پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

پیش بینی یک نماینده درباره عواقب FATF

چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب: 619587
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: حتی اگر اکنون حزب الله از نظر FATF جزء گروه‌های تروریستی نباشد، پس از پیوستن ایران به FATF حزب الله را نیز به عنوان گروه تروریستی معرفی می‌کنند.
پیش بینی یک نماینده درباره عواقب FATF
به گزارش جهان نيوز، احمد سالک کاشانی ضمن مخالفت با پیوستن ایران به FATF، اظهار داشت: اصل مشکلات ما با FATF است که با 41 ماده‌ای که دارد، مشکلاتی در حوزه مراودات ایران با حوزه مقاومت ایجاد می‌کند، مواد 2، 5، 27، 28 و 29 FATF ایرادات جدی دارند و می‌توان آن را قردادی استعماری دانست.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر FATF تصویب شود، هرگونه نقل و انتقال پولی کشور را باید شفاف کنیم.

سالک بیان کرد: نکته دگیر آن است که تعریف تروریسم از نظر جمهوری اسلامی ایران با تعریف تروریسمی که سازمان CIA ارائه کرده، متفاوت است؛ آن‌ها داعش را تروریسم نمی‌دانند ولی حزب الله را گروهی تروریستی قلمداد می‌کنند.

وی افزود: حتی اگر اکنون حزب الله از نظر FATF جزء گروه‌های تروریستی نباشد، پس از پیوستن ایران به FATF حزب الله را نیز به عنوان گروه تروریستی معرفی می‌کنند، آن‌ها اکنون سیدحسن نصرالله را نیز تحریم کرده‌اند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در خصوص شفافیت مالی که با پیوستن ایران به FATF ایجاد می‌شود، گفت: ما با شفافیت مالی در داخل یک کشور مخالفت نداریم ولی اینکه تعاریف را بیگانگان مشخص کنند، برای ما قابل قبول نیست.

منبع: خانه ملت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *