جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
جمالی نوبندگانی:

تعویق ۲ماهه بررسی CFT هوشمندانه بود

پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب: 619773
دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه تعویق دوماهه بررسی الحاق به CFT توسط مجلس هوشمندانه بود، گفت: اروپایی‌ها تا الان در خصوص آینده برجام تضمین عملی نداده‌اند.
تعویق ۲ماهه بررسی CFT هوشمندانه بود
به گزارش جهان نيوز، محمدجواد جمالی نوبندگانی با اشاره به تعویق دوماهه بررسی لایحه «الحاق دولت ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم» (CFT) و شبهه‌ برخی گروه‌ها مبنی بر اینکه به تعویق انداختن این لایحه منجر به کارشکنی در مذاکرات برجامی با اروپایی‌ها می‌شود، اظهار داشت: به نظر من این تصمیم مجلس یک پیام روشن برای اروپایی‌ها دارد، مبنی بر اینکه اگر قرار باشد تضمین‌های کافی به ایران ارائه نشود و برجام فقط برای طرف مقابل سود داشته باشد، هیچ عقل سلیمی قبول نمی‌کند که در چنین شرایطی باقی بماند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: این حرکت، یک حرکت هوشمندانه بود که از سوی مجلس انجام شد و به نوعی اتمام حجت با طرف مقابل تلقی می‌شود.

وی در خصوص فرآیند مذاکرات برجامی با اروپایی‌ها پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و نیز درباره نتیجه این مذاکرات، گفت: رئیس‌جمهور آمریکا نشان داد که حتی شرکای اروپایی خود را چقدر تحقیر می‌کند و این رفتارها واقعا در دنیای سیاست بی‌سابقه است؛ این نشان می‌دهد که اروپایی‌ها یا نمی‌خواهند و یا نمی‌توانند که با آمریکا مقابله‌ جدی داشته باشند و شاید به نوعی آمریکا با طرح «مارشال» از جنگ جهانی دوم تاکنون اروپایی‌ها را در چنگ خود گرفته است.

جمالی نوبندگانی به نقش لابی‌های صهیونیستی هم اشاره کرد و اظهار داشت: این لابی در میان سران کشورهایی مانند انگلستان و فرانسه خیلی قوی است و آنها هم به نوعی مانع از نتیجه دادن مذاکرات می‌شوند؛ لذا مقام معظم رهبری مجدداً هشدار دادند که به مذاکره با اروپایی‌ها امیدی نیست.

وی تصریح کرد: تاکنون هم به صورت عملی تضمینی از سوی اروپایی‌ها دریافت نشده و در صورتی که مذاکرات جاری با اروپایی‌ها به نتیجه روشن و منطقی منجر نشود، آن وقت مجلس بر اساس شرایط در خصوص لوایح سه‌گانه موجود که مرتبط با گروه ویژه اقدام مالی (FATF) هستند، تصمیم‌گیری خواهد کرد.

منبع:مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *