جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
شهید محمد ولی پیرداده بیرانوند

ای امت مسلمان سخنان امام و رهبر را گوش کنید

يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب: 620093
ای امت مسلمان سخنان امام و رهبر را گوش کنید و به آن عمل نمائید، اگر افتخار شهادت نصیبم گردید به خانواده ام دلداری دهید
ای امت مسلمان سخنان امام و رهبر را گوش کنید
به گزارش جهان نيوز، سیجی دلاور، شهید محمد ولی پیرداده بیرانوند گل خوش عطر و بوی بوستان ایثار و شهادت، در یکی از روستاهای شهرستان خرم آباد به نام چغابل دیده به جهان گشود. در دامن دشتهای سبز و پر برکت و زلال چشمه ساران دیارش پرورش یافت و در سایه صفا و پاکی والدین مومن و زحمتکش خود تربیت کرده گردید.

همراه با درس و تحصیل پا به پای والدین کشاورز خویش کار و تلاش میکرد و در کلیه امور زندگی، جوانی یاری رسان و دلسوز برای اعضای خانواده و جامعه خود به شمار می رفت. خلق و خوی پسندیده، مهربانی و ادب از او جوانی نمونه ساخته بود. اهل نماز شب و خلوت با خدای خود بود و دیگران را تشویق و ترغیب به رعایت و انجام وظایف شرعی و دوری از گناه و محرمات می نمود.

این جوان فرهیخته در کلیه فعالیت های مذهبی، فرهنگی و انقلابی حضوری فعال داشت. و موسس انجمن اسلامی ایران و بسیج همگانی برای مقابله با متجاوزین به فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره)، این شهید والامقام عاشقانه و جان برکف به عضویت نیروهای مخلص بسیج درآمد و در اولین فرصت بسوی جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافت؛ و با اینکه جزء نیروهای پشتیبانی بود ولیکن با اصرار و تلاش بسیار همراه رزمندگان سپاه اسلام به خط مقدم جبهه اعزام در عملیات ها شرکت نمود و پس از مدتی رزم بی امان بر علیه دشمن و دفاع از خاک میهن اسلامی اش، سرانجام در سن 18 سالگی در جبهه خرمشهر قهرمان، عاشق و سبک بال، به سوی معبود ازلی خویش پرکشید و تا قیامت شاهدی جاودان گردید.

این شهید بزرگوار در فرازی از وصیت نامه خویش می فرماید: ای امت مسلمان سخنان امام و رهبر را گوش کنید و به آن عمل نمائید، اگر افتخار شهادت نصیبم گردید به خانواده ام دلداری دهید و پدرم را یاری کنید. دروغ مگوئید تهمت نزنید مردم را به اسلام دعوت کنید و با شدت با منافقین رفتار کنید. روحش شاد و یادش گرامی. آمین...

منبع: کتاب رمز و راز جلد 1
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *