چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

۷۵۰ زندانی جرایم غیرعمد در انتظار یاری خیران

شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۹
کد مطلب: 620038
مدیرکل امور زندان‌های استان اردبیل گفت: بیش از ۷۵۰زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان به سر می‌برند که رهایی آن‌ها از حبس نیازمند مشارکت و هم‌افزایی خیران و ستاد دیه استان است.
به گزارش جهان نيوز، مراد فتحی، مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اردبیل در جشن گلریزان در استان اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 750 زندانی جرائم غیرعمد در زندان های این استان به سر می برند که آزادی این تعداد زندانی از حبس نیازمند همکاری و مشارکت خیران و مردم استان است چرا که در سال های گذشته با همکاری خیران و مردمی توانستیم تعداد کثیری از زندانیان را از بند زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگردانیم.

وی با اشاره به اینکه در جشن گلریزان سال گذشته در استان حدود 337 زندانی جرائم غیرعمد از حبس آزاد شدند، افزود: این تعداد زندانی جرائم غیرعمد مالی توسط ستاد دیه استان و با همکاری خیران از زندان آزاد شدند که مجموع بدهی آنان نیز بیش از 300 میلیارد ریال بود که با تامین آن توسط خیرین ستاد دیه و نیز گذشت شاکیان از زندان های استان رهایی یافتند.

مدیرکل زندان های استان اردبیل تصریح کرد: سدال گذشته اقدامات و حرکت مردمی نیز در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد بسیار خوب بود به طوری که در این زمینه بسیاری از مردم با پرداخت دیه زندانیان جرائم غیرعمد توانستند زمینه آزادی و رهایی از حبس زندانیان محکوم مالی را فراهم سازند.

فتحی در رتبه بندی زندان های استان اردبیل به لحاظ جمعیت بیان کرد: در سطح استان اردبیل زندان مرکز استان در جایگاه اول و بعد از آن زندان شهرستان مشگین شهر نخستین زندان پرجمعیت استان اردبیل است که از 9 حوزه قضایی استان اردبیل زندانی پذیرش می کند اما خوشبختانه نه تنها در این زندان بلکه در تمامی زندان های استان اردبیل در طی سال های گذشته اقدامات انجام گرفته در راستای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد با مشارکت خیران و مردم بسیار خوب ارزیابی شده است.

وی اظهار کرد: هم اکنون 155 زندانی جرایم غیرعمد در زندان مرکز شهرستان مشگین شهر به سر می برند که که در زندان سایر شهرها نیز جمعیت با تغییر چند نفری زندانیان را پذیرش کرده اند که امید می رود تا در انتهای ماه رمضان جاری و تا عید سعید فطر بتوانیم زمینه آزادی بسیاری از این زندانیان را در سطح استان اردبیل و مراکز شهرها فراهم سازیم که لازمه تحقق این مهم حضور همه جانبه خیران و مشارکت حداکثری آنان با ستاد دیه استان اردبیل است.
منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *