جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

شرط "مالکی" برای پاسخ به دعوت "العبادی"

شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب: 620023
رئیس ائتلاف "دولت قانون" عراق گفت، پاسخ به دعوت نخست وزیر عراق از رهبران نیروهای سیاسی برای برگزاری نشست بعد از تعطیلات عید فطر مشروط به داشتن "ساز وکارها و محورها"ی دیدار است.
شرط "مالکی" برای پاسخ به دعوت "العبادی"
به گزارش جهان نيوز، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون در بیانیه‌ای مطبوعاتی درخصوص رویکرد خود در مورد فراخوان حیدر العبادی، نخست وزیر عراق برای برگزاری نشست بعد از تعطیلات عید گفت: هرگونه اقدام جدی، راهکاری را برای بحران خطرناکی ایجاد می‌کند که عراق در معرض آن قرار دارد. 

نخست وزیر عراق روز پنجشنبه از فراکسیون‌های سیاسی این کشور خواست تا بعد از تعطیلات عید فطر نشستی را به منظور دستیابی به توافق در مورد چگونگی پیشبرد روند تشکیل پارلمان و دولت برگزار کنند.

در همین راستا، المالکی عنوان داشت: پاسخ به این دعوت مشروط به "ساز وکارها و محورهایی" است که طی دیدار مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت؛ بعلاوه راهکارهایی که در نشست ایجاد می‌شود.

وی گفت: هرگونه دعوت و یا نشستی که فاقد راه‌حل‌ برای بحرانی باشد که روند سیاسی با آن روبه رو است، چیزی جز "اعلام تبلیغاتی برای جشن یا جشنواره سیاسی" نیست.

المالکی ابراز امیدواری کرد که این دعوت با حضور تمامی نیروها باشد و همه به تلاش جدی با هدف دستیابی به راه حل برای بحران خطرناکی پایبند باشند که این کشور در معرض آن قرار دارد.
منبع:ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *