پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۳
علی مطهری:

لایحه CFT هیچ خطری برای کشور ندارد؟!

چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب: 619512
نایب رئیس مجلس گفت: واقعیت این است که این لایحه هیچ خطری برای کشور ندارد و مرجع اعلام مصادیق تروریست سازمان ملل است و سازمان ملل اینگونه نیست که به آسانی گروهی را تروریست معرفی کند.
لایحه CFT هیچ خطری برای کشور ندارد؟!
به گزارش جهان نيوز، علی مطهری نایب رئیس مجلس در پاسخ به این سوال که جنس مخالفت ها با «FAFT»  و لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) از چه جنسی است گفت: بعضی‌ها به این دلیل مخالفت می کنند که واقعیت و ماهیت مطلب را به درستی نمی دانند و از روی دلسوزی مخالفت می کنند آنها فکر می کنند که اگر این لوایح تصویب شوند کشور دچار خود تحریمی می شود و ممکن است سپاه پاسداران ،حماس و حزب الله به عنوان تروریست مطرح شوند ‌و مشکلاتی برای ما ایجاد شود.

نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با عصر ایران ادامه داد: عده ای نیز به این دلیل مخالفت می کنند که اهداف انتخاباتی و سیاسی دارند و کاری به محتوای این لوایح ندارند و صرفا می خواهند به دولت ضربه بزنند.

عضو کمیسیون فرهنگی افزود: واقعیت این است که این لایحه هیچ خطری برای کشور ندارد و مرجع اعلام مصادیق تروریست سازمان ملل است و سازمان ملل اینگونه نیست که به آسانی گروهی را تروریست معرفی کند. اینکه آمریکا اعلام کند حزب الله تروریست است تاثیری در دنیا ندارد، آنها می گویند حزب الله تروریست است و ما می گوییم اسراییل تروریست است اما هیچ کدام برای دنیا ملاک نیست بلکه ملاک برای دنیا نظر سازمان ملل است .

نایب ریس مجلس تصریح کرد:سازمان ملل گروه‌های تروریستی را مشخص کرده است و‌روند اعلام تروریست خواندن گروه‌ها در سازمان ملل روند خیلی سختی است و کار به این آسانی ها نیست .

وی خاطرنشان کرد: فرض کنیم که در آینده یکی از این گروهها را تروریست اعلام کنند که ما راه خروج از این کنوانسیون را مشخص کرده ایم و می توانیم از آن خارج شویم .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اسماعیل
Iran, Islamic Republic of
یه سوال مثلا سازمان ملل کروهک منافقین رو تروریست میدونه یا نه؟؟؟؟اگه میدونه حرف شما درست اگه نمی دونه که خاک برسر کسی که از روی خون این همه شهیدی که توسط منافقین در عملیات مرصاد و بعد از انقلاب کشته شدن عبور می کنه
غریبه
Spain
تا آن جا که من اطلاع دارم در ابتدا در این لیست بود اما بعد ها با حمایت آمریکا توانست از این لیست خارج شود...و این خود نشان دهنده نفوذ بالای آمریکاست...
در صورت تصویب پالرمو هم تا 40 کشور ( که از جمله آن آمریکا و کشور های اروپایی هستند) رای موافق به خروج ایران از لیست ندهند تحریم برداشته نمی شود...
Spain
چرا مغلطه میکنند؟؟!!
اگر این چنین است چرا وقتی از آقای عراقچی سوال شد در صورت تصویب این لایحه آیا بانک ها در خدمات رسانی به 200 نهاد و فردی در لیست تحریمی آمریکاست دچار مشکل میشوند؟ رنگ عراقچی پرید و به من من کردن افتاد؟ پس چرا بانک ملت در سال 95 از خدمت رسانی به یکی از همین نهاد ها خودداری کرد؟