پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

۴ سال تلاش کرد و سرانجام مدافع حرم شد

يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب: 620188
شهید مدافع حرم «خلیل تختی‌نژاد» آخرین شهید مدافع حرم ایرانی تا امروز (۲۷ خرداد ۹۷) است.
۴ سال تلاش کرد و سرانجام مدافع حرم شد
به گزارش جهان نيوز، شهید مدافع حرم «خلیل تختی‌نژاد» آخرین شهید مدافع حرم ایرانی تا امروز (۲۷ خرداد ۹۷) است. او که اصالتی هرمزگانی داشت، در هنگام شهادت تنها ۲۵ سال داشت.

شهید تختی‌نژاد از ۷ سال پیش وارد دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) شد و بعد از پایان این دوره، به سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان پیوست و در آنجا سربازی خود را برای وطن ادامه داد.

شهید تختی نزاد
شهید تختی‌نژاد که دومین شهید مدافع حرم استان هرمزگان محسوب می‌شود، در اولین شب از لیالی پر فیض قدر در شب ۱۹ ماه مبارک رمضان در منطقه «درعا» سوریه به شهادت رسید.

مراسم وداع با پیکر شهید تختی‌نژاد، ظهر بیستم خرداد با حضور پُرشور همرزمان این شهید مدافع حرم و همچنین سردار «علی فضلی» فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) و سردار «سیدمحمد باقرزاده» فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح در معراج الشهدا برگزار شد.

به گفته همرزمان شهید تختی‌نژاد، او در بحث پروازی هوش بسیار بالایی داشت و خیلی زودتر از بقیه موضوعات را فرا می‌گرفت؛ همچنین تخصص اصلی این شهید مدافع حرم نیز «جنگ شهری»، «رهایی گروگان» بود.

شهید تختی نزاد
شهید تختی نژاد در زمان شهادت مسئولیت عملیات قرارگاه درعا را برعهده داشت. «شوشتری» از دوستان و همرزمان شهید تختی‌نژاد می‌گوید: «اگر کسی به مجموعه‌ای که خلیل رئیسش بود وارد می‌شد نمی‌فهمید رئیس کیست. او اگر مسئولیتی بر عهده می‌گرفت پا به پای نیروهایش کار می‌کرد.»

یکی دیگر از همرزمان شهید تختی‌نژاد نیز درباره علاقه شدید او به مقوله «دفاع از حرم اهل بیت (ع)» می‌گوید: «خلیل از سال ۹۰ و از زمانی که به یگانش رفت خیلی تلاش کرد به سوریه برود تا اینکه سال ۹۴ قبول شد و به جمع مدافعان حرم پیوست و سرانجام در سن ۲۵ سالگی پس از سه دوره حضور در جبهه عراق و سوریه در درگیری با عناصر تکفیری در سوریه به شهادت رسید.»

ارادت ویژه شهید تختی‌نژاد به حضرت علی اکبر (ع)، زبانزد دوستان و آشنایان اوست. همرزمانش می‌گویند که «نوحه محلی هرمزگانی خلیل در وصف حضرت علی اکبر (ع) که همیشه زیر لب زمزمه می‌کرد، از یاد ما بیرون نمی‌رود».

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *