کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امضای دزدکی ۲۰۳۰ نشانه بی‌تقوایی است

23 خرداد 1397 ساعت 14:33

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: سند 2030 که غربی‌ها براساس بی‌دینی و فساد تصویب کردند برخی‌ها دزدکی امضا کرده‌اند که اینها نشانه بی‌تقوایی است.


به گزارش جهان نیوز، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی شامگاه سه‌شنبه در جلسه هم‌اندیشی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان با ستاد اقامه نماز استان که در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، اظهار کرد: اقامه نماز و پرداخت زکات از مهم‌ترین مباحثی است که همواره در قرآن مورد تأکید قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: حضور مسؤولان دولتی در این نوع برنامه‌ها و جلسات مانند ستاد اقامه نماز و ستاد امر به معروف دیده نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان از عدم حضور مسؤولان دولتی در جلسات ستاد امر به معروف و نهی از منکر، اقامه نماز، شورای فرهنگ عمومی، شورای زکات و جلسات مربوط به دین انتقاد کرد و گفت: تنها مسؤولان دستگاه‌های زیرمجموعه بیت رهبری به صورت مرتب در این جلسات حضور دارند.

حسینی‌شاهرودی اضافه کرد: این مسؤولان فکر می‌کنند که تمام مشکلات را با برگزاری و مشارکت در برخی برنامه‌ها، که موجب رضایت بعضی‌ها می‌شود رفع می‌کنند.

در اعتقاد برخی مسؤولان باید شک کرد
وی بیان داشت: برخی از این کارها موجب می‌شود که در اعتقاد برخی از این افراد شک کنیم، چراکه اگر آدم عاقل باشد و یک ذره فکر کند قطعاً دنیای آخرت را به این دنیا نمی‌فروشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: امروز بعضی‌ها بدون توجه به جامعه، راه خطایی که دیگران رفته‌اند را دوباره تکرار می‌کنند که این کار موجب توسعه فساد می‌شود.

حسینی‌شاهرودی یادآور شد: توسعه در درون خود چیزهایی دارد که نمی‌شود از آن جدا کرد، چون اصل توسعه بر اقتصاد امپریالیستی و سرمایه‌داری است و اقتصاد سرمایه‌داری نیز دنبال ایجاد فاصله طبقاتی است و کپی‌برداری از این اقتصاد غربی، بیشتر از وضعیت موجود فاصله طبقاتی ایجاد خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: در نظام سرمایه‌داری اینقدر باید به کارگر رسید که فقط کار کند و اینها جزء اصول نظام سرمایه‌داری است.

حسینی‌شاهرودی ادامه داد: امروز دشمنان برای ضربه‌ زدن به جوامع از راه‌های مختلف ورود پیدا می‌کنند که جنگ‌های بیولوژیکی را یکی از دستور کارهای قرار داده‌اند و به بسیاری از جوامع با این روش مسلط می‌شوند.

وی تصریح کرد: امروزه ایران یکی از کشورهایی است که بیشترین آمار بیماری سرطان را به خود اختصاص داده است که باید مسؤولان ذیربط برای مبارزه با این بیماری برنامه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: در این کشور خیلی افراد پیدا شدند که داروی درمان این بیماری‌ها را پیدا کردند، اما به شدت با آنها مقابله شد، بنابراین اگر اساس کار ما درست نشود نشان می‌دهد دستورات اسلام را نادیده می‌گیریم و اگر ما به دین مراجعه کنیم و دستورات دین را مبنای بهداشت و درمان خود قرار دهیم این همه بیمار نخواهیم داشت.

وی اظهار کرد: این نشانه کمال بی‌اعتقادی است که عده‌ای می‌گویند اصلاً با دین چکار داریم، یعنی دین با زندگی مردم کار ندارد و این حرفی است که غرب می‌گوید.

وی متذکر شد: امر به معروف هم برای سلامت جامعه است و همه باید در این راستا تلاش کنند، چراکه هر وقت انسان به یاد خدا باشد از گناه دور می‌شود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر امروز گناه، فساد، خطا، خلاف و ... وجود دارد به خاطر این است که حضور خدا را در کارهایمان احساس نمی‌کنیم.

وی تأکید کرد: متأسفانه امروز حتی خواندن نماز و مسائل دیگر از ترس ستاد اقامه نظام و یا دیگر دستگاه‌های نظارتی است و این مشکل جامعه امروز ماست.

مسؤولیت در نظام اسلامی باید مانند استانداری «سلمان فارسی» باشد
حسینی‌شاهرودی با یادآوری مسؤولیت «سلمان فارسی» در سمت استانداری و تأکید بر این موضوع که نحوه رفتار مسؤولان باید به گونه‌ای باشد که مردم احساس کنند وجودشان برکت است، افزود: مردم نسبت به سلمان فارسی چنین احساسی داشتند و دلیل ماندگاری ایشان هم همین مسئله بود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: برخی‌ها تکوین الهی دارند و در حدیث قدسی داریم که می‌فرماید، کار خدایی کنید که رنگ خدایی بگیرد.

وی بیان کرد: مسؤولیت در نظام اسلامی باید مانند استانداری «سلمان فارسی» باشد، اما ما برخی برخوردها را از مسؤولان شاهد هستیم و چیزهایی از آنان نقل می‌شود که واقعاً در تراز مسؤول جامعه اسلامی نیست.

حسینی شاهرودی خاطرنشان کرد: مسؤولیت در نظام اسلامی یک امر شخصی نیست که روزه را قبول نداشته باشد و در ماه رمضان به راحتی روزه‌خواری کند، کسی که نسبت به امانت خدا خائن است چگونه می‌تواند، نسبت به بنده خدا خائن نباشد، بنابراین دادن مسؤولیت به چنین افرادی اشتباه است و مشکل امروز ما همین مسئله است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: مسؤولیت اصلی مسؤولان در نظام اسلامی پیاده‌کردن تمام مباحث دینی و تعصب نسبت به مسائل دینی است.

وی افزود: کسی که حضور خدا را در کنار خود ببیند نمی‌تواند خلاف ارزش‌ها و دستورات اسلامی حرکت کند اما کسی که نسبت به مسائل دینی بی‌تفاوت است مسوولیت سرش نمی‌رود.

حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: یکی از شواهد ترک امر به معروف و نهی از منکر در جامعه این است که اشرار بر جامعه حاکم می‌شود.

وی ادامه داد: مسؤول نظام اسلامی وظیفه دارد که زمینه ورود افراد جامعه به بهشت را فراهم کند، اگر مسوول جامعه اسلامی عدالت را استوار کند قطعا مسیر رفتن به بهشت فراهم می‌شود.

امضای دزدکی سند 2030 نشانه بی‌تقوایی است
نماینده ولی فقیه در استان کردستان در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: سند 2030 که غربی‌ها براساس بی‌دینی و بی‌خدایی و فساد تصویب کردند برخی‌ها دزدکی امضا کرده‌اند که اینها نشانه بی‌تقوایی است.

وی اذعان کرد: درد ما بی‌خدایی و بی‌دینی است عده‌ای وارد مجموعه شده‌اند که هیچ اعتقادی به دین ندارند و این مشکل باید عنوان شود.

منبع:فارس


کد مطلب: 619632

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/619632/امضای-دزدکی-۲۰۳۰-نشانه-بی-تقوایی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com