره مجدد با آمریکا» تقاضای یک مشت دیوانه یا خائن/ توصیه کرباسچی و دوستان به ساخت بمب اتم!

کیهان: این نامه شبیه نامه مجلس ششم است/ جنون گاوزدگی یا تکرار جام زهر
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۵۲
کد مطلب: 620367
شماری از مدعیان‌ اصلاحات در‌ کنار اپوزیسیون خارج از کشور در نامه‌ای تسلیم‌ طلبانه بدون‌ توجه به‌ تجربه پرهزینه‌ برجام خواستار مذاکره‌ مستقیم با ترامپ‌ شدند!
«مذاکره مجدد با آمریکا» تقاضای یک مشت دیوانه یا خائن/ توصیه کرباسچی و دوستان به ساخت بمب اتم!
گروه سیاسی جهان نيوز: جمعی از مدعیان اصلاح‌طلبی به همراه چند تن از اعضای گروهک نهضت آزادی و برخی گروهک‌های برانداز مقیم خارج (نظیر فدائیان خلق و...) که وجه مشترکشان همکاری در فتنه سبز است، نامه تسلیم‌طلبانه‌ای امضا کرده و خواستار مذاکره با دولت ترامپ شده‌اند. در میان آنها نام كرباسچي (رئیس‌حزب ‌اشرافی کارگزاران)، علي كشتگر و بهروز خلیق (دو تن از سران گروهک منحله فدائیان خلق) احمد منتظري، ابوالفضل بازرگان، رضا عليجاني و عيسي سحرخيز ، جلال جلالي‌زاده، جميله كديور و صديقه وسمقي، حسين كروبي، حميد آصفي و... دیده می‌شود.

تضمین آمریکایی!
نويسندگان اين نامه تسلیم‌طلبانه با ادعای «از دست رفتن فرصت مناسب دولت باراك اوباما» از مسئولان تصميم‌گير نظام خواسته‌اند «فارغ از جنگ‌هاي رواني كاخ سفيد با يك تصميم ملي اعلام كند كه حاضر به انجام مذاكرات بدون قيد و شرط با آمريكاست تا قدمي در راه‌حل مشكلات و اختلافات برداشته شود».

در اين بيانيه تاكيد شده كه اين مذاكرات «مي‌تواند با قدرت و از موضع حفظ منافع ملي دنبال شود» و «در صورت هرگونه زياده‌خواهي يا عدم ارايه تضمين براي پابرجا ماندن تعهدات، راه بازگشت هميشه باز است».

«غلامحسین کرباسچی» که نام او در میان امضاءکنندگان این نامه به چشم می‌خورد در مصاحبه با روزنامه زنجیره‌ای اعتماد گفته است: «در صورتي كه آمريكا ضمانت دهد ديگر بدعهدي نكند ايران مي‌تواند با ترامپ پاي ميز مذاكره بنشيند»!

کرباسچی در بخش دیگری از این مصاحبه گفته است: «تحليل و نظري كه در اين نامه ارايه شده براي مقابله با افراطيون خارج‌نشيني است كه با بيانيه‌ها يا حضور در رسانه‌ها سعي در تشديد بن‌بست و خلق مشكلات جديد براي كشور دارند. كساني كه دغدغه منافع ملي دارند همواره به دنبال گشايش يك راه جديد هستند».

نامه مجلس ششم
به گزارش کیهان، این نامه شباهت بسیار زیادی به نامه نمایندگان مجلس ششم به رهبری دارد. نامه‌ای که به جام زهر مشهور شد.مجلس ششم نماد سیاسی‌کاری و باندبازی و بی‌اعتنایی به مردم در ازای اولویت قرار دادن خواسته‌های چند گروهک بود و تا مرز برخی خیانت‌های بزرگ نظیر انتشارنامه جام زهر و لزوم تسلیم در برابر آمریکا، تحصن و تهدید به استعفاء پیش رفت. در مجلس ششم 137 نماینده تحصن کردند و 127 نماینده به رهبری نامه نوشتند.

اردیبهشت ماه 1381؛ 127 نماینده مجلس ششم با ذکر نام نامه‌ای به رهبری نوشتند و مدعی شدند که قبل از اینکه استقلال و تمامیت ارضی کشور در مخاطره قرار گیرد باید جام زهر را نوشید و با آمریکا مذاکره کرد.
نظر رهبرمعظم انقلاب با پیشنهاددهندگان نوشیدن جام زهر متفاوت بود. آمریکایی‌ها از مذاکره می‌گفتند که یکی از پیش‌شرط‌هایش تغییر بخش‎هایی از قانون اساسی ایران بود.

11 اردیبهشت 1381 رهبر معظم انقلاب با ‌اشاره به پیشنهاد مذاکره با آمریکا فرمودند: «الان ورد و ذکر عدّه‌ای مذاکره با آمریکا شده است! چه مذاکره‌ای؟! می‌گویند با آمریکا مذاکره کنید تا موذی‌گری نکند؛ فشار وارد نیاورد؛ تهدید نکند و منافع ملی ما را رعایت نماید. مگر کشورهایی که امروز مورد تهدید آمریکا هستند - غیر از جمهوری اسلامی - با آمریکا مذاکره نمی‌کنند؟ مگر آنها با آمریکا رابطه ندارند؟ مذاکره و رابطه، مانع فشار آوردن و تهدید کردن و بدجنسی کردن و افزون‌طلبی نیست؛ مذاکره مشکلی را حل نمی‌کند. دولت آمریکا صریحاً با نظام اسلامی، هویّت اسلامی و ایمان اسلامىِ مردم ما اعلام مخالفت کرده است».

مگر دیوانه‌اند!
تناقض‌گویی جزو لاینفک رفتار مدعیان اصلاحات است.
این طیف تا چندی پیش در توجیه شکست و ناکامی برجام، تقصیرها را گردن ترامپ می‌انداختند و او را دیوانه و تافته‌ای جدابافته از حاکمیت آمریکا معرفی می‌کردند تا مردم از یاد ببرند که دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در کنگره (سنا و مجلس نمایندگان) و دولت آمریکا، درباره دشمنی با ملت ایران متفق‌القولند؛ حتی اگر سر موضوعات دیگر اختلاف نظر داشته باشند.

اما حالا همین‌ها وسوسه می‌کنند که راه طی شده و به بن‌بست خورده اعتماد به شیطان بزرگ را دوباره و چندباره تجربه کنیم و طبعا با همان فرمول شیطان‌پسند، امتیازات نقد جدید - این بار در حوزه امنیت ملی و توان بازدارندگی- بدهیم و مشتی وعده جدید بگیریم؛ در حالی که تمام وعده‌های قبلی دروغ از آب در آمده یا برعکس عمل شده‌اند.

آقای روحانی که برجام را «آفتاب تابان» و «نشانه تسلیم همه قدرت‌های بزرگ در برابر اراده ملت» نامیده بود، آبان 96 در جلسه دفاع از وزرای پیشنهادی نیرو و علوم در مجلس گفته بود: «داستان مضحکی اتفاق افتاده؛ می‌گویند تعهدی که قبلا بستیم، فعلا قرص و محکم نباشد، درباره موضوع دیگری حرف بزنیم! آمریکا با زبان و عمل می‌گوید که اهل مذاکره و تعهد نیست اما به برخی کشورهای شرق آسیا (کره شمالی) می‌گوید بیا با ما مذاکره کن؛ مگر ديوانه‌اند كه با شما مذاكره كنند؟ شما به مذاكره‌اي كه به تاييد سازمان ملل رسيده، پايبند نيستيد».

جنون گاوزدگی!
خوش‌بینانه‌ترین قضاوت درباره نامه مشترک دبیرکل کارگزاران با چند تن از اعضای حزب منحله مشارکت و برخی اعضای ورشکسته اپوزیسیون، مرض و دیوانگی در حد جنون آنهاست. وگرنه احتمال وطن‌فروشی درباره برخی از آنها، قضاوتی واقعی است. می‌گویند مردی سراغ روانپزشک رفت و گفت «آقای دکتر من هر شب کابوس می‌بینم که با گاوهای زبان نفهم مسابقه فوتبال دارم. گله‌ای حمله می‌کنند و من زیر لگدشان می‌مانم و از خواب می‌پرم. اگر می‌شود قرص و آمپولی تجویز کنید که دیگر از این کابوس‌ها نبینم و شب راحت بخوابم».

دکتر برای او دارو تجویز کرد و گفت از امشب مصرف کنید تا حالتان خوب شود. مرد بیمار نسخه را گرفت که برود؛ اما ناگهان برگشت و پرسید : «آقای دکتر ! نمیشه داروها رو از فردا شب مصرف کنم؟!». دکتر با تعجب پرسید «برای چی؟ مگه نگفتین که کابوس، شما رو اذیت می‌کنه؟!». مرد بیمار جواب داد «چرا آفای دکتر؛ گفتم. اما راستشو بخواین... آخه.... امشب هیجانش بیشتره. امشب مسابقه فیناله»!... آری برخی دچار شیدایی و جنون گاوزدگی و گاوگرفتگی حادّ هستند؛ فرقی هم نمی‌کند که طرف شان اوباما باشد یا ترامپ.

تکمیل پازل ترامپ
نکته قابل تأمل، تکمیل پازل ترامپ توسط نویسندگان نامه مذکور است. درست چند روز پس از ادعای ترامپ مبنی بر اینکه ایران پای میز مذاکره باز خواهد گشت، نویسندگان این نامه خواستار مذاکره مستقیم با رئیس‌جمهور آمریکا شدند.

این نامه در حقیقت ارسال پالس به ترامپ برای فشار بیشتر به مردم ایران است.
این نامه در حالی منتشر شده که، کارشناسان ارشد حوزه بین‌الملل بارها بر این مهم تأکید کرده‌اند که برنامه هیچ کشوری علیه کشور دیگر بدون همراهی عوامل وابسته یا مرعوب عملیاتی نخواهد شد و حمایت دولت آمریکا از برخی گروه‌های سیاسی داخلی ایران، برای بزنگاه‌هایی است که آمریکا قصد عملیاتی کردن برنامه‌های خود علیه ملت ایران را دارد که مقابله با توان دفاعی با ابزار فشار اقتصادی و تحریم نمونه بارز آن در مقطع کنونی است.

به گزارش تسنیم، تلاش آمریکا برای فشار بیشتر به ملت ایران با خروج واشنگتن از برجام، علنی شد؛ چیزی که علی‌اکبر ولایتی عضو هیئت نظارت بر برجام از آن با عنوان «تقسیم کار» آمریکایی‌ها با برخی کشورهای اروپایی برای فشار بیشتر خبر داد. حالا می‌توان گفت که فشار برای محدود و محصور کردن ایران در خاک خود از طریق طرح‌هایی چون FATF و... و مقابله با توان دفاعی و موشکی ایران یک نوع تقسیم‌کار علنی بین آمریکا و برخی کشورهای اروپایی است.به‌نظر می‌رسد که در این تقسیم کار ضلع سومی هم وجود دارد و نقش کاتالیزوری برخی عوامل داخلی است که باید این مسیر را در داخل فراهم کنند و این نامه بیانگر این مهم برای پیوند زدن «فشار از بیرون» با «همراهی از داخل» در راستای عملی شدن توطئه‌ جدید آمریکاست.

نگاهی به لیست کسانی که درخواست مذاکره با آمریکا را امضا کرده‌اند، نشان می‌دهد که برخی از افراطیون مدعی اصلاحات علیرغم آنکه خود را در مقابله با نیروهای وفادار به انقلاب، «رفرمیست» و «اصلاح‌طلب» می‌خوانند، در بزنگاه‌های مهم، اعم از وقایع سال 78، 88 و حوادث دی 96 یا در برهه‌هایی که آمریکا و اروپا برای صدور قطعنامه یا تحریم‌ علیه ایران، در صف مقابل ملت ایران قرار داشته‌اند، با جریان خارجی همراهی کرده‌اند و هیچ نشانه‌ای از اصلاح‌طلبی به‌معنای واقعی کلمه در آنها دیده نمی‌شود.

خسارت محض برجام
انتشار این نامه تأمل‌برانگیز توسط مدعیان اصلاحات در حالی است که اکنون تجربه پرهزینه برجام پیش روی ماست.از ابتدای مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5، گزاره «با کدخدا می‌شود بست و بازی برد- برد انجام داد» به نخ تسبیح راهبرد دولت یازدهم تبدیل شد. مقامات ارشد دولت یازدهم در اقدامی تأمل‌برانگیز به تعریف و تمجید از «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا پرداخته و او را فردی مؤدب! و باهوش! نامیدند.

روحانی در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم در توضیح چرایی اولویت مذاکره با آمریکایی‌ها در مقابل تروئیکای اروپایی گفته بود:«بنده معتقدم مذاکره با آمریکا راحت‌تر از مذاکره با اروپاست چرا که اروپایی‌ها به دنبال «آقا اجازه» از آمریکا هستند.... آمریکایی‌ها کدخدای ده هستند، با کدخدا بستن راحت‌تر است»!

در هفته‌های گذشته، «علی اکبر صالحی» رئیس‌سازمان انرژی اتمی در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما گفته بود:«ما در مذاکرات [هسته‌ای در دولت یازدهم]، با آمریکا مذاکره می‌کردیم نه مجموعه 1+5».

در مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در دولت یازدهم، دیدارهای دوجانبه وزرای خارجه ایران و آمریکا (ظریف-کری) رکورد زد. پیاده‌روی 15 دقیقه‌ای ظریف و جان کری در ژنو، تماس تلفنی روحانی و اوباما و دست دادن ظریف و اوباما در سازمان ملل را نیز باید به فهرست اقدامات دولت در مذاکرات اضافه کرد. در مجموع تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای از تمام امکانات و توانایی‌های موجود در پیشبرد مذاکرات آن هم به روش خود بهره برد.

اما اوباما در مقابل ایران را حامی تروریسم نامید، ۲ میلیارد دلار از اموال ملت ایران را غارت کرد، قانون محدودیت ویزا را با هدف سنگ‌اندازی در روابط تجاری ایران تصویب کرد و قانون تحریمی آیسا را تمدید کرد و در روزهای پایانی ریاست‌جمهوری خود، قانون وضعیت اضطراری علیه ایران را نیز تمدید کرد و به عبارتی، آخرین لگد را به برجام زد.

همیشه تاکید شده است که انسان عاقل، از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود. مدعیان اصلاحات به جای پیشنهاد مضحک مذاکره مستقیم با ترامپ برای رفع مشکلات، باید درباره خسارت محض برجام و هدر رفتن 5 ساله ظرفیت‌های عظیم داخلی بخاطر «چشم دوختن به نقطه‌های خیالی» به مردم ایران پاسخگو باشند.

غیرقابل اعتماد
حمیدرضا آصفی سخنگوی وزارت امور خارجه دولت اصلاحات با ‌اشاره به نامه مشترک برخی مدعیان اصلاحات با اپوزیسیون خارج کشور به مسئولان عالی نظام برای مذاکره مستقیم با ترامپ، گفت: بین امضاء کنندگان این نامه، فردی با عنوان آصفی نیز وجود دارد که بنده ایشان را اصلاً نمی‌شناسم و به هیچ عنوان چنین نامه‌ای را ندیده و امضا نکرده‌ام.

آصفی با بیان اینکه درخواست‌ مذاکره مستقیم با ترامپ به هیچ‌ عنوان قابل قبول نیست، تصریح کرد: تجربیات ما می‌گوید که دولت آمریکا به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست و این شرایط برای ترامپ مضاعف است. (1)

توصیه کرباسچی و دوستان به ساخت بمب اتم
دکتر سیدمحمد مرندی، مدیرگروه مطالعات آمریکای دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در رابطه با نامه 100 فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: «خوشبختانه امضاکنندگان این نامه عناصر مهم و موثری در فضای سیاسی ایران نیستند. اگر آنها افراد مهمی بودند، اقدام آنها و مضمون نامه‌ای که منتشر کردند، سیگنالی به آمریکا بود و این پیام را دربر داشت که تحریم‌ها و فشارهای جدید ترامپ موثر واقع شده و به نوعی تشویق آمریکا برای فشار بیشتر جهت رسیدن به اهداف واشنگتن بود.»

وی در رابطه با ماهیت امضاکنندگان این نامه افزود: «برخی از این افراد ساده‌لوح و جاهلند، برخی از روی کینه با نظام چنین حرف‌هایی را مطرح می‌کنند و برخی نیز در این سال‌ها حقوق‌بگیر آمریکا و متحدان آن بوده‌اند، بنابراین طبیعی است که از زبان این افراد پیشنهاداتی از این دست مطرح شود.»

عضو هیات‌علمی دانشگاه تهران در رابطه با تشابه ظاهری این نامه با نامه جام زهر نیز به فرهیختگان گفت: «این نامه نمی‌تواند مثل نامه جام زهر باشد. همان‌طور که ذکر شد، این افراد عناصر موثری در جامعه ایران نیستند و بعضا حتی در خود آمریکا زندگی می‌کنند و به بیان دقیق‌تر در حاشیه سیاست تعریف می‌شوند. آنها علاقه‌مندند که در آمریکا از جایگاه خوبی برخوردار باشند و نزد حاکمیت آمریکا خوشنام باقی بمانند.»

مرندی در ادامه خاطرنشان کرد: «اگر چهره‌هایی شاخص و صاحب‌نظر این نامه را امضا کرده و چنین مطالبه‌ای را در داخل مطرح می‌کردند، اقدام آنها حامل پیام خطرناکی بود؛ چون آمریکایی‌ها آن را به‌عنوان موفقیت ترامپ تفسیر می‌کردند. درواقع نتیجه‌گیری آمریکایی‌ها این بود که فشارها را ادامه دهیم و تشدید کنیم که این صداها در جامعه ایران بلندتر شوند.»

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به‌رغم بی‌اعتمادی به آمریکا با این کشور هم بارها مذاکره کرده و در سال‌های اخیر نیز برجام را امضا کرد، گفت: «برجام از سوی ایران مو به مو اجرا شد و به‌رغم آنکه دانشمندان ما را شهید کردند و باوجود سرمایه‌گذاری‌هایی که از قبل از انقلاب صورت گرفته بود، ما از بخشی از حقوق خود صرف‌نظر کردیم تا به این توافق برسیم. معنی حرف این اشخاص این است که یعنی به‌رغم تجربه برجام و با وجود عدم پایبندی ایالات متحده به تعهدات خود در توافق هسته‌ای، ما از این تجربه چشم‌پوشی کرده و باز هم به این مسیر ادامه دهیم و عملا از حقوق خود در حوزه‌های دیگر نیز صرف‌نظر کنیم.»

به گفته مرندی، امضا‌کنندگان این نامه باید پاسخ دهند که چطور می‌توان با آمریکایی‌ها که تا الان به تعهدات خود پایبند نبودند مذاکره کرده و به آنها اعتماد داشت و از این به بعد باید از چه حقی صرف‌نظر کنیم؟

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه این اقدام عملا تلاشی بود برای چراغ سبز نشان دادن به آمریکایی‌ها جهت تشدید فشارها بر ایران تا صدای مطالبه مذاکره مستقیم با آمریکا در جامعه بلند شود، گفت: «پشت حرف اینها دانسته یا نادانسته خود آمریکایی‌ها هستند. آمریکایی‌ها مایلند این گزاره میان جامعه ایران تقویت شود تا در میان اقشار مختلف مردم و میان مردم و سیاستمداران شکاف ایجاد کنند و فشارهای این کشور بر ایران تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.»

وی درباره تشابه این اقدام و نامه چندی پیش50 ایرانی ساکن آمریکا به ترامپ برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران بار دیگر تاکید کرد: «علی‌القاعده پشت پرده این نامه خود آمریکایی‌ها هستند. به جای آنکه این افراد خطاب به دولت آمریکا نامه بنویسند و به رفتار خصمانه این کشور اعتراض کرده و آن را محکوم کنند، از کشوری که به‌رغم بدبینی موجه، مذاکره کرده و به تعهدات خود پایبند بوده و با هدف ایجاد صلح و ثبات و کاهش تنش در منطقه از بخشی از حقوق خود صرف‌نظر کرده، خواسته‌اند که امتیازات بیشتری را به طرفی که پایبند نبوده بدهد. با این کار آنها ترامپ و آمریکا را به عدم پایبندی به تعهدات بین‌المللی خود در آینده تشویق می‌کنند.»

عضو هیات‌علمی دانشگاه تهران با اشاره به آنکه امضا‌کنندگان این نامه معتقدند در صورتی که آمریکا ضمانت بدهد که دیگر بدعهدی نکند، ایران می‌تواند با ترامپ پای میز مذاکره بنشیند، گفت: «آمریکایی‌ها نه‌تنها امروز بلکه از سالیان گذشته، به تضمین‌هایی که خودشان در معاهدات بین‌المللی و در قبال خیلی از کشور‌ها داده‌اند پایبند نبوده‌اند و مثال روشن آن هم برجام است. نه در دولت اوباما و نه در دولت ترامپ آمریکا به تعهدات خود در برجام ذره‌ای اعتنا نکرده است. آمریکا در تضمین‌های خود نسبت به دیگر تعهدات بین‌المللی هم وفا و تعهدی ندارد، لذا باید اذعان داشت افرادی که چنین نامه‌ای را امضا می‌کنند، واجد کمترین و حداقلی‌ترین شناخت از فضای واقعی جهان و عرصه مسائل بین‌المللی هم نیستند. اینها به جای نوشتن نامه به مسئولان ایرانی باید به مسئولان آمریکایی می‌گفتند تا زمانی که آمریکا به‌طور کامل به تعهدات خود در برجام پایبند نباشد، مذاکرات بی‌مفهوم است.»

مرندی در ارزیابی توصیه نگارندگان نامه به الگوگیری ایران از کره شمالی جهت گفت‌وگوی مستقیم با ایالات متحده نیز خاطرنشان کرد: «ما اگر بخواهیم این مساله را مورد توجه قرار دهیم، باید ابتدا شرایطی را که کره شمالی در بستر آن وارد مذاکره مستقیم با آمریکا شد بررسی کنیم. کره شمالی در شرایطی وارد گفت‌وگوی مستقیم با آمریکا شد که هم موشک‌های قاره‌پیما داشت و هم به فناوری تولید کلاهک هسته‌ای و بمب اتم رسیده و سلاح اتمی ساخته بود.»

وی افزود: «این را هم باید گفت که ما نمی‌دانیم نتیجه مذاکرات آمریکا با کره شمالی به کجا می‌رسد. ضمن آنکه کره شمالی در این مذاکرات هیچ تعهد جدید و ویژه‌ای در مورد تسلیحات هسته‌ای خود نداده است.»

این کارشناس مسائل بین‌المللی در پایان تصریح کرد: «اگر طبق نظر امضا‌کنندگان این نامه بنا بر الگو قرار دادن کره شمالی باشد، ما ابتدا باید موشک‌های قاره‌پیما و بعد کلاهک‌های هسته‌ای بسازیم و وقتی به این سطح از توان رسیدیم، برویم و با آمریکا گفت‌وگو کنیم، لذا نتیجه نامه‌نگاری این افراد توصیه به تولید بمب اتم و موشک‌های حامل آن است.»(2)



پی نوشت:
1)http://kayhan.ir/fa/news/134870
2)http://newspaper.fdn.ir/?nid=2517&pid=3&type=
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Canada
گر صبر کنی ز غوره حلوا سازم.
باید صبر کرد دید نتیجه ی دیدار کیم و ترامپ چه میشود..... البته با براه افتادن جنگ تجاری چین و اروپا با آمریکا بعید است اتفاقی بیفتد که به نفع کره شمالی باشد.... البته مذاکره با حفظ موضع سرسختانه خود ضرری نخواهد داشت و چه بسا برای ما زمان هم بخرد!!!!!!
براشما اون وری ها بله
سینا
Iran, Islamic Republic of
امان از فریبکاری!
اصلاح طلبان همه چیز را از دست رفته میبینند ظاهرا هماهنگ با برجامیان هم برای نجات خودشان از کارنامه روحانی و هم برای احیای جنازه برجام بی خاصیت ، به این اقدام زیرکانه اما برنامه ریزی شده در این ایام دست زدند .
در واقع از طرفی مردم را در گرانی مشکوک رها کردند و از طرفی دیگر نسخه مشکوک تر را هم خودشان میپیچند!؟
امان از فریبکاری و خیانت!
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان فقط خواستار پول و سمت های کشور به سمت جیب و خودشان اند. اینا اصلا فایده ای ندارند برای مردم
Iran, Islamic Republic of
کره شمالی به امریکا باج نخواهد داد آنها بمب های اتمی و هیدروژنی و موشک های قاره پیمای خود را حفظ کرده اند و با هوشمندی در حال امتیازگیری از دشمن هستند.
United Arab Emirates
خدا را شکر که مخالفان با حماقت شان ، راه درست انقلاب را در معرض قضاوت همگان قرار داد، سکانس فعلی مذاکره مستقیم را عطاء الله مهاجرانی در دولت سازندگی مطرح کرد، ادامه فیلم مخالفان انقلاب دیدن دارد، با بصیرت مردم و پایداری رهبری باز هم تیر دشمنان به سنگ میخورد.
Iran, Islamic Republic of
نتیجه که مشخصه.باز هم آمریکا میزنه زیرش.فراموش نکن که پدر و پدربزرگ رهبر کره شمالی هم با آمریکا مذاکره کرده بودن و دقیقا هر بار آمریکایی ها زدن زیرش :)
Iran, Islamic Republic of
نه دیوانه اند و نه خائن بلکه فقط طرز فکرشان با شما تفاوت دارد و اینکه هرکس مثل شما فکر نکند خائن یا دیوانه است هم میشود همان تئوری "یا با من یا بر من" راه سومی وجود ندارد
محسن
Iran, Islamic Republic of
ديوانه و خاين كسي است كه بجاي دنبال كردن منافع خود به دنبال منافع دشمن خودش است .افتاد.
حزب الله
کسی که بر ضد نظام اسلامی حرف بزند یعنی بر ضد ولی فقیه حرف زده ضد ولی فقیه یعنی ضد امام معصوم ضد امام معصوم یعنی ضد پیامبر و ضد پیامبر یعنی ضد خدا فهمیدی پسز جان بارکلا پسر خوب هالا برو بازیتو بکن
Iran, Islamic Republic of
ديگه وقتي شماها بشين تئوريسين حكومت و اسلام
واينجا نسخه بپيچين براي بقيه فاتحه اون اسلام و اون حكومت رو بايد خوند! :)
...
سلام
Iran, Islamic Republic of
این دیگه نسخه پیچی نیست با هوش جان این مطلب یه چیز کاملا بدیهیه که فقط افراد صم بکم عمی فهم لایفقهون نمی تونن بفهمن
Iran, Islamic Republic of
بااین نظر ساده؛ کشور داعش وارداتی نمیخواد خودش داعش تولید میکند.
Iran, Islamic Republic of
تئوری برجامی شما را دیدم.پیشنهاد این گفتگو و دیدار ادامه برجام،اف.ای.تی.اف،پالرمو،گفتگوهای موشکی برای خلع سلاح ایران و مانند آن است
Iran, Islamic Republic of
آيا امريکا اعتباري براي مذاکره وپايبندي به توافقات احتمالي آن، دارد؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
درود به شرفت
اونها چه خوب چه بد نظری دارن که در حکومت دموکراتیک ایران این فرصت رو دارن که بیانش کنن
دموکراسی یعنی همین پس لطفا هیس ....
Iran, Islamic Republic of
چی رو بس کنیم؟ خوب ما هم نظرمون رو میگیم دیگه. مگه نمی گی همه باید نظرشون رو بگن؟ به نظر من این 100 نفر خائن اند. چون باور نمی کنم تا این حد ابله باشند. اگر واقعا اینها دلسوز مردم بودند چه لزومی به رسانه ای کردن این نامه بود؟
Iran, Islamic Republic of
انسان عاقل و باهوش از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود وقتی امریکا و اروپا در قراردادهای الجزایر و سعدآباد و ژنو و برجام بی فرجام سر ایران کلاه گذاشتن آزموده رو دوباره آزمودن خطاست .
Iran, Islamic Republic of
اگر به توصیه کرباسچی و اصلاح طلبان عمل می شد باید با داعش گفتگو می کردیم و اکنون سوریه رو تحویل کدخدا داده بودیم و قلب محور مقاومت را سیمان ریخته بودیم اصلاحات عقلانیت ندارند.
Iran, Islamic Republic of
شما فکر کن با یک آدم کلاهبردار وارد معامله میشوی و طرف پول شما رو می خورد اگر دوباره با همان کلاهبردار وارد معامله بشوی آیا کم عقل نیستی ؟
Iran, Islamic Republic of
فعلا کسی مثل ما فکر نکرده ۳۲ ساله قدرت دستشون فقط کدخداپرستی میکنن
چند کلمه هم مادر عروس با ترامپ حرف بزنه ببینیم چی میشه!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
" طرز فکرشان با شما تفاوت داره" مگه غیر وادادگی فکر دیگه ای هم دارن ؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اگر زبان منطق و انصاف در میان باشد چه اشکالی دارد؟ اما با بی منطقی و با بی انصافی و این تفکر که ما برتریم و دیگران همه اشتباه نمیتوان مذاکره کرد
حزب الله
برادر عزیز منطق ما منطق قرآن است جنگ جنگ تا رفعه فتنه از زمین روی حرف قرآن حرفی نیست...
Iran, Islamic Republic of
برو بجنگ ..سوریه یمن لبنان سومالی..خدا به ما فرصت زندگی داده..
Iran, Islamic Republic of
کاش هر کشوری غیر از کشورهایی که اسلامی هست به دنیا می اومدم
Iran, Islamic Republic of
چرا کشورهای اسلامی دچار بحران و جنگ هستند؟چه کسانی جنگ بپا می کنند؟پشت صحنه کشتار مسلمانان چه کسانی هستند؟چرا فقط اسلام؟چرا از اسلام می ترسند که می خواهند نابودش کنند؟اسلام چه می گوید؟جز اینکه در مقابل ظلم و زیاده خواهی آنها ایستاده؟جز اینکه می خواهد انسانها در مسیر انسانیت خود رشدکنند ولی عده ای تأمین منافع خود را در ... نگهداشتن انسانها می بینند؟باید به اسلام و مسلمانی افتخار کرد که گرگ ها و پست ترین جنبندگان با آن دشمنی می کنند.
روانکاو
Iran, Islamic Republic of
خوب یواش یواش روانکاوی شدی و معلوم شد مشکلت کجاس اگه تو و امثال تو مشکل دارین که حق ندارین ملکت رو به باد فنا بدید. برید درمانگاه یعنی همون اروپا و امریکا که حتی اونا هم راتون نمی دن.خیلی قابل ترحم هستید.
Iran, Islamic Republic of
راه باز است و جاده دراز
اگه ناراحتی برو تو یه کشور غیر اسلامی
اسرائیل چطوره ؟ یا سنگاپور و تایلند
قرآن رو اینطور تفسیر نکن . کسی که قران رو نشناسه با این کلی گویی دل زده میشه
Iran, Islamic Republic of
هر روز خوشحال تر میشم که دیگه به جنگ طلبان اقبالی نداریم
Iran, Islamic Republic of
شماها رو از جنگ می ترسانند تا رای بگیرند در 8 سال دولت دکتر احمدی نژاد در اوج قدرت هسته ای بودیم و هیچ خبری هم از جنگ نبود.
Iran, Islamic Republic of
اولا هر وقت خدا اسم "حزب الله" رو روت گذاشت جرات کن برای خودت استفاده کن. اخه من و توی عاصی رو چه به این اسما متبرک؟ دور برداشتی برای خودت.
دوم اینکه قران رو تفسیر به رای میکنی؟
من حتی بزرگان رو هم ندیدم اینجور قران رو بر مصادیق روز بی پروا تطبیق کنن. من و تو که ول معطلیم. پس زیاد تند نرو پسرم
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
شما بفرمایید با یک گرگ با کدام منطق باید مذاکره کرد؟!
Iran, Islamic Republic of
تجربه تلخ برجام بی فرجام اثبات می کند که نتیجه مذاکره با شیطان بزرگ خسران و نا امیدی است و گفتگو با یک کشور بدعهد و بد ذات با هیچ عقل و منطقی جور در نمی آید.
بیخود کردین که همچین نظری میدین چن ساله مملکت رو به نابودی کشوندین حرف اضافه هم میزنید...
Iran, Islamic Republic of
قبل از برجام رو کامل دیدم وحس کردم جایی کار میکنم که بعد از برجام رو هم به شکر خداوند دیدم وخوب میتونم تشخیص بدم که فرقی داشته اند یا نه.کسانی که فرقی بین قبل از برجام وبعد از برجام قایل نیستند معتقدم که اصلا اعرابی از مردم ایران ندارند.در ثانی برای آنکه راه خوشبختی مردم مشخص شود از خود مردم نظر خواهی شود نه آنکه یه عده ای محدود وکاسب محور برای مردم تصمیم بگیرد .هرچند خوب میدانم که همین عده نظر اکثریت مردم را خوب میدانند وحاضر نیستند که نظر مردم را از طریق قانونی بشنوند
ارمین
Iran, Islamic Republic of
ما هم قبل برجام و دیدیم پیشرفت هسته ای فضایی و موشکی که بعد برجام همه اش متوقف شد دلار هفت هزار تومنی رکود بی کاری و تورم نتیجه برجام بود قبل برجام اوضاع گل و بلبل نبود اما بدتر از الان هم نبود به اضافه پیشرفت های فناوری که داشتیم و متوقف شد راستی شما کجا کار می کنی عزیز بگو ما هم بیایم اونجا کار کنیم
Iran, Islamic Republic of
شما ها دنبال كار كردن ورونق اقتصادي و مردم نيستيد بلكه يك مشت پول طلب و بهانه جو وحراف ومقصر ساز هستيد كه پشت موجودات خيالي پنهان ميشويد تا بي لياقتي و چپاول شما را ديگران نبينند و به ان گير ندند.در اين پنج سال چكار كرديد كارنامه ارايه بديد.در زندگي من اين برجام شما نه تنها تاثير مثبتي نداشت بلكه باعث افزايش واردات كالا هاي زپرتي و لاكچري تعطيل شدن توليد شد
Iran, Islamic Republic of
دلار 7000 تومانی و سکه 2/5 میلیونی و قیمت های سرسام آور خودرو و مسکن و غیره سیب و گلابی برجام است بخور نوش جان !
Iran, Islamic Republic of
بچه جان اين قيمتها به خاطر خطر از دست دادن برجام است!
نمكدون اگر اروپايي ها از برجام خارج شوند نون گيرت نمياد بخوري، چون قبلش بيكار شدي ;)
Iran, Islamic Republic of
روزی دست خداست نه کدخدا اگر اروپا هم از برجام خارج شود هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد مگر تا حالا که در برجام بودند چه گلی به سرمون زدند ؟ قرار بود تحریمها رو لغو کنند که نکردند حتی بانک های کوچک اروپایی هم با ایران کار نمی کردند.
Iran, Islamic Republic of
این قیمت ها بخاطر سه برابر شدن نقدینگی در 5 سال گذشته و هجوم این نقدینگی به بازار است .
Iran, Islamic Republic of
مردانه بگو کجا کار می کنی؟
Iran, Islamic Republic of
ابن سینا رحمت الله علیه می فرمود من از گاو می ترسم چون شاخ دارد ولی عقل ندارد.
امید
Iran, Islamic Republic of
کاشکی همانطور شما پول مفت در دستاتان و مرغ و گوشت ......آماده در خانه هایتان می آورندو کاسبان تحریم هستید چه غم دارید رابطه با آمریکا جز ضرر چه نفعی دارد برای شماها بیچاره این ملت بدبخت که گیر شماها افتاده اند
بمب اتم برای مردم مشتضعف و فقیر و ضعیف،که 90%مردم را شامل می شود نان و آب نمی شود!بمب اتم برای کسانی که از حقوقهای نجومی برخوردارند و از درد مردم بی خبرند خوب است!
Iran, Islamic Republic of
وقتی با برجام و بی برجام تحریم هستیم همان بهتر که بمب اتم داشته باشیم حداقل امنیت ملی مان 100 درصد تضمین می شود.
Iran, Islamic Republic of
وطن...
Iran, Islamic Republic of
كار نميكنند و مديريت ندارند ميخوان بگن مشكل اقتصادي خارج از كشور است .وزير مسكن در پنج سال يك اجر رو اجر نگذاشت .كجاي اين با مذاكره حل ميشه مذاكره ميكنيد يكي اون ور اب بياد يك لانه مرغ بسازه.فر افكني كافيست
United States
پس مشکل اقتصادی کجاست ؟شما بگو ؟ مگر میشه با تحریم زندگی کرد ؟ به شما که فشار نمیاد . ولی مردم چرا !!!
Iran, Islamic Republic of
شما کیه دقیقا؟ ...
Iran, Islamic Republic of
.....
الان چهل سال در تحریم هستیم، خبر نداری؟
یعنی چه وادادیم چه واستادیم تحریم شدیم و فحش خوردیم
پس عقل سلیم میگه پای اعتقادت واستا و از خودت دفاع کن نه اینکه همه چیت رو دو دستی بده بعدش هم تحریم بشو....
اگه مردم در انتخابات درست و از روی بینش رآی بدن نه از روی نگاه به چهار تا..... وضعمون به نظر بهتر از این خواهد بود...
Iran, Islamic Republic of
90 درصد مشکلات اقتصادی ناشی از سوء مدیریت است و به تحریم مربوط نیست .
هادی
Iran, Islamic Republic of
...
ارشاد
اینکه در باره هر مسئله ای که باب میل ما نباشد به جای حرف منطقی وآوردن دلایل معقول ؛به دیگران نسبت دیوانگی یا جاسوسی یا خیانت بدهیم ؛حاکی از ضعف منطق انسان است .خیلی از مسایل مهم در طول تاریخ فقط با مذاکره حل وفصل شده اند نه با جنگ وخونریزی !اگر مذاکره بد ونا پسند است چرا پیامبر با مشرکان مکه که آن همه در مورد شخص پیامبر ومسلمانان جنایت کرده بودند مذاکره کرد وصلح حدیبیه منعقد شد وچرا سوره انا فتحنا بعد از این صلح نازل شد؟
Iran, Islamic Republic of
بعد از نقض صلح حدیبیه پیامبر مکه را فتح کردند لطفا بگید بعد از نقض برجام چه اتفاقی افتاد
Iran, Islamic Republic of
شما برای اینکه خودتان زا تطهیر کنید یک حرف حق را حرف طرف مقابل مینامید حتی اگر حرف .. حرف صریح قرآن باشد....
مشکل امثال شما اینه که با معیار غربی و ایبرالی فکر میکنید و حرف میزنید... بعد اگر کسی با معیار خدا و قرآن حرف بزنه براتون قابل فهم نیست
Iran, Islamic Republic of
امام حسین(ع) حتی در مقابل تحریم آب هم تسلیم دشمن نشد و زیر بار ذلت نرفت .
امام حسین (ع)هم قبل از جنگ چندین بار آنهارا دعوت به مذاکره کردوحتی چند روز با عمر سعد دروسط میدان مذاکره داشت .این ها از بدیهیات تاریخ کربلاست .دیگر اینکه شما مذاکره وتسلیم را یکی حساب نکنید.
Iran, Islamic Republic of
الآن منظور شما از جنگ چیست؟!سایه جنگ مشاهده کردید؟
mohsen
Iran, Islamic Republic of
امام حسین امام و حجت پروردگار برای همه عالمیان هست . میخواست حجت برای اینها تمام شود و پس از 1400 سال افرادی مثل شما نگویند اگر امام با آنها صحبت میکرد قبول می کردند . امام تا لحظه آخر میخواست اینها به راه راست هدایت شوند . ثانیا اینها به ظاهر مسلمان بودند ثالثا فکر کن امام در خصوص چه موضوعی با اینها میخواست مذاکره کند . رابعا امام اینها را امر به معروف و نهی از منکر میکرد و ..... فکر کنی انشاالله تو هم به نتیجه خوبی میرسی انشاالله همه ی ما در این اندک عمر کوتاه دینمان را به دنیایمان نفروشیم و انشاالله همه عاقبت بخیر شویم . ارادتمند همه ره جویان حقیقت
Iran, Islamic Republic of
شما صلح حدیبیه و صلح امام حسن (ع) رو دیدید اما صدها غزوات و جنگهای پیامبر(ص) و علی(ع) با کفار رو نمی بینید.
آرش ایرج وند
Spain
قابل توجه همه آمریکا دوستان، اصلاح طلبان کدخدا طلب ، لبیرالهای شیفته شیطان بزرگ، سکولارهای منفعت طلب و دنیازده؛ این یادداشت را از یک ایرانی میهن دوست و آزاده وام گرفته ام، شایسته است سخن حق را بپذیریم هر چند بر زیان ما باشد، این کلام منتسب به دانشور(حكيم) بزرگ فردوسى، استاد بی مانند سرزمين سخن پارسى است:
به نام خداوند جان و خرد/کزین برتر اندیشه برنگذرد
مگرد هيچ گونه به گرد بدى/به نيكى بياراى اگر بخردى
خرد چشم جان است چون بنگرى/تو بى چشم شادان جهان نسپرى
كسى را كه كوتاه باشد خرد/ز دين نياكان خود بگذرد
كسى كو بتابد سر از راستى/كژى گيردش كار و هم كاستى
كسى كو بود پاك و يزدان پرست/نيارد به كردار بد هيچ دست
بيا تا جهان را به بد نسپريم/به كوشش همه دست نيكى بريم
نباشد همى نيك و بد پايدار/همان به كه نيكى بود يادگار
زمانى مياساى از آموختن/اگر جان همى خواهى افروختن
هر آن جا كه روشن شود راستى/فروغ دروغ آورد كاستى
بكوشيد تا رنجها كم كنيد/دل غمگنان شاد و بى غم كنيد
بد و نيك ماند ز ما يادگار/تو تخم بدى تا توانى مکار
ساسان پاک نژاد
Iran, Islamic Republic of
جالبه یک عده به سخن سراینده شاهنامه که ایرانی نژاده(اصیل) و در عین حال آزاده و دوستدار اهل بیت است رای منفی می دهند: راستی و درستی (حق) را بپذیریم هر چند بر زیان ما باشد.
Iran, Islamic Republic of
بیخود نبود که نتانیاهو گفت اصلاح طلبان سرمایه های ما هستند و از طرف ما با نظام میجنگند
United States
...
سید
مرگ بر آمریکا و مرگ بر منافق
کسی که عقلش سالم است به کسی دیگر توهین نمی کند!!!!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
کسی که عقلش سالم است به دشمن اعتماد نمیکند...
Iran, Islamic Republic of
ولی کسی که دستش با دشمن در یک کاسه باشه همه چیز ازش برمیاد
حزب الله
به دشمن هر چه ناسزا بگی حقش هست بعد از 40سال که از انقلاب اسلامی می گزرد هنوز عده زیاد از... می گویند لیلی نر بود یا ماده برین آقا فکری برای خوردتان بکنید نکنه در آخر خسرد دنیا والاخره بشین
Iran, Islamic Republic of
پس چرا رئیس جمهور بیش از 50 مرتبه به منتقدان دلسوز کشور توهین کرد ؟!
حزب الله
از قدیم می گویند کسی را که مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید می ترسد ولی این آقایان را اگر 100 بار هم مار بگزد بازهم درس عبرت نمی گیرند...
Iran, Islamic Republic of
آنقدر باید با آمریکا مذاکره کرد ومذاکره کرد تا خودش از بدعهدی ها و دبه کردن هایش حالش به هم بخورد و دیگه بدعهدی نکند بعد یک عده ای بگن دیدید آمریکا خوبه ، ...، ما بدیم که بدگمان شدیم.استغفرالله که به عبدصالح خدا نسبت ناروای بدعهدی زدیم!
Iran, Islamic Republic of
آدم ياد تئوري قورباغه آب پز مي افته وقتي اين غربزده ها رو مي بينه.
Iran, Islamic Republic of
در صورتي كه آمريكا ضمانت دهد ديگر بدعهدي نكند ???????
ف و
Iran, Islamic Republic of
حالا معلوم شد کاسبان تحریم چه کسانی هستند و پشت پرده تا نام تحریم میاد اقتصاد کشور رو به گروگان میگیرند و مردم را در فشار قرار میدن تا بتونن رابطه با امریکا جونشون برقرار کنن....
Iran, Islamic Republic of
امام خمینی(ره): آنهایی که خواب رابطه با امریکا رو می بینند خدا بیدارشان کند.
Iran, Islamic Republic of
....
mohsen
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم مگر پروردگار حکیم در قرآن کریم نمی فرماید با دشمنان اسلام و مستکبران سر سختانه برخورد کنید آنها تا شما از هدف و دینتان دست برندارید و مثل آنها نشوید دست بردار نیستند و می خواهند همه شما را نابود کنند چرا نمیفهمیییییییییییییییییییییییییییییییییم!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
داعش هم همينكارو داره ميكنه :)
Iran, Islamic Republic of
«كساني كه دغدغه منافع ملي دارند همواره به دنبال گشايش يك راه جديد هستند».
"دغدغه منافع ملي" رو خوب اومد!
کاظم
Iran, Islamic Republic of
....
مندلی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
بهترین راه حل مصادره اموال این آقایان و توزیع بین اقشار فقیر است. همه مشکلات سیاسی و اقتصادی حل میشود به نفع خودشان هم هست
Iran, Islamic Republic of
حراج خانه ها و اپارتمانهاي و خودرو هاي احتكار شده توسط ژن هاي خوب عين اجراي عدالت است
Iran, Islamic Republic of
اینها به دستور اتاق فکر اصلاح طلبان نامه ذلت را نوشتن و افکار عموی را ببرند به سمت خودشان اگر قرار بود دولت روحانی گلی بچیند در مذاکره برجامی بدست می آورد نه مذاکره خفت باری که به نظام تحمیل کید دیگر گذشت یک روز نامه نوشتید از امریکا و اروپا ایران را تحریم کنید امروز نامه ذلت بار را می نویسید که با ما مذاکره کنید
خداوند متعال در سوره منافقون در آیه چهار همین سوره حداقل به دو ویژگی مهم منافقین پرداخته و می فرماید:
«كَأَنَّهُمْ خُشُبٌ مُّسَنَّدَةٌ ... هُمُ الْعَدُوُّ فَاحْذَرْهُمْ ۚ قَاتَلَهُمُ اللَّـهُ... » یعنی »... اما گویی چوبهای خشکی هستند که به دیوار تکیه داده شده‌اند! ... آنها دشمنان واقعی تو هستند، پس از آنان بر حذر باش! خداوند آنها را بکشد!... ».
افسادطلبان در این نظام که بهشت آنان است در مواقع حساس و مهم جز خیانت به اسلام و انقلاب کاری نکردند! و فقط در راستای اهداف اربابان شان گام برداشتند!
...
Iran, Islamic Republic of
اینا اثرات مذاکره امریکا با کره ی شمالیه
خخخخخ
Iran, Islamic Republic of
این درخواست ادامه برجام،FATF،پالرمو و...است.استحاله طلبان هماهنگ با دشمن در نظر دارند تا استحاله کامل نظام و تقدیم همه موقعیت های ایران این راه را ادامه دهند اما امروز موقعیت آنها مانند قبل از برجام نیست...
Iran, Islamic Republic of
بحث خیانت یا دیوانه نیست؛نیروی دشمن هستند.فشار از بیرون؛چانه زنی از داخل.
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Canada
جنگ جنگ تا پیروزی..... تا رفع فتنه در عالم...... با هیچکس هم مذاکره نمی‌کنیم. والسلام.... فقط جنگ.
Iran, Islamic Republic of
تو برو بجنگ!
Iran, Islamic Republic of
یک پیشنهاد بهتر: چطور است جهت پابوسی خدمت برادر پوتین برویم
Iran, Islamic Republic of
این کامنت فقط جنگ را موافقان مذاکره ذلت بار می نویسند تا کسی را برای محکوم کردن داشته باشند. ما طالب جنگ نبوده و نیستم.همواره از ایران دفاع کرده ایم.حضور در سوریه و عراق هم با تحلیل درست،در واقع دفاع از ایران بود
Iran, Islamic Republic of
اساس دموکراسی سواری بر موج پوپولیسمه. یعنی تخصص اصلاح‌طلبان. شما افول گراها اصلا تخصصی توش ندارین. نمیتونین حرف حق رو جوری بیان کنین که مردم بپذیرنند
Iran, Islamic Republic of
رئیس محترم قوه قضائیه ، دادستان محترم کل کشور ، ریاست محترم شورای عالی امنیت ملی ، والله بالله و تالله مسئولید جلوی این نااهلان و نامحرمان را بگیرید ،...
Iran, Islamic Republic of
تکلیف اختلاس های کلان : حسین فریدون - مهدی جهانگیری - فاضل لاریجانی - چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
United States
از پیاده نظام کدخدا چه انتظاری غیر از این هست؟ تعجب در این است که فردتابلو داری مثل کرباسچی آزادانه از منابع مملکت استفاده میکند و در حال تبلیغ برای اربابش هست و هیچ عکسالعمل از مسئولین انجام نمیشه.
Iran, Islamic Republic of
ای مرجع قضایی / اقدام انقلابی
محسن
Iran, Islamic Republic of
...
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
1_اول از هم شماها کی هستید که برای نظام تعیین تکلیف می کنید؟!
2_مبنای این بدون هیچ قید و شرط چیه!؟ آمریکای که به هیچ قید شرطی پای بند نیست و اینرو توی برجام اثبات کرد شما چطور می تونید قید و شرط تعیین کنید!؟
3_اینکه دست این جماعت با اپوزیسیون خارج نشین تو یه کاسه هست شکی نیست!! چون تقسیم کار کردند!!؟؟ واین حرفهایی کرباسچی برای فریب افکار عمومی هست چه بسا خودشون دارند به دشمن گرا می دهند!!؟؟
4_این گفتمان نه فقط به فکر ملت نیستند، بلکه علیه ملت قرار دارند!! حداقلش اینه که به حرف مولاشون روحانی اعتقاد داشته باشند که بعد از این همه بدعهدی میگه دیگر کشورها مگر دیوانه هستند که با آمریکا مذاکره کنند!!
5_این افراد نه به فکر ملت بلکه بیشتر نگران ...ن در آمریکا هستند!!؟؟
علی تنهانیست
Iran, Islamic Republic of
خدالعنتتان کند که تکرار تاریخ ذلتید
ابوموسی...عمروعاص...
Iran, Islamic Republic of
خود رهبری فرمودند که در ایران اظهار نظر آزاد است اینها هم در مورد مسئله ای اظهار نظری کرده اند دیگر چرا انگ جاسوی خائن و ستون پنجم ... میچسبانید. شما هم با منطق و استدلال حرف آنها را رد کن
Iran, Islamic Republic of
وطن فروشان خائن همه چیز را به هیچ می فروشند خاک بر سر این وطن فروشان بی عقل حداقل اگر دین ندارید غیرت که می توانید داشته باشید
Iran, Islamic Republic of
من هم نوشتن این نامه را خطای سیاسی میدانم ولی فکر نمی کنم اینها خائن یا جاسوس باشد چون خائن و جاسوس هیچ موقع خودش را لو نمی دهد بلکه برای رد گم کردن خودش را جوری دیگر نشان میدهد
Iran, Islamic Republic of
...
مردم نان و آب می خواهند نه بمب اتم!
شکم سیر از گرسنه خبر ندارد!
اینها مشتی خائن و دیوانه هستند که سر توبره نظام دارند.اینان نهروانیان زمان هستند.
سید رضا
Iran, Islamic Republic of
امضا کنندگان این نامه : یک کلام : ....