کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا عامل گرانی‌های اخیر منتقدان دولت هستند؟!

24 خرداد 1397 ساعت 10:59

رئیس‌جمهور می‌گوید ۴ سال است دلار را با گونی وارد می‌کنیم. او مذاکره با آمریکا را دیوانگی خواند. آن وقت مدعیان اصلاحات به دلواپسان می‌تازند. آنها با بزک برجام خسارت بار و یکطرفه، آن را نسخه معجره آسا جا زدند و مردم را فریب دادند، ناامیدی در جامعه پمپاژ شد، امروز هم با هر حیله و ترفندی در حال فریفتن و توهین به ادراک و درایت و هوشمندی مردم‌اند. مصاحبه شونده کارشناس اقتصادی است یا عمله سیاسی؟


گروه سیاسی جهان نیوز: در حالی که بی‌برنامگی اقتصادی کشور منجر به شرایط تاسف بار این روزها شده اما ارگان دولت (روزنامه ایران) به جای عذرخواهی از مردم به فرافکنی تازه‌ای روی آورده و منتقدان دولت را عامل گرانی‌های اخیر نامید، این در حالی رخ داد که دیروز مجلس شاهد تذکرهای اقتصادی نمایندگان به دولت بود و همچنین یکی از نمایندگان جناح حامی دولت گفت که باتوجه به شرایط موجود خجالت می‌کشم بگویم از این دولت حمایت کرده‌ام.

بزک‌کنندگان برجام و تضمین پنداران امضای کری که با دوز و کلک خسارت محض برجام را نسخه گشایش اقتصادی جا زدند، منتقدان و دلواپسان را مسبب گرانی‌ها عنوان می‌کنند تا خیانت خود به مردم و منافع ملی را کتمان کنند.

روزنامه ایران دیروز گزارشی را با عنوان «بازار لحظه‌ای چگونه شکل می‌گیرد» منتشر کرد و به نقل از یک به اصطلاح فعال اقتصادی نوشت: «در داخل دلواپسان و در خارج آمریکا و تحریم‌ها مشکل اصلی محسوب می‌شوند. هم‌اکنون خدشه‌دار شدن اعتماد به دولت، شرایط ناپایدار و نبود اطلاع‌رسانی دقیق به مردم باعث شده است تا شاهد نوسان شدید در بازار باشیم.»

عامل گرانی دلواپسان‌اند یا غربگرایان فریبکار؟
به گزارش کیهان، مشکل و عامل اصلی در گرانی و رکود اقتصادی نه دلواپسان‌اند، نه آمریکا و نه تحریم‌ها. گرانیگاه مشکل آنجا بود که رئیس‌دولت تدبیر آب خوردن مردم را هم به رسیدن به توافق هسته‌ای با دشمنان تابلودار کشورش منوط کرد.

سیاست‌‎های اقتصاد مقاومتی روی کاغذ و بر لسان مسئولان نشست نه در زندگی مردم. راهکار دولت عقیم ماند و دومینوی تعطیلی مراکز تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی آغاز شد. بیکاری، گرانی، رکود، تورم و کاهش ارزش پول ملی به جان اقتصاد افتاد. همین دلواپسان بارها هشدار دادند؛کلید حل مشکلات کشور نزد اجنبی نیست و مسئولان دولت به حرف آنها رسیدند.

آقای عراقچی می‌گوید «ایران برجام را داستانی موفق نمی‌داند چراکه ایران از آن بهره‌مند نشده و تحریم‌ها برداشته نشده است.» دلواپسان گفتند به بیگانه اعتماد نکنید؛ آقای ظریف می‌گوید یک حساب بانکی هم نمی‌توانیم در انگلیس باز کنیم.»

رئیس‌جمهور می‌گوید 4 سال است دلار را با گونی وارد می‌کنیم. او مذاکره با آمریکا را دیوانگی خواند. آن وقت مدعیان اصلاحات به دلواپسان می‌تازند. آنها با بزک برجام خسارت بار و یکطرفه، آن را نسخه معجره آسا جا زدند و مردم را فریب دادند، ناامیدی در جامعه پمپاژ شد، امروز هم با هر حیله و ترفندی در حال فریفتن و توهین به ادراک و درایت و هوشمندی مردم‌اند. مصاحبه شونده کارشناس اقتصادی است یا عمله سیاسی؟

فرافکنی را تمام کنید و به امور ملت بپردازید
ارگان دولت درباره گرانی و وضعیت نابسامان بازار نوشت: «بازارهای مختلف ایران از ارز و طلا گرفته تا خودرو و کالا با نوسان قیمتی بیگانه نیست، اما طی هفته‌های اخیر با نوسانی فراگیر و گسترده در اکثر بازارها روبه‌رو هستیم.

نوسانی که گاه به‌صورت لحظه‌ای قیمت‌ها را بالا و پایین می‌کند. در بازار ارز آزاد با وجود ثبات نسبی قیمت ارز تعادلی قیمت‌ها صدها تومان بالا می‌رود و در انتهای بازار فرومی ریزد. در بازار طلا سکه با بیش از 800 هزار تومان رشد از ابتدای سال خود را به بالای 2/5 میلیون تومان رسانده است. خودرو نیز از این نوسان در امان نمانده و فاصله نرخ کارخانه تا بازار برای برخی از خودروها رکورد 100 میلیون تومان را به ثبت رسانده است.»

ایران افزود: «درپی این نوسان بازار کالا و مواد غذایی هم واکنش نشان داده و برخی از کالاها با وجود اعلام مکرر مسئولان که هیچ‌گونه مجوزی برای افزایش قیمت صادر نشده راه افزایش درپیش گرفته و 10 تا 20 درصد گران شده‌اند. بازار مسکن هم که سال‌ها در خواب رکود به سر می‌برد و فروشنده‌ها به سختی به‌دنبال مشتری می‌گشتند، حالا به یکباره 30 تا 40 درصد گران شده و همه را غافلگیر کرده است. ظاهراً این نوسان شدید قیمتی و گرانی‌ها باعث عقب‌نشینی متقاضیان نشده و رو‌زبه‌روز بر تعداد مشتری این بازار‌ها افزوده می‌شود.»


کد مطلب: 619785

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/619785/چرا-عامل-گرانی-های-اخیر-منتقدان-دولت-هستند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com