جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

ماکرون باید از ایتالیا عذرخواهی کند

چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب: 619658
وزرای کشور و خارجه ایتالیا اعلام کردند که با وجود انتقاد فرانسه، اما همچنان از موضع خود در نپذیرفتن کشتی حامل پناهجویان دفاع می‌کنند.
ماکرون باید از ایتالیا عذرخواهی کند
به گزارش جهان نيوز، ایتالیا اعلام کرد که همچنان بر موضع خود مبنی بر بستن بنادر این کشور بر روی صد‌ها تن از پناهجویان سوار بر کشتی یک موسسه خیریه آلمانی پافشاری دارد.

«ماتئو سالوینی» وزیر کشور و معاون نخست‌وزیر ایتالیا در این مورد به روزنامه «کوریه‌ره دلاسرا» گفت: «ما موضع خود درباره کشتی که متعلق به یک سازمان غیر دولتی است را تغییر نمی‌دهیم. کشتی‌هایی که صاحب آن‌ها سازمان‌های خارجی هستند و پرواز‌های خارجی نمی‌توانند سیاست مهاجرت را به ایتالیا دیکته کنند.»

وزارت خارجه ایتالیا امروز در قالب بیانیه‌ای اعلام کرد: «در پی بیانیه دیروز پاریس درباره کشتی آکواریس، "انزو مواورو" وزیر خارجه و همکاری بین‌المللی "کاترینه کولونا" سفیر فرانسه در ایتالیا را به وزارت خارجه ایتالیا احضار کرد.»

ایتالیا موضع‌گیری فرانسه در این زمینه را غافلگیرکننده دانسته و تاکید کرد: «رم درس‌های توام با ریاکاری را از کشور‌هایی که ترجیح می‌دهند بحران پناهجویان را هدایت کنند تحمل نمی‌کند.»
پیشتر، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در واکنش به خودداری ایتالیا از پذیرش کشتی حامل پناهجویان، این اقدام را غیر مسئولانه دانسته بود.

دولت ایتالیا امروز تأکید کرد در صورتی که پاریس از اظهارات ماکرون عذرخواهی نکند، نخست‌وزیر ایتالیا با او دیدار نمی‌کند.

مسافران این کشتی در سواحل لیبی تحت نظر یک موسسه خیریه آلمانی سوار بر این شناور شدند تا به سمت اروپا بروند؛ اما با رسیدن کشتی به آب‌های نزدیک سیسیل، سالوینی اعلام کرد که ایتالیا این افراد را نمی‌پذیرد. این موسسه خیریه روز سه‌شنبه اعلام کرد که پناهجویان به کشتی ایتالیایی منتقل می‌شوند تا به اسپانیا منتقل شوند. همچنین مقامات جزیره کُرس در فرانسه اعلام آمادگی کردند که پناهجویان در کشتی سرگردان در دریای مدیترانه را می‌پذیرند.

دولت ایتالیا اصرار داشت که با توجه به نزدیکی به کشتی به سواحل مالت، این کشور باید مسئولیت پناهجویان را تقبل کند؛ مالت هم اما، هیچ پناهجویی را نپذیرفت.

پس از این بود که آژانس پناهجویان سازمان ملل از کشور‌ها و نقش‌آفرینان منطقه‌ای خواست است تا در این زمینه اقدام کنند تا به این وسیله در اسرع وقت راهکاری برای تخلیه ایمن و سریع مهاجران و پناهجویان از کشتی پیدا شود.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *