کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بزرگترین باغ موقوفه کشور به ثمر نشست

27 خرداد 1397 ساعت 19:47

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: بزرگترین باغ موقوفه یکپارچه کشور به وسعت ۳۶۵ هکتار پس از ۷ سال تلاش، در سال جاری به ثمر نشست و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۳۰۰ تن محصول باغی تولید و عرضه شود.


به گزارش جهان نیوز، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی بااشاره به اولویت‌های سازمان اوقاف در احیاء موقوفات کشور و اشتغال آفرینی اظهار داشت: این باغ موقوفه دارای میوه‌های سیاه‌ریشه و هسته‌دار است و امسال برای نخستین‌بار محصولات سردرختی آن به بازار عرضه شده است در این راستا برداشت محصولات از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار شد تا درآمد آن با توجه به نیت واقف که تامین هزینه‌ها و مخارج حوزه علمیه سعدیه رامیان است، هزینه شود.

وی افزود: واقف این موقوفه مرحوم میر سعد‌الله ایلخانی حدود ۱۲۰ سال پیش، بیش از ۳۷۰ هکتار از زمین‌های خود را وقف بر تحصیل و امور طلاب علوم دینی حوزه علمیه شهرستان رامیان کرد.

وی ادامه داد: با سرمایه‌گذاری و احیای این موقوفه در سال ۹۰، درآمد این موقوفه از ۵۰۰ میلیون ریال به بیش از ۳۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

سهرابی تاکید کرد: این باغ موقوفه بزرگترین باغ موقوفه کشور است که با احیاء آن برای ۴۰۰ نفر به صورت دائم و بیش از ۴۰۰۰ نفر هم به شکل فصلی اشتغالزایی شده است.

وی ادامه داد: بخش از میوه‌های تولیدی این مجموعه کشاورزی شامل هلو؛ شلیل و آلو به خارج از کشور صادر می‌شود.

سهرابی تاکید کرد: در شهرستان آزادشهر و رامیان ۵۴۸ موقوفه وجود دارد که از این تعداد ۱۵۰ موقوفه منفعتی و بقیه به صورت اماکن مذهبی و مساجد است و درآمد این موقوفات طبق نیات واقفین در طول سال هزینه می‌شود.

منبع: دانشجو


کد مطلب: 620345

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/620345/بزرگترین-باغ-موقوفه-کشور-ثمر-نشست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com