پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

پرونده ضرب‌وشتم مأمور راهور توسط نماینده مجلس

يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب: 620268
رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به در دست بررسی بودن شکایت نیروی انتظامی از نماینده‌ای که یکی از ماموران پلیس را در فرودگاه مهرآباد مورد ضرب و شتم قرار داده بود، گفت: ما خواهان اقدام عدالت خواهانه مراجع قضایی در خصوص این پرونده هستیم.
پرونده ضرب‌وشتم مأمور راهور توسط نماینده مجلس
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، مرداد سال گذشته خبری منتشر شد که بر اساس آن، یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در فرودگاه مهرآباد تهران اقدام به ضرب و شتم یک مامور پلیس راهنمایی و رانندگی کرده بود.
 
در اخبار اولیه منتشر شده عنوان شده بود خودروی پژوی نقره ای رنگ این نماینده و دو همراه وی قصد ورود به منطقه ویژه فرودگاه مهرآباد را داشته که بدلیل همراه نداشتن مدارک شناسایی و ممانعت مامور پلیس راهور از ورود وی، - با وجود صادر شدن اجازه ورود - این نماینده از خودرو پیاده شده و با ضربه مشت به صورت مامور، اقدام به ضرب و شتم می کند که منجر به شکستن بینی این مامور می شود. ضرب و شتم مامور پلیس توسط این نماینده در حالی انجام شده بود که دوربین های مداربسته فرودگاه، این محدوده را تحت اشراف خود داشته‌اند.

پس از این ماجرا بود که سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی ناجا با تایید خبر مجروح شدن مامور پلیس راهور در فرودگاه مهرآباد گفته بود: صبح امروز (روز حادثه) در حالی که یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی قصد عبور از مسیر ویژه فرودگاه را داشت با ممانعت مامور پلیس راهور روبرو شد.

وی اضافه کرده بود: مامور پلیس با توجه به وظایفی که بعد از حادثه تروریستی در محدود فرودگاه رخ داده موظف به کنترل مدارک هویتی و شناسایی افراد تردد کننده است. بعد از توقف خودروی سواری این نماینده متاسفانه وی و همراهانش اقدام به فحاشی و ضرب و شتم مامور پلیس راهور می کنند که در این حادثه بینی مامور پلیس در گیت فرودگاه توسط نماینده مجلس شکسته می شود.

به دنبال این درگیری، پلیس طی شکایت‌نامه‌ای خواستار پیگیری قضایی نماینده مجلس شد و در نهایت پرونده قضایی برای وی تشکیل شد. سرهنگ محمد ترحمی رئیس اداره حقوقی پلیس راهور ناجا با بیان این مطلب که قانون برای همه یکسان است، همه در برابر قانون برابر بوده و هیچ چیز اعم از جایگاه اجتماعی، شرافت خانوادگی و وضعیت مالی و غیره باعث تفاوت در تمکین به قانون نشده و مسئولان نیز از اجرا و عمل به قانون مبری نیستند، در خصوص پرونده فرودگاه مهرآباد و ضرب‌ و شتم مأمور پلیس راهور توسط نماینده بیجار، اظهار کرد: ناجا به شدت پیگیر این مسئله است؛ قاضی مربوطه، دو بار با مجلس مکاتبه کرده و منتظر پاسخ مجلس هستیم.

وی با اعلام این مطلب که در این پرونده، هم مأمور و هم مأموریت مطرح بوده و هم جنبه شخصی و عمومی جرم مدنظر است گفت: نیروی انتظامی تا احقاق حق مأمور خود و همچنین مأموریتی که به مأمور خود محول کرده، پیگیر پرونده است.
در اخبار تکمیلی منتشر شده مشخص شد نماینده مذکور، نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی بوده که قصد داشته همراه وزیر راه عازم سفر به کردستان شود.

با گذشت نزدیک به 11 ماه از وقوع این اتفاق، سردار تقی مهری در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت شکایت پلیس از این نماینده مجلس اعلام کرد: به دنبال اتفاقی که در تهران بزرگ رخ داد و برخورد ناشایستی که انجام گرفت، موضوع از طریق پلیس در مراجع قضایی مطرح شد و درحال حاضر مراجع قضائی و مسئول پیگیر، این شکایت هستند.

رئیس پلیس راهور ناجا در پاسخ به این سوال که آیا پلیس قصد رضایت دارد یا خیر گفت: فعلا همچین بحثی(اعلام رضایت) مطرح نیست؛ این شکایت توسط پلیس انجام شده، قطعاً نظر پلیس همان نظری است که بر منبای آن شکایت کرده و مسئولین حقوقی نیروی انتظامی در حال پیگیری موضوع هستند.وی خاطرنشان کرد: ما خواهان اقدام عدالت خواهانه مراجع قضایی در خصوص این پرونده هستیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *