چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۴
۶۰

پزشکیان FATF را هم به احمدی‌نژاد ربط داد!

پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب: 619871
متاسفانه برخی در کوچه و خیابان از مردم درباره FATF مصاحبه می‌کنند، حتی کسانی که در تلفظ آن مشکل دارند، درباره آن نظر می‌دهند، یک عده هم خیال می‌کنند که در همه زمینه‌ها می‌توانند نظر بدهند.
پزشکیان FATF را هم به احمدی‌نژاد ربط داد!
به گزارش جهان نيوز، آرمان نوشت: گروه اقدام مالی در تیرماه سال 95 و به دنبال اجرای برجام و نیز برخی اقدام‌های ایران در زمینه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، نام ایران را از فهرست کشورهایی که لازم است علیه آنها اقدام‌های متقابل اتخاذ شود برای مدت یک سال تعلیق کرد. به همین منظور دولت با ارسال لایحه‎ای به مجلس خواستار تصویب قانونی این موضوع شد، اما مخالفت‎های جدی پدید آمد. این در حالی است که نایب رئیس مجلس معتقد است FATF ساختاری نظام‌مند برای مقابله با فساد مالی است که در آن حساب و کتاب شفاف می‌شود.

مسعود پزشکیان در جلسه شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان استان قم گفت: اگر یک ساختار نظارتی پولی و مالی در کشورمان وجود داشت، بیش از 10 هزار میلیارد مفقود نمی‌شد که همه از آن اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند و موسسات مالی و اعتباری این بلا را سر مردم نمی‌آوردند. وی با بیان اینکه FATF بحث کاملا تخصصی است که باید کارشناسان متخصص در رابطه با آن سخن بگویند، اظهار کرد: متاسفانه برخی در کوچه و خیابان از مردم درباره FATF مصاحبه می‌کنند، حتی کسانی که در تلفظ آن مشکل دارند، درباره آن نظر می‌دهند، یک عده هم خیال می‌کنند که در همه زمینه‌ها می‌توانند نظر بدهند. نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه FATF از زمان تولد پول تا خاک شدن آن را معلوم و مشخص می‌کند، خاطرنشان کرد: دولت‌های نهم و دهم بیش از 750 میلیارد دلار از نفت و فرآورده‌های آن درآمد کسب کردند که با آن می‌شود همه چیز را در کشور دگرگون کرد، اما امروز نمی‌دانیم سرنوشت این همه پول چه شده است.

گفتنی است تاسف بار است که نماینده ملت ایران و نایب رئیس اول مجلس، از یک طرح که به گفته کارشناسان نوعی خودتحریمی و کمک به دشمن برای نقطه زنی بیشتر حساب می شود این چنین جانانه دفاع می کند و برای اقناع افکارعمومی جهت تصویب آن به هر وسیله ای متوسل می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در عجبم که شما خودتان خیلی کارها در حوزه وزرات بهداشت کردید که اشتباه بوده در عین اینکه متخصص هم بودید. لفظ کلمات مهم نیست جان آن مهم است. این قرارداد را ما مردم قبول نداریم چونان که برجام را قبول نداشتیم ولی شما اصرار کردید. گاه برخی آدمها همه چیزشان مشکوک می شود.
Iran, Islamic Republic of
آقای پزشکیان ول کن fatf را . بگو دلار چقده؟؟؟؟بگو تحریمها چی شد؟؟؟بگو فیمت سکه چنده؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
پزشکیان حرف حساب زده
هادی
Iran, Islamic Republic of
برادرجان حرف حساب که جواب نداره... باید فرافکنی کرد در مقابلش...
United States
سفسطه و فرافکنی و فساد دیگران را به رخ کشیدن وسوال را با طرح یک سوال دیگر در همان موازی شگرد احمدی نژاد و اصولگرایان است
United States
چرا در کشور ما قانون پولشویی اجرا نمیشود کدام یک‌از بخشهای ما در کشور دچار فساد مالی شدید است که مانع تصویب قانون پولشویی میشود لطفا دوستان اصولگرا و اصلاح‌طلب پاسخ دهند
اسفندیار بهاردست
Iran, Islamic Republic of
دکتر تو هم: ...سخنانت در برنامه جهان آرا را فراموش کردی دکتر ...
Iran, Islamic Republic of
نکته خنده دار میدونید کجاست؟؟؟، اینکه ایشون چندبار که من دیدم در رسانه ملی حضور داشته و پند و اندرزهای امیرالمونین رو بازگو کرده !!
سعید
Iran, Islamic Republic of
آدمهای اشتباهی الان زیاد داریم یکی از شاخص هاش این آقای به اصطلاح نایب رئیس است. بابا وقتی حرف زدن بلد نیستی حرف نزدن هم بلد نیستی؟
سعید
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد با پول نفت خیلی کارها برای مردم پابرهنه انجام داد.
شماها با پول نفت چیکار کرده اید؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
مشکل اینجاست یه عده هم هستند فک میکنند چون فقط میتونن fatf را خوب تلفظ کنن پس خیلی حالیشونه و حتمن باید تصویبش کنن!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
این آقا خودش یکسال پیش گفته بود من درباره FATF اطلاعی ندارم .
Iran, Islamic Republic of
همین حالا هم اطلاعی ندارد. خودش هم نمیگه که تلفظ FATF رو میدونه. اینی هم که میگه تکلیف پول را از تولد تا خاک شدن روشن میکنه حرف خودش نیست. ...
United States
من هم متاسفم برای شما که هیچگاه نخواستی چشمانم کامل باز کنی و کور کورانه فقط شعار دادی
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
آخه همینها بودن که فقط به این دلیل که وزیر خارجه خوب انگلیسی صحبت می کنه ازش طرفداری می کردن و می کنن
واقعا متاسفم برای این مردم که چنین مسئولینی دارند
Iran, Islamic Republic of
ببخشین اشتباه تیک زدم
Iran, Islamic Republic of
... اینها که مسولان ما شدند فکر می کنند هرچه ...بگویند خریدار دارد
مجید
Iran, Islamic Republic of
آقای پزشکیان، شما یک جراحید. جراح خوبی هم هستید. اخلاق را هم در پزشکی رعایت می کنید. مواضع شما در مورد درآمدهای نجومی پزشکان و طرح تحول سلامت قابل تقدیر است. اما متاسفانه نشان داده اید در سیاست هیچ تبحری ندارید.
جناب پزشکیان، چرا برای تصویب موضوعی که دارای اینهمه حرف و ابهام است، اینقدر عجله و اصرار می کنید؟ نباید کمی بیشتر تحقیق و بررسی شود؟ احتمال این را نمی دهید که شاید منتقدان درست بگویند؟
Iran, Islamic Republic of
"دولت‌های نهم و دهم بیش از 750 میلیارد دلار از نفت و فرآورده‌های آن درآمد کسب کردند که با آن می‌شود همه چیز را در کشور دگرگون کرد، اما امروز نمی‌دانیم سرنوشت این همه پول چه شده است."
این را باید دیوان محاسبات جواب دهد
سید
Iran, Islamic Republic of
جوابش رو همتون میدونید اما هی ((تکرار)) میکنید، اخه از ((تکرار )) راحت خلایق گول میخورند.به نظر دوستان 700 میلیارد دلار باز خواست داره اما 250 تا 300 میلیارد دلار دوره ی روحانی بازخواست نداره؟ تازه این فقط پول نفته بماند که این دولت با تغییر فاحش قیمت های سوخت و برق و گاز و مالیات و .. چقدر جهش در آمدی داشته. خوب چرا نمی پرسید این پولها به همراه 100 تا 150 میلیارد دلارپول بلوکه شده ی کشور از دولت قبل که دوستان راستگوی این دولت مدعی ازاد سازی اش در این دولت پس از برجام شدند چی شده و کجا خرج شده؟ کدوم کار بزرگ از این دولت رو شما میتونید در زمین (نه در خیالات) نشان بدید؟ اما از دولت قبل الی ماشا الله .یه نمونش 4000000 مسکن ،نمونه های دیگرش راه سازی های انبوه و رو به راه بودن صنعت و کسب و کار و فناوری و فضا و .. لطفا منصفانه نظر بدید نه مثل برخی در ایام انتخابات!!!
Iran, Islamic Republic of
بودجه پروژه های عمرانی در دولت نهم و دهم 8 برابر امروز بود و بیشترین طرح های عمرانی و زیربنایی در دولت احمدی نژاد عملیاتی و اجرایی شدند.
Iran, Islamic Republic of
درامد نفتی دولت روحانی تا همین حالا دوبرابر با دوره های احمدی نژاد و خاتمی بوده.این چه کار انجام داد .....احمدی نژاد کشور را تکان داد.واقعا راست می گویند حافظه تاریخی ایرانیها ضعیف است.تا قبل از احمدی نژادطبقه متوسط اصلا وجود خارجی نداشت .یک عده کمی غنی و بقیه فقیر بودند احمدی نژاد درهمه ضمینه ها ی استفاده از تکنولژی دراکثر جاهای کشور حتی روستاها را هم اباد کرد.مسکن مهر.هسته ای.کارهای زیر بنایی مثل جاده و ساخت امکانات ورزشی.هزینه زیادی که برای پیشرفت علم در دانشگاه ها می کرد که ما را بهترین رتبه علمی رساند.درساخت دارو.باور کنید دارویی برای بیماران سرطانی سال نودازدارو خانه می گرفتیم وپزشکان هم از داروی ایرانی تعریف می کردند.سال نودودو تقریبا چند ماه بعد از امدن دولت روحانی این دارو را به اسم خودشان درتلوزیون معرفی کردند که بعد ازامدن چند ماه تولید کرده ایم.بیمارستانی را احمدی نژاد بعد سی سال در شهر ما به پایان برد قراربود روزهای اخر دولت دهم بیاید افتتاح کند که انجام نشد دولت روحانی چهارسال بیمارستان را معطل نگه داشت و دراستانه انتخابات دوازدهم افتتاح کرد.
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد 4میلیون مسکن ساخت...
Iran, Islamic Republic of
حکمت اینکه فوق تخصص جراحی قلب میاد نماینده میشود چیست ؟
نکنه جراح قلب این روزها کار براش پیدا نمیشه؟!!
Iran, Islamic Republic of
حالا خوبه نماینده اصلاح طلب لنگرود شهر من!! نتونسته خوب تلفظ کنه.مردم اسم نحس fatf رو بهتر از شما نمایندگان تلفظ می کنند....
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
آقای پزشکان
تو رو خدا برید مطب و طبابت کنید به عالم سیاست کاری نداشته باشید، به خدا خود شما هم نمی دانید FATF چیز!؟ همینطور که برجام را نفهمیده!! ؟؟ چقدر عجیبه که اینقدر اصرار بر مسیر خطا رفتن دارید!!؟؟
رفتارهای شما بوی نفاق و دورویی میده!!؟؟ ‌‌‌
اگر به دنبال این هستید که احمدی نژاد چیکار کرد!؟ بگید شما که هم وزیر بودی و هم وکیل، و حالا که نائب رئیس مجلس هستید برای برخورد با فساد چیکار کردید!!؟؟ دیگه ادعا کردن و بی کفایتی خودتون را به گردن این و اون نیازی!!؟؟ قبول کنید که چهل ساله تفکرات امثال شما فقط و فقط برای مردم بدبختی به ارمغان آورد.
Iran, Islamic Republic of
نرود میخ آهنی در سنگ خودش قبلا اذعان کرد من متخصص قلبم از سیاست چیزی سرم نمیشه
ایرونی
Iran, Islamic Republic of
شما بگو که پولهاییکه (به قول شما ودوستانتون) بعداز توافق برجام به ایران اومده کجا مصرف شده؟ ضمنا مگه خود شما نبودی که میگفتی از fatf سردرنمیاری؟ اینقدر شما و دوستانتون در دولت و مجلس خرابکاری کردین که حرفهاتون خریداری بین طرفدارانتون هم نداره.
Iran, Islamic Republic of
آقای پزشکیان ازروبغض وکینه حرف نزن لطفاا
ادبیات شما بیشتر شبیه لاتای چال میدونه
...
مسعود
Iran, Islamic Republic of
آقای نماینده! همان شتاب و تلاش عجیب و مشکوکتان برای تصویب ۲۰ دقیقه ای برجام نحس برای هفت پشتمان بس بود، شما را به هر کسی و هرچیزی که می پرستین دست از اینهمه ادعا و همه چیز فهمی بردارین و اینقدر با این تصمیمات تلخ و مضحکتون ، تیشه به ریشه نظام مقدس اسلامی و استقلال و عزت این مملکت نزنید. به خدا قسم این انقلاب و نظام ، ماحصل رنج‌های بسیار و خون‌های پاک صدها هزار ایرانی مظلوم و فداکار و اشکهای مادران و پدران جوان از دست داده است و به این راحتی ها به دست نیامده که در مجلس... به این راحتی به حراج گذاشته می شود. چه قبول کنید ،چه قبول نکنید، قیامتی هم هست و شما جماعت باید در آنجا پاسخگوی این خون‌های مقدس باشید.
Iran, Islamic Republic of
امثال ایشان که هنوز عقده و کینه از دکتر احمدی نژاد عزیز را دارند ...
United States
احمدی نژاد با پول نفت طرح هادی روستاها را اجرا کرد طرح مسکن مهر را اجرا کرد بیمارستان ساخت سد ساخت راه ساخت صنعت هسته‌ای را به رخ جهان کشید موجود زنده به فضا پرتاب کرد تولید علم کرد با فقرا و مستضعفان نشست و برخاست کرد دستگیری کرد یارانه داد و ببخشید خسته شدم چون خدمات آن بنده خدا دفتر هفتاد من خواهدو.......
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
همچنین دهها کارخانه سیمان ساخت و علی رغم مصرف فراوان سیمان در پروژه های بسیار زیاد عمرانی دولت، قیمت سیمان در بازار آزاد از تنی 120 هزارتومان در دوران آقای خاتمی به تنی 45 هزارتومان در دوران آقای احمدی نژاد رسید و همچنین صادرکننده سیمان شدیم آن هم زمانی که کدخدای... و نوچه های اروپاییش در بحران اقتصادی به سر می بردند
علیرضا
United States
...
رضا
Iran, Islamic Republic of
هنر پزشکیان و همفکرانش تهمت به بقیه و انحراف افکار عمومی از بی کفایتی دولت است. شماها در کار و تلاش به گرد احمدی نژاد نمی رسید. تو از گلابیهای پوسیده برجام صحبت کن که حاصلش رکود و تورم و بیکاری است. سهم تو به عنوان نایب رییس مجلس در مشکلات چیست.
Iran, Islamic Republic of
اقای پزشکیان با همه احترامی که برای شما قائل هستم اما خواهشا دوباره بعداز گذشت پنج سال همه مشکلات اقتصادی را گردن دولت احمدی نژاد نیندازید.
Iran, Islamic Republic of
پزشکیان تکلیف قرارداد ننگین کرسنت و رشوه یگیران ان چی شد ؟؟؟ خودت می دانی منظور از رشوه بگیران چه کسانی هستند .
Iran, Islamic Republic of
تو اگر عرضه داشتی در دفاع از مردم تبریز در بی کفایتی اخوندی در حادثه راه اهن او را برکنار می کردید ولی همه ملت فهمیدند ...
یونس
Iran, Islamic Republic of
حق با جناب پزشکیان هست چه اشکالی دارد ک شفاف شود پول چرا کجا و برای چی مصرف میشود
نکنه باز اصولسوارهای عزیز نگران جیب خود شده اند که اینطور داغ و جلز و لز میکنند .
Iran, Islamic Republic of
اگر شفافیت خوب است چرا طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان را بایکوت کردند؟ چرا فساد کرسنت را لاپوشانی میکنند؟ چرا از اعلام حقوق دریافتی نمایندگان نگرانند؟ چرا همه قرارداد های دولت محرمانه است؟ و صد ها سوال دیگر که دم خروس دروغگویان را هویدا میکند. بابا بسه دروغگویی بسه خیانت و خباثت بسه تهمت و افترا
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
از چند ماه قبل از روی کارآمدن دولت روحانی با جوسازی وهیاهو این مطالب را در ذهن مردم فروکرده اند که سرنوشت 750 میلیارد دلار درامد نفتی در دولت احمدی نژاد مشخص نیست جناب آقای پزشکیان اگر خدای حرف می زنید ودلسوز واقعی مردم هستید یکبار برای همیشه از احمدی نژادو وزرای مریوبطه در رسانه ملی دعوت کنید واز آنها بخواهید که سرنوشت آن را مشخص کنند.برادر عزیز همه مردم می دانند که شما با کوبیدن دولت قبل ومقصر دانستن ان و ترساندن بی دلیل مردم از جنگ توانسته اید تا الان براین کشور حاکم باشید.
Iran, Islamic Republic of
اینها مرد میدان مناظره با احمدی نژاد نیستند هرگز
United States
اقای پزشکیان شما و هم فکرانتان کی میخواهید کاسه خجالت را سر بکشید و پای دولت ۹ و ۱۰ را به میان هر مسئله ای که برای بخورد دادن آن به مملکت مشکل دارید را به دیگران مرتبط کنید؟ fatf لعنتی که بقول خودت یک مسئله تخصصی است را اینجوری برای مردم باز میکنی؟ شما همین را هم در مورد برجام گفتید و ۲۰ دقیقه ای ان را بخورد مردم دادید. حال همان کار با ای معاهده لعنتی میکنید و بحساب اینکه هیچکس فهم و شعور درک این مائده آسمانی را ندارد را میخواهید همان ... قبلی را تکرار کنید؟ ...
پوریا
Iran, Islamic Republic of
شما هم مثل رییس جمهور منتقدان را بی سواد میدانید
شما که با خود را باسواد میدانید در زمان تصویب برجام همانند دیگر همفکرانتان منتقدین را بی سواد خطاب میکردید
ظاهرا بی سوادها بهتر از با سوادها پیش بینی میکنند
Iran, Islamic Republic of
اقای پزشکیان اخر فهمیدی اف ای تی اف اصلا چی هست ؟
ر
Iran, Islamic Republic of
به اندازه ی سه سال دولتهای نهم ودهم شما بسازیدو تلاش کنید برای مردم بقیه اش پیشکش
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای صادق و متخصص از اینکه در این روزها اهمیتی به مشکلات کوچک در ایران مثل گرانی و بیکاری نداده و برای نظارت بر فوتبال به روسیه رفتی و قدم در حل این مسئله بزرگ برداشتی متشکریم؟!؟!
خوبه یه خورده به وظیفه واقعی خود عمل کنی
Iran, Islamic Republic of
خوب نیست که ادم دیگران را متهم به نفمی کند...
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
اقای پزشکیان مگر شما میدانیدFATFیعنی چه؟...
Iran, Islamic Republic of
.. در دفاع از مردم تبریز در بی کفایتی اخوندی در حادثه راه اهن او را برکنار می کردید ولی همه ملت فهمیدند... .
Iran, Islamic Republic of
ای مردم ای مردم ای مردم.....چرا اینها انسانیت را زیر پا میگزارند ...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
90....
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
فرض محال می کنیم که درامد 750میلیارد دلاری زمان احمدی نژاد معلوم نیست که چگونه خرج شد. به استناد همین سایت درامدهای 5 ساله دولت روحانی از درامدهای 8 ساله احمدی نژاد بیشتر بود. وضعیت این در امدها را بعنوان نایب رئیس مجلس مشخص کند.
هرچند اینگونه بی حساب و کتاب حرف زدن یک پزشک متخصص که خودش قبلا وزیر بود(قوه مجریه) الان هم نایب رئیس مجلس (قوه مقننه) است، خیلی جای تعجب دارد.
بالاخره درامدهای سالانه یک مملکت در خزانه مملکت واریز میشود و براساس قانون بودجه سالانه مصوب مجلس هزینه می شود . یعنی در قانون بودجه کل درامدها و کل هزینه های یک سال مملکت مشخص است.
البت قبول دارم که تخلفاتی از قانون بودجه میشود و "دیوان محاسبات مجلس" وظیف اساسی و ذاتیش رسیدگی به همین تخلفات است

اما اینکه کل درامدهای 8 ساله ممکت را بگوییم معلوم نیست چه شده و کجا هزینه شده حرفی عامیانه است. نه حرف یک مدیر در حد وزیر و یک نماینده در حد نایب رئیس مجلس
بالاخره بخش عمده از بودجه سالانه ممکلت هزینه های جاری دستگاههای دولتی است شاید حدود 80 تا 90 درصد که بخش عمده آن پرداخت حقوق و مزایای پرسنل در استخدام دولت است
آقای دکتر پزشکیان بفرمایند الان در دولت روحانی و قبلا در درولت احمدی نژاد حقوق و مزایای پرسنل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از کجا تامین میشد و میشود؟ و بقیه دستگاههای دیگر مثل وزارت آموزش و پرورش و ........
پس اینکه کل در امدهای دولت احمدی نژاد در 8 سال بگوییم معلوم نیست کجا رفت . خیلی حرف مستدل و منطقی نیست . بخصوص گوینده آن یک زمانی وزیر بهداشت بوده باشد و الان نایب رئیس مجلس
بازهم تکرار میکنم منظورم این نیست که تخلف مالی در دولت ها صورت نمیگیرد.
نهاد نظارتی قوه مجریه ، یعنی ذیحسابی
نهادنظارتی قوه مقننه ، یعنی دیوان محاسبات
نهادنظارتی قوه قضاییه ، یعنی سازمان بازرسی کل کشور
که وظیفه نظارت بر عملکرد و رسیدگی به تخلفات بخصوص تخلفات مالی را دارند
حال اگر به وظیف خود دقیق عمل نمی کنند اون یک بحث دیگر است
محمد
Iran, Islamic Republic of
...
اسماعیل احمدی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
شما نماینده هستید و اگر خیلی هنر دارید ساختار قانونی و تشکیلاتی شفافیت اقتصادی و مبارزه با فساد بومی بسازید
United Kingdom
احمدی نژاد خار چشم قدرت طلبان است.
Iran, Islamic Republic of
خودش سال قبل گفت که من از fatf هیچی نمیدانم