پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۶
۳۸
حاشیه‌های عجیب بازی ایران- مراکش

چرا عربستانی‌ها از تیم ملی ایران حمایت کردند؟

يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب: 620106
عربستانی‌ها که از به سخره گرفته شدن کشورشان از سوی مراکشی‌ها بعد از باخت مقابل روسیه بسیار ناراحت بودند، با ابراز دوستی با ایرانی‌ها، با پیام‌های دوستانه برد مقابل مراکش را تبریک گفتند. در این توییت‌ها آمده است: «تبریک ایران. سعودی‌ها به شما افتخار می‌کنند»، «به ایران برای پیروزی مقابل مراکش تبریک می‌گویم واقعاً امروز خوشحالم»، «تبریک به همه مردم ایران»، «چه روز زیبایی»، «تبریک ایران. ادامه دهید.
چرا عربستانی‌ها از تیم ملی ایران حمایت کردند؟
گروه ورزش جهان نيوز: برتری ارزشمند یک بر صفر برابر مراکش در ثانیه‌های پایانی نخستین دیدار ایران در جام جهانی 2018 روسیه، اتفاقی تاریخی و فراموش نشدنی برای فوتبال کشور بود و شروعی رؤیایی برای تیم ملی.
 
پیش‌بینی پیروزی مقابل قهرمان آفریقا در مهم‌ترین تورنمنت ورزشی دنیا بسیار سخت بود اما تلاش و غیرت شیران پارسی در مستطیل سبز ورزشگاه کریستوفسکی، این آرزو را تعبیر کرد. هرچند تیم ملی آغاز خوبی در این مسابقه نداشت و در ابتدای بازی زیر آماج حملات سنگین مراکشی‌ها قرار گرفت اما با تلاش مضاعف شاگردان کی‌روش و اندکی خوش‌شانسی، پایان بازی به سود تیم ملی ایران رقم خورد.

پیروزی شاگردان کارلوس کی‌روش که نخستین و تنها برد آسیایی‌ها تا این لحظه در این جام بود، بازتاب‌های بین‌المللی بسیاری داشت و مشت محکمی بود بر دهان مخالفان ایران اسلامی که در ماه‌های اخیر و با استفاده از اخبار و حواشی دروغین سعی داشتند مانع از حضور تیم ملی کشورمان در جام جهانی روسیه شوند.

تیر بدخواهان به سنگ خورد
به گزارش صبح نو، صعود مقتدرانه به جام‌جهانی به چشم بدخواهان کشورمان خوش نیامد و از همان روزهای نخست، دشمنان قسم خورده ایران اسلامی، مسوولان رژیم اشغالگر قدس و هم‌پیمانان آ‌نها را بر آن داشت تا با طرح موضوع جعلی و دروغین دخالت دولت ایران در فوتبال، از فیفا بخواهند که حکم تعلیق فعالیت‌های فوتبال ایران را صادر تا این تیم فرصت حضور در جام‌جهانی را از دست بدهد.

در این رابطه، توتو اسپورت ایتالیا نوشت: «طبق ماده هفت اساسنامه فیفا برای رقابت‌های انتخابی، این احتمال وجود دارد فیفا کشوری را با وجود کسب سهمیه جام‌جهانی، به دلیل دخالت دولت در امور فوتبالی کنار گذاشته و کشور دیگری را جایگزین کند که ایران، یکی از این کشورهاست.»

سپس روزنامه عاجل عربستان در مطلبی با اشاره به اتفاق‌های رخ داده در بازی تدارکاتی ایران و سیرالئون، اعلام کرد که فیفا بحث تبانی در این بازی را پیگیری می‌کند و در صورت اثبات چنین موضوعی، ایران از حضور در جام‌جهانی محروم می‌شود. همچنین در چند روز گذشته، یکی از اعضای لیست 30 نفره نامه جنجالی به ترامپ برای تحریم علیه ایران، این بار هم در پیامی توییتری از فیفا درخواست کرد آقای مهدی طارمی را به خاطر تکرار جمله مقام معظم رهبری در مورد اینکه رژیم اشغالگر قدس 25 سال آینده را نخواهد دید، از جام‌جهانی اخراج کند.

البته تمام این تلاش‌ها با حضور تیم ملی ایران در جام‌جهانی و پیروزی تاریخی مقابل مراکش، بی‌نتیجه باقی ماند تا همچون 39 سال اخیر، تیر بدخواهان ایران اسلامی به سنگ بخورد.

حمایت جالب عربستانی‌ها از ایرانی‌ها
یکی از اتفاق‌های قابل توجه پس از برتری تیم ملی ایران مقابل مراکش، ادامه واکنش‌های جذاب کاربران کشور عربستان به عملکرد ملی‌پوشان کشورمان بود. این حمایت‌ها که از دو روز پیش و با شکست عربستان مقابل روسیه و با هشتگ المغرب_ ایران در توییتر شروع شد، در بازی ایران با مراکش هم ادامه یافت.

عربستانی‌ها که از به سخره گرفته شدن کشورشان از سوی مراکشی‌ها بعد از باخت مقابل روسیه بسیار ناراحت بودند، با ابراز دوستی با ایرانی‌ها، با پیام‌های دوستانه برد مقابل مراکش را تبریک گفتند. در این توییت‌ها آمده است: «تبریک ایران. سعودی‌ها به شما افتخار می‌کنند»، «به ایران برای پیروزی مقابل مراکش تبریک می‌گویم واقعاً امروز خوشحالم»، «تبریک به همه مردم ایران»، «چه روز زیبایی»، «تبریک ایران. ادامه دهید. یک هوادار سعودی. دوستتان دارم»، «تبریک به ملت بزرگ پارس از طرف سعودی‌ها»، «تبریک به نماینده آسیا تیم ملی ایران»، «تبریک به تیم ایران برای شما در بازی‌های بعد آرزوی موفقیت می‌کنیم» و ....

یکی از کاربران با نام «بدر» هم در مطلبی کلمه «با هم» را برای تصویر دو تماشاگر ایرانی و عربستانی که پرچم دو کشور را در دست داشته و کنار هم قرار گرفته بودند، نوشت. تمام این پیام‌ها بار دیگر مشخص کرد نگاه بسیاری از مردم عربستان با رهبران سیاسی و مذهبی آن کشور کاملاً متفاوت است و آ‌نها برخلاف خبرسازی و جوسازی‌های صورت گرفته، با مردم ایران دوست هستند.

بازتاب‌های بین‌المللی یک برد تاریخی
برد ارزشمند تیم ملی ایران مقابل مراکش در رسانه‌های بین‌المللی دنیا خصوصاً کشور هم بازتاب داشت. روزنامه کازا ۲۴ مراکش نوشت: «گل به خودی عزیز بوحدوز باعث شد تا رؤیاهای مراکش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بر باد رود و این تیم در دیداری که بهتر از حریف خود ظاهر شد، تن به شکست دهد.» روزنامه الرای قطر نوشت: «گل به خودی باعث شد تا نماینده آسیا سه امتیاز ارزشمند را به‌دست آورد. بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران بعد از ۲۰ سال موفق شدند که در جام‌جهانی به پیروزی برسند و بعد از بازی طوری خوشحالی کردند که انگار قهرمان جام‌جهانی شده‌اند.»

روزنامه الوطن و سایت الدولجیا نیوز مصر هم در مطالب خود به این موضوع اشاره کردند که مراکش قدر فرصت‌های خود را ندانست و در نهایت با گل به خودی عزیز بوحدوز بازنده شد. روزنامه عیون الخلیج هم نوشت: «گل به خودی بازیکن مراکش پیروزی دقایق پایانی و ارزشمندی را به ایران داد.» سایت روزنامه مارکا از تیم کی‌روش به‌عنوان «شجاعان آسیا» نام برد و اعلام کرد تیم ایران با استفاده از اشتباه مدافع حریف، دومین گل دیرهنگام تاریخ جام‌جهانی را به ثمر رساند و به پیروزی رسید. روزنامه آس هم پیروزی ایران را نتیجه یک بازی دفاعی خوب دانست.

در این مطلب، مراکش هم تیمی بدشانسی نامیده شد. رویترز از ایران به‌عنوان یک تیم دفاعی و البته جنگنده نام برد و در گزارش بازی به بازی شجاعانه و بدون ترس تیم کی‌روش اشاره کرد. این خبرگزاری معتبر شانس فراوان را یکی از عوامل برتری ایران نامید. مجله «فورفورتو»، تیتر «گل به خودی بوهادوز بازی را به مردان کی‌روش هدیه داد» را انتخاب کرد، سایت آلمانی «دویچر فوتبال» درباره برد ایران نوشت: «ایران توانست در دومین برد خود در جام‌های جهانی بر مراکش غلبه کند» و سایت گل نوشت: «ایران با گل دقایق پایانی مقابل مراکش تاریخ‌سازی کرد.»

همچنین خبرگزاری روسیه (تاس) و سایت اینسایدورلد فوتبال در مطالبی به پیروزی ارزشمند تیم ملی ایران برابر مراکش اشاره کردند و سایت بی‌بی‌سی با تمجید از عملکرد علیرضا بیرانوند نوشت: «کارلوس کی‌روش به خوبی فرگی‌تایم را به یاد دارد.»  از سوی دیگر سایت فیفا تیتر زد: «گل به خودی مراکش به ایران یک برد دراماتیک داد» و سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در بخشی از گزارش خود درباره این بازی، از این برد ایران یک چالش جدی برای تیم‌های ملی فوتبال پرتغال و اسپانیا یاد کرد.

هواداری به سبک صهیونیست‌ها
شاید اما یکی از جالب‌ترین و جنجالی‌ترین حاشیه‌های بازی اول تیم ملی ایران در جام جهانی، برخورد مضحک حساب‌های اصلی صهیونیست‌ها در توییتر، به این بازی بود. حساب کاربری «اسراییل به فارسی» که حساب رسمی رژیم صهیونیستی به زبان فارسی در توییتر است، پیش از بازی ایران و مراکش، در پیامی به زبان فارسی برای تیم ملی فوتبال ایران آرزوی موفقیت و پیروزی در این بازی کرد. پیامی که البته بعضی‌ها را ذوق زده کرد.

چند دقیقه بعد اما برخی کاربران، پیامی از صفحه عربی همین حساب منتشر کردند که در آن برای تیم مراکش آرزوی پیروزی مقابل ایران را کرده بود. اتفاقی که بلافاصله با واکنش کاربران ایرانی مواجه و سوژه شوخی‌ها و کنایه‌های آنان شد.

اما جدیدترین حاشیه جام جهانی دیشب و در پرتراکم ترین شب این رقابتها رقم خورد و طی آن، هجوم یک خودرو به عابران در نزدیکی مرکز خرید "گوستینی دور" مسکو سبب زخمی شدن هفت هوادار تیم ملی مکزیک شد. هرچند پلیس مسکو می گوید این تصادف به دلیل از دست دادن احتمالی کنترل خودرو توسط راننده آن رخ داده است و هنوز از تروریستی بودن این حادثه مطمئن نیست.

روسیه طی ماه‌های گذشته بارها پیام های تهدید آمیز از سوی تروریستها دریافت کرده است و به نظر می رسد تدابیر امنیتی پس از این حادثه تشدید شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دین ما ایرانیان دینی است که در آن کینه توزی جایی ندارد وتاریخ نشان داده ایرانیان بدور از کینه ورزی دشمنان خویش را با همین اسلحه به زانو دراورده است.حال که ملت عربستان اظهار خوشحالی نمودند چرا که نه ما نتوانیم از خوشحالی آنها نهایت بهره را ببریم
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
مردم دنیا مشکلی با هم ندارند.مشکل را دولتها بخاطر خودخواهیهایشان میسازند و مردم را چون هیزم در ان وارد میکنند.پس زنده باد تمامی مردم دنیا
مهم اينكه كه چشمه هاي ما كاملاً باز باشه و با گرگ در لباس ميش روبرو نشيم . البته تاريخ نشون داده كه توي ايران هميشه ساده لوح هاي فراواني بوده و هست .
Iran, Islamic Republic of
...
United States
دوستان حواستان باشد که تو هر کشوری آدم خوب و بد هست. مبادا به جای استفاده از این فرصتها آنها را بسوزانیم. من افراد زیادی رو از عربستان دیدم و همه ادمهای خوب و شریفی (و البته مسلمان) بودند. مگر تو کشور خودمون (نمونه اش همون لعنتی که نامه مینویسه و خواستار اخراج طارمی میشه) کم آدم نا نجیب داریم؟
Iran, Islamic Republic of
این اظهار دوستی از حب علی نیست از بغض معاویه است
مصطفی
دومی مقدمه اولی هست
Iran, Islamic Republic of
اسلام دین دوستی و مودت است با حرفهای بی ربط کام خود را تلخ نکنید اگر حاکمی اشتباه کرد خودش چوبش را میخورد تاریخ این را ثابت کرده همینطور که الان در کنار عراق و سوریه هستیم عربستان هم کشور اسلامی مانند بقیه امت واحده اسلام است.
Iran, Islamic Republic of
...
ssm
Iran, Islamic Republic of
من ۴ سال در عربستان زندگی کرده ام و خوب میدانم که اکثر مردم عربستان ایران و ایرانی ها را دوست دارند و هیچ مشکلی با ایران و ایرانی ندارند اما حکومت وهابی آل سعود با حکومت ایران مشکل داره
Iran, Islamic Republic of
به نظر می رسد پیام شما بیشتر به معاویه ماند مردم عربستان هم مثل من و شما مسلمانن و دشمن مشترکی داریم بنام اسرائیل و امریکا
اونا که الان نوکر امریکان
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
شیران پارسی!
من یک آذری زبان که به ایرانی بودن خودم افتخار می کنم ...وقتی اینهمه تعابیر زیبا برای ایران و کار بزرگ بچه ها داریم چرا به این کلمات و تعابیر تفرقه افکنانه روی می آورید؟
بی نام
درود برتمام آزاد مردان با قلبهای بزرگ که تمام دنیا در آن جای می گیرد.نه با کینه بلکه با محبت و عشق
United States
دوست عزیز آذری زبان منم مثل شما فارس نیستم اما پارس گستره سرزمینی پارسِ که من و شمای غیر فارس و خودم قوم پارس (فارسها و لرها) رو شامل میشه و در طول تاریخ این کشور به همین اسم پاسارگاد پارس و پرشیا نامیده میشد
تمام ايراني ها با قوم و زبان و ديني كه در ايران هستند به عنوان يك ايراني با غيرت ازشون ياد ميشه و در مجموع ايراني يا پارسي گفته ميشه.
قارداش آذری چیه آذربایجان اسم مکانی هستش که ماترکان آذربایجان توش زندگی میکنیم .من ترک آذربایجان هستم واز برد ایران مقابل مراکش خوشحالم
Iran, Islamic Republic of
افتخار من فارسی به کشوری است که اقوام مختلف نماد دوستی و محبت اند. تیم فوتبال تیم ملی است و متعلق به همه ایران. برد او برد ملت ایران است. قربان همه تان هموطنان گل و ناز خودم اعم از آذری و بلوچ، عرب و کرمانژ، گیلانی و بندرعباسی، شیرازی و سمنانی، خراسانی و لر، ترکمن و کرمانی. دسته گل افتخار تقدیم همه شما.
Iran, Islamic Republic of
اگر به این مسئله ورزشی نگاه کنیم نه سیاسی کار درستی انجام داده اند ما به عنوان یک کشور آسیایی باید طرفدار تیم هایی آسیایی باشیم و از برد آنها خوشحال و آرزوی شکست برای آنها نکنیم زیرا باخت سنگین عربستان اول برای عربستان فاجعه بود و بعد برای فوتبال آسیا
دوست داشتن و حمايت از يك تيم فوتبال در تورنومنت جهاني ، كاملاً شخصيه و هر كسي ميتونه از يك كشوري خوشش بياد و از كشور ديگه اي بدش بياد .
انتظار حمايت از تيم فوتبال يك كشور دشمن(عربستان) كه آشكارا به صورت مستقيم و غير مستقيم با مردم ايران دشمني داره و از هركاري براي ضربه زدن به ملت ايران دريغ نكرده ، حالا ميخواد آسيايي باشه و يا نباشه ، كاملا جاهلانه است. اگر به تاريخ و اقدامات اخير اين كشور عليه ايران مراجعه بشه ، عاقلانه تر بحث و صحبت ميشه.
Iran, Islamic Republic of
مردم عربستان وارثان سرزمین وحی اند ولی حاکمانش وارثان شمر و یزید. ما به تیم ملی شان احترام میگذاریم ولی با سایر ملل هم دوستیم.
Iran, Islamic Republic of
البته من از دید ورزشی به مسئله نگاه کردم زیرا موفقیت کشورهای آسیایی باعث میشود که فیفا برای آسیا در دوره های بعدی سهمیه بیشتری در نظر بگیرد . و در آن صورت راه صعود ما به جام جهانی های آینده راحت میشود.
رضا
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ولی دمشان گرم
احمد
Iran, Islamic Republic of
ماایرانی هاهم از اینکه مراکش را -که به خاطر حمایت از آل سعود روابطش راباماقطع کرده بود -شکست دادیم خوشحالیم
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
مغرب از دست عربستان شاکی بود که چرا به نفعش رای نداده و حتی روزنامه رای الیوم هم به طرفداری از مغرب کشورهای عربی که به میزبانی مغرب برای بازی های جام اینده رای نداند رو عرب امریکا نامید ..در عوض مغربی ها هم حسابی از باخت عربستان استفاده کردند و عقده گشایی کردند. عربستان هم از باخت اونا با گل خودی استفاده کرد..اینقدر ساده لوح نباشید همین فعلاان مجازی عربستان تا حالا بیشترین حمله ها رو علیه ایران ترند کردند هر مصیبتی هم سر ما میاد شماتت میکنن زلزله تظاهرات و ..
شیران پارسی خخخخخخخخخخخخ مگه ایران اسم بدیه به جاش از کلمه مجعول پارسی استفاده می کنین .به قول بعضی ها پس وحدتمون چی شد
علی
Canada
بهتر است از کلمه پارس و یا پارسی فقط در مورد استان فارس و خلیج فارس استفاده شود. بهتر است ملت ما به نام ملت ایران نامیده و شناخته شود. ملت ایران شامل کلیه ی اقوام ایرانی من جمله قوم پارس است.
United Arab Emirates
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
با مردم خوبی که عربستان داره وهابی نیستن میشه آل سعود کثیف لجن را نابود کرد
Iran, Islamic Republic of
به جای یوز پلگ باید عکس شهید حججی را باید روی پیراهن تیم ملی فوتبال میبود
احمد
Iran, Islamic Republic of
به جای اینکه به بچه ها هم بگوییم قند ضرردارد می شود عکس شمارا بردرقنددان زد
Iran, Islamic Republic of
شما که تو تلویزیون بهشون گفتید شکست مفتضحانه وتحقیرآمیز عربستان........بعد چی شد الان یادتون اومد مردم عربستان،هم دینی وهم سنگرند؟؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
تا حالا فکرمیکردم کارکنان جهان نیوز هرچی که باشن خائن نیستن اما با عدم درج نظرم که حق بود و درج نظرات کاربران ... فهمیدم شما علاوه بر تفکر جناحی محض خیانتکار هم هستید خدا به راه راست هدایتتون کنه ...
هشیار
Iran, Islamic Republic of
عدم برد مراکشی ها شاید خوشحال کننده باشه ولی برد با گل به خودی حریف اصلا مساله قابل افتخاری برای تیم ملی ما نیست وقتی با تمام ادعاشون و دریافت های مالی بالایی که دارند بازی قابل قبولی هم ارائه نمیکنند و بیشترشون غالبا با ژست طلبکارانه به فسادشون ادامه میدن

راستی یادمون نره بالاترین حقوق نجومی مربوط به همین آقای کی رش هست که بی سر و صدا با پرویی داره شیره مملکت را میکشه و کار درستی هم انجام نمیده

و در آخر از امثال آقای طارمی به خاطر موضع شجاعانه و به حقش تشکر میکنم