جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱۷

چرا عامل گرانی‌های اخیر منتقدان دولت هستند؟!

پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب: 619785
رئیس‌جمهور می‌گوید ۴ سال است دلار را با گونی وارد می‌کنیم. او مذاکره با آمریکا را دیوانگی خواند. آن وقت مدعیان اصلاحات به دلواپسان می‌تازند. آنها با بزک برجام خسارت بار و یکطرفه، آن را نسخه معجره آسا جا زدند و مردم را فریب دادند، ناامیدی در جامعه پمپاژ شد، امروز هم با هر حیله و ترفندی در حال فریفتن و توهین به ادراک و درایت و هوشمندی مردم‌اند. مصاحبه شونده کارشناس اقتصادی است یا عمله سیاسی؟
چرا عامل گرانی‌های اخیر منتقدان دولت هستند؟!
گروه سیاسی جهان نيوز: در حالی که بی‌برنامگی اقتصادی کشور منجر به شرایط تاسف بار این روزها شده اما ارگان دولت (روزنامه ایران) به جای عذرخواهی از مردم به فرافکنی تازه‌ای روی آورده و منتقدان دولت را عامل گرانی‌های اخیر نامید، این در حالی رخ داد که دیروز مجلس شاهد تذکرهای اقتصادی نمایندگان به دولت بود و همچنین یکی از نمایندگان جناح حامی دولت گفت که باتوجه به شرایط موجود خجالت می‌کشم بگویم از این دولت حمایت کرده‌ام.

بزک‌کنندگان برجام و تضمین پنداران امضای کری که با دوز و کلک خسارت محض برجام را نسخه گشایش اقتصادی جا زدند، منتقدان و دلواپسان را مسبب گرانی‌ها عنوان می‌کنند تا خیانت خود به مردم و منافع ملی را کتمان کنند.

روزنامه ایران دیروز گزارشی را با عنوان «بازار لحظه‌ای چگونه شکل می‌گیرد» منتشر کرد و به نقل از یک به اصطلاح فعال اقتصادی نوشت: «در داخل دلواپسان و در خارج آمریکا و تحریم‌ها مشکل اصلی محسوب می‌شوند. هم‌اکنون خدشه‌دار شدن اعتماد به دولت، شرایط ناپایدار و نبود اطلاع‌رسانی دقیق به مردم باعث شده است تا شاهد نوسان شدید در بازار باشیم.»

عامل گرانی دلواپسان‌اند یا غربگرایان فریبکار؟
به گزارش کیهان، مشکل و عامل اصلی در گرانی و رکود اقتصادی نه دلواپسان‌اند، نه آمریکا و نه تحریم‌ها. گرانیگاه مشکل آنجا بود که رئیس‌دولت تدبیر آب خوردن مردم را هم به رسیدن به توافق هسته‌ای با دشمنان تابلودار کشورش منوط کرد.

سیاست‌‎های اقتصاد مقاومتی روی کاغذ و بر لسان مسئولان نشست نه در زندگی مردم. راهکار دولت عقیم ماند و دومینوی تعطیلی مراکز تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی آغاز شد. بیکاری، گرانی، رکود، تورم و کاهش ارزش پول ملی به جان اقتصاد افتاد. همین دلواپسان بارها هشدار دادند؛کلید حل مشکلات کشور نزد اجنبی نیست و مسئولان دولت به حرف آنها رسیدند.

آقای عراقچی می‌گوید «ایران برجام را داستانی موفق نمی‌داند چراکه ایران از آن بهره‌مند نشده و تحریم‌ها برداشته نشده است.» دلواپسان گفتند به بیگانه اعتماد نکنید؛ آقای ظریف می‌گوید یک حساب بانکی هم نمی‌توانیم در انگلیس باز کنیم.»

رئیس‌جمهور می‌گوید 4 سال است دلار را با گونی وارد می‌کنیم. او مذاکره با آمریکا را دیوانگی خواند. آن وقت مدعیان اصلاحات به دلواپسان می‌تازند. آنها با بزک برجام خسارت بار و یکطرفه، آن را نسخه معجره آسا جا زدند و مردم را فریب دادند، ناامیدی در جامعه پمپاژ شد، امروز هم با هر حیله و ترفندی در حال فریفتن و توهین به ادراک و درایت و هوشمندی مردم‌اند. مصاحبه شونده کارشناس اقتصادی است یا عمله سیاسی؟

فرافکنی را تمام کنید و به امور ملت بپردازید
ارگان دولت درباره گرانی و وضعیت نابسامان بازار نوشت: «بازارهای مختلف ایران از ارز و طلا گرفته تا خودرو و کالا با نوسان قیمتی بیگانه نیست، اما طی هفته‌های اخیر با نوسانی فراگیر و گسترده در اکثر بازارها روبه‌رو هستیم.

نوسانی که گاه به‌صورت لحظه‌ای قیمت‌ها را بالا و پایین می‌کند. در بازار ارز آزاد با وجود ثبات نسبی قیمت ارز تعادلی قیمت‌ها صدها تومان بالا می‌رود و در انتهای بازار فرومی ریزد. در بازار طلا سکه با بیش از 800 هزار تومان رشد از ابتدای سال خود را به بالای 2/5 میلیون تومان رسانده است. خودرو نیز از این نوسان در امان نمانده و فاصله نرخ کارخانه تا بازار برای برخی از خودروها رکورد 100 میلیون تومان را به ثبت رسانده است.»

ایران افزود: «درپی این نوسان بازار کالا و مواد غذایی هم واکنش نشان داده و برخی از کالاها با وجود اعلام مکرر مسئولان که هیچ‌گونه مجوزی برای افزایش قیمت صادر نشده راه افزایش درپیش گرفته و 10 تا 20 درصد گران شده‌اند. بازار مسکن هم که سال‌ها در خواب رکود به سر می‌برد و فروشنده‌ها به سختی به‌دنبال مشتری می‌گشتند، حالا به یکباره 30 تا 40 درصد گران شده و همه را غافلگیر کرده است. ظاهراً این نوسان شدید قیمتی و گرانی‌ها باعث عقب‌نشینی متقاضیان نشده و رو‌زبه‌روز بر تعداد مشتری این بازار‌ها افزوده می‌شود.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ارشک فریمان
Iran, Islamic Republic of
خود مردم این دوستان را انتخاب کردند پس چوبش را همین مردم کوچه و بازار می خورند که قدیمیا گفته اند: خودکرده را تدبیر نیست ...
برجام دوست
Iran, Islamic Republic of
چون منتقدان دولت بت برجام را نپرستيدند و در مقابل آن بخاك نيفتادند...
از اين جرم بالاتر ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
با همین فرمون تا 1400 ته ته چاهیم

...
Iran, Islamic Republic of
...
United States
۵ سال با برجام و پسا برجام مملکت رو سر کار گذاشتند حال سه سال دیگه هم با هر سوژه ای که بگیره تا این هشت سالش تموم بشه و خراب آباد را تحویل بدهد به بیچاره بعدی.
Iran, Islamic Republic of
کارشکنانی که یاس رو به جامعه منتقل کردن و فشار رو به دولت و ملت تحمیل کردن اما دولت استوار هست
Iran, Islamic Republic of
استوار در گرانی و ذلت و منت و خسارت!
حمید
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز که واقعاً عذاب الیمه که هنوز بخوایم چارچوب های ادب و مبالات رو برای بحث با شما رعایت کنیم، اما به حکم قرآن و ائمه که وظیفه ی ما رو سخن گفتن نرم قرار دادن، دارم با شما به تبادل نظر میپردازم؛ دقیقاً و با ذکر مصداق بفرمایید که از طرف منتقدین دولت کدوم کارشکنی در برابر برنامه های مفید و سودمند دولت انجام شده که دولت کماکان استوار مونده؟ مگه اگه همین دلواپسا تو زلزله ی کرمانشاه نبودن، فاجعه انسانی رخ نمیداد؟ مگه همین مردم انقلابی نبودن که با رکوردزنی برای کمک به کمیته امداد، جور خیانت دولت در محرومیت زدایی رو کشیدن؟ الان دقیقاً شما از کدوم سیاره و کدوم عالم نظرتون رو اینجا منعکس کردید؟
عمار
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اصلا همه گرفتاریهای بشر زیر سر احمدی نژاده از در گیری هابیل وقابیل .به صلیب کشیدن عیسی وآتش انداختن ابراهیم ویوسف وچاه و جنگهای صلیبی و جنگهای جهانی اول ودوم واشغال فلسطین وبدبختیهای قاجارو پهلوی وجنگ ایران وعراق وسوریه ولبنان و گرانیهای اخیر وشکست برجام ودر آینده جنگهایی که قراره اتفاق بیفته..... همه زیر سر اونه ....
این تمام منطق یک دولت فشل .....
Iran, Islamic Republic of
...مردم باید حواسشان بخودشان باشد هرچه سرمایه دارید به کالای کم حجم وقابل نقل وانتقال وتبدیل به نقد شوندگی باشد بکنید بهیچ وجه جایی سرمایگذاری نکنید که نتوانید تبدیل به نقد کنید همچنین بدولت ودستگاه ها امید نداشته باشید که بیچاره و دربدر خواهید شد .
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آقایی که سالهای متمادی در حساسترین مناسب دولتی تکیه زده بودید، بنظرم بعید میدانستید! این جام که ازجنس طلا نبوده ، بلکه از مس وآلومینیوم بود، بیجهت بربالای سرتان بردید .بهمان اندازه که معتقد بودید چرخ روزگار باید بچرخد، ابزاری دردست خودقراردادید تا کسب رای کنید الان نتنها بازنده این میدان هستید بلکه به نگرانی پایان هم ندادید و دغدغه های مردم را بیشتروبیشترکرده اید ملاحظه کنید وضعیت ارزوسکه وخوراکی ومسکنی وغیرمسکنی را ؛ باخودبیندیشید که این همه بیم وامیدی که به جامعه تزریق میکردید که با اما واگرهای برجامی جنگ حاکی از دروغ چه بلایی به سر مردم آورده شده است .شما به ته خط رسیده اید مگر اینکه باقیمانده برکرسی قدرت را یاواگذارید ویا اینکه به این همه گرانی ویرانگر ودربدرکننده که اکثریت قریب به اتفاق مردم را درگیر خود کرده پایان دهید.شما وهمفکرانتان مردم کوچه وبازار را گروگان و آن را وجه المصالحه سیاستهای خود قرارندهید .دیگ سیاست اروپایی وآمریکای موردنظرتان برای شمابجوش نمی آید پس بهتراست درآن تجدیدنظر کنید وبقول بزرگان ضرررا ازهرجا جلویش را بگیرید نفع است بیشترازآن امید به جایی جززانوی خودنداشته باشید که درغیراینصورت اکثرمردم ایران را زمین گیر خواهید کرد.
Iran, Islamic Republic of
دولتیهای محترم! روزگاری اگر اشخاصی پیدا میشدند که ازاوضاع واحوال اقتصادی گله میکردند بهانه میآوردید که این ها به سیاه نمایی مشغولند اما دربرابر این بهانه ها سکوت اختیارکردند تاشایدروزی واقعیت ها را مردم درک کنند .حال که سیاستها وقصه های پرغصه بدانجا رسیده که کمترکسی است که نداند ما درصحنهای بین المللی چوب صداقتهای خود را خوردیم تادیرنشده سعی کنید قبل ازاینکه مردم اقدام کننده باشند، شماها خوداقدامی برای رفع گرفتاریهای معیشتی ومسکنی مردم کنید گاهی بنظر میرسد مردم بسیارجلوترازشمایند وجایی که شما توان پاسخگویی ندارید خودشان وارد عمل شوند ...
Iran, Islamic Republic of
دوستان ،هموطنان ورفقای دیرین هرآنچه برما میگذرد یا نتیجه رفتارهای رقیب یک دولت ویا نشانگر تاثیرگذاری برمردمی است تا خواسته های خود را اجابت کنند ، دل درگرو تغییررفتار شمادرجامعه بسته اند. ...
عبدالهادی
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان، حقیقت این است که چند سال پیش، قبل از امضاء برجام تحریم های جدید آمریکا شروع شد و این موجب یک روند گرانی و تورم شروع شده بود و پس از برجام همه منتظر نتیجه کار بودند لذا شاهد رکود بازار بودیم و حالا که سراب برجام آشکار شده خداوند آخر عاقبت کار را به خیر کند.البته به نظر من دستان شیاطین(وابستگان آمریکایی)هم سوخت این آتش را زیاد میکنند و وضعیت دلار و عوامل دیگر را به هم می ریزند.
رحمان
France
دلواپسان هرچه نکردند حداقل دو سه سالی از ترامپ جلوتر بودند و حرف ایشون را میزدند . تا برجام بود وضعیت بازار و دلار و سکه تقریبا ثابت بود و حالا ک دلواپسان با کمک ترامپ به آرزویشان رسیدند نتیجه را مشاهده کنند . یه سوال ساده آیا تا برجام بود وضعیت بهتر نبود ؟؟ چرا ترامپ برجام را از بین برد ؟؟ اگه برجام خوب نبود چرا مردم به آقای روحانی رای دادند ؟؟ و در کل چرا دلواپسان از روز اول ساز مخالفت با مذاکره سر دادند ؟؟ و یک سوال جدی دارم شماهایی که میگید با مذاکره اسلام در خطر است چرا موقعی ک با عربستانی ک حدود ۷۰۰ حاجی ایرانی را شهید کرد و با تجاوز به دو نوجوان غرور ایران رو له کرد در ظرف یک سال سرتون رو خم کردید و مذاکره کردید و دلتان پس نیفتاد !!؟؟خداوند به احوال و نیات همه آگاه است . حداقل یه نظر مخالف خودتون رو هم بذارید توی نظرات