جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

لبنیات پروبیوتیک بخوریم یا نه؟

پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب: 619865
یک متخصص تغذیه اظهار کرد: لبنیات پروبیوتیک در واقع حاوی باکتری‌های مفید روده است که مصرف آن می‌تواند باعث بهبود سلامتی افراد شود.
لبنیات پروبیوتیک بخوریم یا نه؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، جلال حجازی با اشاره به اینکه در درون روده انسان باکتری‌های مفیدی وجود دارد که برای سلامت بدن حائز اهمیت هستند، گفت: این باکتری‌های مفید از جنبه‌های مختلف می‌توانند در سلامت بدن نقش داشته باشند و از جمله مواردی که در بهبود سلامت نقش دارند در چاقی، دیابت و خیلی موارد دیگر از جمله کاهش آلزایمراست و از همین منظر است که تعداد باکتری‌های موجود در درون روده اهمیت پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه با دو کارکرد می‌توان باکتری‌های مفید موجود در روده را افزایش داد، گفت: یکی از این کارکردها استفاده از باکتری‌ها به صورت زنده است و دیگری مصرف غذایی است که باعث تغذیه باکتری‌ها و افزایش باکتری‌های مفید در درون روده می‌شود.

این متخصص تغذیه با اشاره به تفاوت بین مواد غذایی پروبیوتیک‌ها ویا پریبیوتیک‌ها، خاطرنشان کرد: پروبیوتیک‌ها باکتری‌های زنده‌ای هستند که در غذاهای خاص یا مکمل‌ها یافت می‌شوند و این مواد می‌توانند فواید بی‌شماری برای سلامتی داشته باشند. همچنین پروبیوتیک‌ها نیز از انواعی از کربوهیدرات‌ها می‌آیند (اغلب فیبر) که انسان نمی‌تواند هضم‌شان کند اما باکتری‌های مفید روده قادرند از این فیبرها تغذیه کنند و افزایش یابند.

 حجازی با اشاره به اینکه باکتری‌های روده که کلاً به آن‌ها فلور روده یا میکروبیوتای روده می‌گویند و عملکردهای مهم زیادی در بدن دارند، افزود: مصرف متعادلی از هردو نوع بیوتیک‌ها، این اطمینان را به شما می‌دهد که از هردو نوع به میزان مناسب دارید، و در نتیجه به نفع سلامتتان است.

وی افزود: لبنیات پروبیوتیک در واقع حاوی باکتری‌های مفید روده است که مصرف آن می‌تواند باعث بهبود سلامتی افراد شود اما نکته‌ای که در این زمینه وجود دارد این است که این لبنیات طی زمان نگهداری مقداری از باکتری‌های مفید خود را به مرور زمان از دست می‌دهند، از همین رو در زمان خرید این لبنیات باید به تاریخ تولید و انقضا توجه شود و به یاد داشته باشند که باکتری‌های مفید به مرور زمان کاهش می‌یابند.

 این متخصص تغذیه افزود: مصرف این لبنیات برای تمام افراد توصیه می‌شود اما برای کسانی که شرایط خاصی نظیر التهاب روده و غیره دارند، توصیه می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *