کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توزیع ۲ میلیون افطاری در میان زائران رضوی

24 خرداد 1397 ساعت 23:51

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه در طول ماه مبارک رمضان 10 هزار خادم بطور شبانه روزی برای خدمت به زائران و مجاوران بارگاه رضوی تلاش کردند، گفت: در این ایام مبارک 4 هزار زائر روزه‌دار در حرم رضوی معتکف شدند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از آستان نیوز، سید مرتضی بختیاری در تشریح فعالیت‌های آستان قدس رضوی در ایام ماه مبارک رمضان با بیان اینکه آشپزخانه حضرت رضا علیه‌السلام در ایام ماه مبارک رمضان هر شب 30 هزار غذای گرم طبخ کرده، اظهار کرد: از این تعداد روزانه 13 هزار پرس غذا ویژه پذیرایی از مجاوران روزه‌دار در سفره اکرام رضوی به عنوان بزرگترین سفره افطاری جهان اسلام در صحن هدایت حرم مطهر توزیع شده و 17 هزار پرس غذا نیز روزانه در مهمانسراهای حضرت برای زائران اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به این مطلب که در ماه مبارک رمضان امسال هر شب 10 هزار پرس غذای گرم در حاشیه شهر مشهد توزیع شده، عنوان کرد: علاوه بر این همزمان با افطاری صحن هدایت و مهمانسراهای حضرت، هر شب بسته‌‌های افطاری سبک در صفوف نماز مغرب و عشا در صحن‌های حرم مطهر بین زائران توزیع شده، که در مجموع در طول ماه مبارک رمضان بیش از 2 میلیون افطاری سبک در صحن‌های حرم مطهر و صفوف نماز جماعت مغرب توزیع شده است.

وی ادامه داد: در شب‌های قدر با توجه به حضور بسیار گسترده زائران و مجاوران در بارگاه مطهر امام علی بن موسی الرضا علیه‌السلام، تمامی سطوح اماکن متبرکه و دوربرگردان‌های ورودی بارگاه منور امام رضا(ع) با بیش از 350 هزار مترمربع فرش که جدید به بخش خدمات فرش حرم مطهر اضافه شده بود، مفروش شدند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه در طول این ماه مبارک 10 هزار خادم بطور شبانه روزی برای خدمت به زائران و مجاوران بارگاه رضوی تلاش کردند، عنوان کرد: در ماه پر فیض رمضان روزانه 100 برنامه تبلیغاتی در ساعت‌های مختلف شبانه روز و در 20 صحن حرم مطهر برگزار شد که با استقبال بسیار خوب زائران همراه بوده است.

وی افزود: در طول ماه مبارک رمضان روزانه 14 محل ترتیل و انس با قرآن و بطور کلی 420 کرسی تلاوت قرآن با حضور قاریان برجسته بین المللی در حرم مطهر برگزار و همچنین روزانه 8 جلسه تفسیر قرآن با حضور علما و فضلای برجسته کشور در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شده است.

بختیاری با بیان اینکه روزانه 15 و مجموعا 450 جلسه تبلیغی و سخنرانی با حضور وعاظ مطرح کشور در حرم مطهر برگزار شده، بیان کرد: مراسم لیالی قدر ویژه زائران عرب و اردو زبان نیز در رواق‌ مبارکه دارالمرحمه و صحن کوثر برگزار و مراسم احیاء ویژه کودکان و نوجوانان نیز در شب‌های قدر در حرم مطهر رضوی برگزار شده است.

وی اظهار کرد: 1350 جلسه پرسش‌و پاسخ دیدنی و بیش از 300 هزار سوال شرعی از طریق ارتباط تلفنی از واحد پاسخگویی به سؤالات شرعی حرم مطهر در ماه مبارک رمضان پرسیده شده است.
بختیاری میزبانی از 4 هزار معتکف در حرم مطهر و اعزام بیش از 60 گروه تبلیغی و جهادی به مناطق محروم حاشیه شهر مشهد را از دیگر اقدامات آستان قدس رضوی در ماه مبارک رمضان 97 معرفی کرد.


کد مطلب: 619924

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/619924/توزیع-۲-میلیون-افطاری-میان-زائران-رضوی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com