جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

وضعیت آب در آبادان و خرمشهر نگران‌کننده است

چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب: 619557
استاندار خوزستان گفت: عمده تولید برق استان از منابع برق آبی است.
وضعیت آب در آبادان و خرمشهر نگران‌کننده است
به گزارش جهان نيوز به نقل از کیهان، «غلامرضا شریعتی» با بیان اینکه وضعیت آب در آبادان، خرمشهر و در مناطقی از شادگان به دلیل بالا بودن شوری نگران‌کننده است بیان داشت: امیدواریم حداکثر تا یک ماه آینده فاز دوم طرح آبرسانی غدیر به اتمام و آب کرخه از خط لوله دوم با قطر دو متر به شهرها و روستاهای این مسیر برسد.

استاندار خوزستان افزود: در سال 96 اعتبار هزینه شده برای تکمیل اجرای پروژه آب غدیر برای انتقال آب کرخه به آبادان و خرمشهر 850 میلیارد بود که ازسوی دولت تخصیص یافت.شریعتی با اعلام این خبر که اجرای خط دوم لوله طرح غدیر به اهواز به قرارگاه خاتم به عنوان پیمانکار واگذار شده، گفت: طی یک سال آینده با تکمیل این خط، آب اهواز، دغاغله، ویس و شیبان از کرخه تامین خواهد شد و از کارون برداشت نمی‌شود و تامین آب آشامیدنی شهرهای شمال شرق و جنوب شرق نیز در دستور کار قرار دارد.

وی از پایان احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز تا یک ماه آینده خبر داد و افزود: فاینانس داخلی کلکتورهای شرق کارون به مبلغ 460 میلیارد تومان در حال مناقصه است و تا یک هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد.استاندار خوزستان در ادامه بیان داشت: تصفیه‌خانه فاضلاب غرب اهواز نیز از سال 93 آغاز اما رها شده بود که از سال گذشته مجدد پیگیری و فاینانسور چینی این طرح به مبلغ 60 میلیون دلار مشخص شده است.

استاندار خوزستان با اشاره به امضای قرارداد پنج‌هزار مگاوات فاینانسی بانک صنعت و معدن کشور با چین برای ساخت نیروگاه گفت: مقرر شد از این مقدار دوهزار و 500 مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی در خوزستان راه‌اندازی شود که در امیدیه، شوشتر و اندیمشک سه نیروگاه 500 مگاواتی و فاز هفتم و هشتم رامین با مجموع 980 مگاوات راه‌اندازی خواهد شد.

استاندار خوزستان ادامه داد: فاز دوم نیروگاه خرمشهر آماده اجراست و ستاد اجرای فرمان امام نیز آماده است که نیروگاه هزار مگاواتی در آبادان راه‌اندازی کند. همچنین شرکت غدیر کار احداث 980 مگاوات نیروگاه را در دزفول آغاز کرده است و شرکت خصوصی جهانپارس یک نیروگاه 500 مگاواتی از محل صندوق توسعه در اندیمشک احداث خواهد کرد. امیدواریم با این پروژه‌ها وابستگی به نیروگاه‌های برق آبی کم شود.

شریعتی با اشاره به اختصاص 50 میلیون دلار برای پایداری شبکه برق استان گفت: این اعتبارها به زودی ابلاغ خواهد شد. وزارت نیرو در بهمن ماه گذشته تامین آب فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری را پذیرفت و به دنبال تامین منابع این طرح هستیم.

وی درخصوص مبارزه با پدیده ریزگردها بیان کرد: در بیش از 24 هزار هکتار از کانون‌های ریزگرد، نهال‌کاری صورت گرفته است و امسال برای رفع معضل ریزگردها در استان خوزستان 100 میلیون دلار اختصاص یافت.
استاندار خوزستان درخصوص تامین آب موردنیاز طرح‌های نهال‌کاری در کانون‌های بحرانی گردوغبار نیز گفت: آب موردنیاز این نهال‌ها به سختی در حال تامین است.         
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
پول نفت خوزستان خرج امکانات تهران و اصفهان و تبریز و مشهد میشه آنوقت شهرهای خوزستان آب آشامیدنیندارند