جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۵۴

نامه صد فعال اصلاح طلب به خاتمی + اسامی/ در انتخابات خوب بودید ولی بعد از این فرد محوری ممنوع!

چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۰۰
کد مطلب: 619385
جمعی از فعالان سیاسی و رسانه‌ای اصلاح‌طلب در نامه‌ای خطاب به رئیس دولت اصلاحات ضرورت نقد و اصلاح اصلاحات را یادآور شدند.
نامه صد فعال اصلاح طلب به خاتمی + اسامی/ در انتخابات خوب بودید ولی بعد از این فرد محوری ممنوع!
گروه سیاسی جهان نيوز: جمعی از فعالان سیاسی و رسانه‌ای اصلاح‌طلب در نامه‌ای خطاب به رئیس دولت اصلاحات ضرورت نقد و اصلاح اصلاحات را یادآور شدند. در این نامه آمده: «می‌دانیم که حضور شما به‌عنوان ليدر اصلاحات و چهره مورد وثوق همه گروه‌های این طیف تاکنون موجب تکرار پیروزي‌هایی در انتخابات مختلف شده است، اما نباید فراموش کرد جریانی که توسعه سیاسی را به‌عنوان شعار اصلی و برنامه ‌محوری خود انتخاب کرده است باید از «فردمحوری» به سوی «نهادمحوری» حرکت کند چراکه معلوم نیست همواره بتوان از سرمایه اجتماعی گران‌قدر شما بهره برد.

به گزارش جهان نيوز، متن این نامه به این شرح است:
 
به نام خدا
 
حجت‌‌الاسلام والمسلمین جناب آقای سید محمد خاتمی 
 
با سلام و تقدیم احترام؛
 
همچنانکه مستحضرید دوم خرداد ۱۳۷۶ فصل جدیدی از اصلاح‌طلبی در ایران بود که امید به اصلاح ساختار و رفتار مدیریت نظام سیاسی را در دل‌ میلیون‌ها ایرانی زنده کرد. امروز اما همزمان با ۲۱ امین سالگرد دوم خرداد، جریان اصلاحات از هر سو در تنگنا و فشار قرار گرفته است. شدت این فشارها از یک سو و برخی ناکارآمدی‌های درونی جریان اصلاحات از سوی دیگر منجر به آن شده است که در میان بخش‌هایی از مردم این تصور ایجاد شود که اصلاحات دیگر توان ایجاد تغییر در زیست اجتماعی ایشان را نداشته و باید در جستجوی راه‌های دیگری برای تغییر بود. راه‌هایی که به زعم ما در این شرایط پرمخاطره داخلی و خارجی احتمالا هزینه‌های فراوانی را به ملک و ملت تحمیل خواهد کرد.
 
بیست و یک سال پس از دوم خرداد، جریان سیاسی موسوم به این نام هنوز از سامان سیاسی متناسبی برخوردار نیست و فقدان سازمانی پویا برای هدایت جریان اصلاحات به مهم‌ترین نقطه ضعف اصلاح‌طلبان بدل شده است. همین مساله باعث شده تا این جریان که «ائتلاف  جبهه‌ای» از عناصر بنیادین راهبرد آن محسوب می‌شود، گاه به نتایجی برسد که از شفافیت کافی برخوردار نیست و یا بدنه اصلاح‌طلبان و حتی نیروهای فعال اما غیر حاضر در لابی‌های خاص از فرایند امور بی اطلاع باشند.
 
برای حل این مساله راه‌کار تشکیل شورای مشورتی اصلاحات و سپس شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به خصوص برای عبور از بحران و گذار از شرایط دشوار و امنیتی سال‌های پسا ۸۸، راهکاری کارآمد و گامی به جلو بود. گامی که نتایج مثبت آن در چند انتخابات اخیر مشاهده شد. اما بروز اختلافات و مشکلات جدی در شیوه تهیه فهرست نامزدهای انتخاباتی در انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهرنشان داد که عملکرد این شورا و ساختار و ترکیب آن دچار ضعف‌ها و نقایص جدی‌ است که در صورت بی‌توجهی به آنها بیم آن می‌رود که حتی نام و اعتبار جنابعالی نیز دیگر برای جذب آرای مردم موثر نیافتد. بنابراین انتظار می رفت که در فرصت کافی باقیمانده تا انتخابات ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰، این نقایص با هدف افزایش فراگیری، کارایی و دموکراتیک‌تر کردن این نهاد و تقویت رویکرد جبهه‌ای آن مرتفع شود، اما شوربختانه اخباری که شنیده می‌شود حاکی از حکایت دیگری است.
 
جناب آقای خاتمی
 
هرچند سیاست‌‌‌‌ورزی جامعه محور در جبهه اصلاحات در سال ۸۸ بیش از پیش عمده شد لیکن به نظر می‌رسد در جریان غیبت فعالان و کنشگران سیاسی اصلاحات در مقطع پس از آن و در دهه ۹۰ طیف نیروهای کمتر سیاسی و یا کمتر متعهد به آرمان‌های اصلاحات - بوروکرات‌ها و محافظه‌کاران این جبهه - دست بالا را در مناسبات درونی آن پیدا کرده‌اند. درحالی که به باور ما و بسیاری دیگر گفتمان اصلاح‌طلبی گفتمان دموکراسی‌خواهی و توسعه سیاسی و البته گفتمان تغییر است؛ اما امروز شاهد رشد گونه‌ای از اصلاح طلبی هستیم که به نوعی سیاست ورزی صرفا بوروکراتیک، بی‌‌‌‌‌برنامه و تهی از آرمان به منظور جابجایی درمیان حلقه‌ای محدود از مدیران سیاسی تقلیل پیدا کرده؛ حلقه‌های محدودی که شوربختانه گاه شاهد نشانه هایی از فساد و خویشاوندسالاری هم در میان آن‌ها هستیم. نیک می دانیم که اصلاحات اگر مایه و سرمایه‌‌‌ای دارد چه در جنبش همیشه تابان دوم خرداد و چه در جنبش همیشه سرافراز سبز که انتخابات و جمهوریت را در این کشور بیمه کرد، ناشی از حضور مردم و گروه‌‌‌های متکثر اجتماعی اعم از جوانان، زنان، اقوام، مذاهب، دانشگاهیان، کارگران، فرهنگیان، هنرمندان، فعالان محیط زیست و... بوده است اما متاسفانه بسیاری از بوروکرات‌ها و اصلاح‌طلبان محافظه‌کار بیش‌ از آن‌که مطالبه تغییر داشته باشند در پی حفظ وضع موجود و موقعیت خود هستند.  اکنون شورای عالی اصلاح‌‌‌طلبان که باید محلی برای کنشگران سیاسی دموکراسی‌خواه باشد در خطر تبدیل شدن به موضع استقرار دائمی بروکرات‌ها و تکنوکرات‌های محافظه‌کار دولتی قرار دارد، نتیجه هم البته معلوم است: فراکسیون امید در مجلس که علی رغم برخی تک‌‌‌صداها و عملکرد مثبت و قابل تقدیر برخی از منتخبان لیست امید، به هیچ عنوان از ظرفیت‌های فراوان آن استفاده نشده است؛ فراز و فرود در انتخاب شهردار تهران و ضعف در هماهنگ کردن شورای یکدست اصلاح‌طلب آن که می‌توانست کارویژه مدیریت شورای‌عالی باشد اما از چنین نفوذ و مدیریتی خبری نبود. از این رو گسترش حس عدم اعتماد عمومی به کارآیی شورای‌عالی، غیبت بسیاری از چهره های موثر و مورد وثوق ملی و انتخاب افراد برای عضویت در این شورا با معیارهایی به جز سابقه موفق کار سیاسی و تشکیلاتی و قدرت تحلیلی و توان اجرایی در این عرصه، در کنار عدم وزن‌دهی واقعی به احزاب عضو که گاه در میان آنها احزاب تک نفره و بی اثر در فضای سیاسی به چشم می‌خورند، باعث شده که نسبت به آینده این نهاد و مقبولیت آن نگرانی‌های زیادی وجود داشته باشد.
 
اگر در سال‌های اخیر به دلایل قابل فهم، قرار بر بهره‌گیری از چهره‌های به اصطلاح سفید اصلاح‌طلب در لیست‌ها و مناصب و مدیریت‌های کلانی بود که در دسترس اصلاح‌طلبان قرار می‌گرفت؛ تسری این دیدگاه از «حوزه کارپردازی دولتی» به حوزه «کنشگری و سیاست‌ورزی اصلاح‌طلبانه»، جایی که دیگر سدهای حراست و شورای نگهبان وجود ندارند، هر اصلاح‌طلب دلسوز و متعهد به آرمان‌های این جریان را نسبت به آینده مایوس می‌کند. از سوی دیگر به صراحت تاکید می‌کنیم که هیچ چهره شاخص ملی ۴۰ یا ۵۰ ساله‌ای سراغ نداریم که بتوان فرد او را بر جماعتی ترجیح داد و اصولا در مورد مصداق یابی شخصیت‌‌‌‌‌های حقیقی متصف به صفت چهره ملی بایستی کاملا با تفسیر مضیق عمل کرد.
 
هم از این روست که انتشار اخباری مبنی بر برنامه ریزی برخی افراد برای آینده سیاسی خود و انتخابات آتی از طریق تبدیل این نهاد به یک ستاد انتخاباتی، حس ناخوشایند سوءاستفاده از موقعیت سیاسی را در میان بسیاری از هواداران جریان اصلاحات دامن می زند.
 
جناب آقای خاتمی
 
می دانیم که حضور شما به عنوان رهبر اصلاحات و چهره مورد وثوق همه گروه‌های این طیف تاکنون موجب تکرار پیروزهایی در انتخابات مختلف شده است، اما نباید فراموش کرد جریانی که توسعه سیاسی را به عنوان شعار اصلی و برنامه محوری خود انتخاب کرده است باید از «فردمحوری» به سوی «نهادمحوری» حرکت کند چرا که معلوم نیست همواره بتوان از سرمایه اجتماعی گرانقدر شما بهره برد. لذا از جنابعالی انتظار می‌رود که نسبت به شکل‌گیری اصولی سامان و سازمان سیاسی اصلاح‌طلبان، به نحوی که در نهاد عالی سیاستگذاری آن ۱- اصل انتخابی بودن و شکل گیری از پایین به بالا در راس امور باشد، ۲- این نهاد مشروعیت خود را از مشارکت تمامی فعالان ملی و منطقه‌ای واقعا اصلاح‌طلب کسب کند تا در شرایط خطیر از امکان ایستادگی های لازم برخوردار باشد، اهتمام ورزید و نیز از سهم‌خواهی افرادی که محدودیت‌های ایجاد شده برای چهره‌های مقاوم و شاخص اصلاح طلب را به عاملی برای دوپینگ سیاسی خود بدل کرده‌اند، جلوگیری فرمایید. بدیهی است که اگر نهاد عالی جدید مبتنی بر معیارهای پیش گفته سامان نیابد، تصمیمات و سیاست‌های اتخاذ شده از سوی چنین شورایی یا قابل همراهی نخواهد بود و یا به سختی قابلیت دفاع خواهد داشت که طبعا اصلاحات را از اقبال وسیع پیشین محروم خواهد کرد.
 
بر این اساس امضاکنندگان این نامه پیشنهاد می‌کنند که در جریان شکل‌گیری دور جدید شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، با به عضویت در آوردن چهره‌های ملی و امتحان پس داده که نماد اصلاح‌طلبی‌اند و سپردن مدیریت این شورا به یکی از شخصیت‌‌‌‌‌های مقاوم و ملی، نخست از گسترش احساس تقلیل اصلاح‌طلبی به محافظه‌کاری پیش‌گیری شود و در مرحله بعد به این شورا به مثابه شورایی موقت ماموریت داده شود تا زمینه را برای شکل‌گیری نهاد ملی اصلاحات به عنوان یک سامانه سیاسی وحدت‌بخش میان اصلاح‌طلبان به نحوی که بیش از پیش دموکراتیک و برآمده از روندهای انتخابی، شفاف و منطقی باشد اقدام نماید. چنین اقدامی نخستین گام در مسیر مبارک اصلاح اصلاحات خواهد بود.
 
در خاتمه برای جنابعالی تداوم خدمت به ملک و ملت را از خداوند منان خواستاریم و بار دیگر از تمامی زحمات شما در راه گسترش مردمسالاری، آزادی و اخلاق در جامعه قدردانی می‌کنیم.
 
اسامی امضاء کنندگان:
 
۱. آدینه‌وند ابوطالب
 
۲. آمره علی
 
۳. احمدیان امین
 
۴. اردشیری سعید
 
۵. اسدی زیدآبادی حسن
 
۶. اسدی میلاد
 
۷. اسعد آرمان
 
۸. امیریان پدرام
 
۹. باستانی مسعود
 
۱۰.باسره مراد
 
۱۱. بداغی احسان
 
۱۲. برنادل بهمن
 
۱۳. بهاور عماد
 
۱۴. بهشتی بهراد
 
۱۵. پشمی عباس
 
۱۶. پیرحسینلو علی
 
۱۷. تنها امیر
 
۱۸. توحیدلو سمیه
 
۱۹. توحیدی زهرا
 
۲۰. توحیدی هدی
 
۲۱. حاتم سیاوش
 
۲۲. حاجتی مهدی
 
۲۳. حسنی حسن
 
۲۴. حشمتی داوود
 
۲۵. حیدرزاده محمد
 
۲۶. حیدریان فخرالدین
 
۲۷. خاندل آرش
 
۲۸. خسروی محسن
 
۲۹. خندان مجتبی
 
۳۰. خوشبخت علیرضا
 
۳۱. دری مجید
 
۳۲. دشتبانی داوود
 
۳۳. ربانی ویدا
 
۳۴. رحیم‌پور روح الله
 
۳۵. رستمی حبیب
 
۳۶. رسته‌مقدم مصطفی
 
۳۷. رضاپور آرمان
 
۳۸. رضایی ابوالفضل
 
۳۹. رفیع‌زاده علی
 
۴۰. رمضان‌زاده محمد
 
۴۱. روح جواد
 
۴۲. زارع‌کهن نفیسه
 
۴۳. سرمدی پرستو
 
۴۴. سعیدزاده محمود 
 
۴۵. سمیعی‌زاده علی
 
۴۶. سیاسی‌راد حامد
 
۴۷. شجاعی حامد
 
۴۸. شریعتی علی
 
۴۹. شریفی حجت
 
۵۰. شهریاری مجتبی
 
۵۱. شیرافکن آمنه
 
۵۲. شیرزاد مهدی
 
۵۳. شیعه علی مجید
 
۵۴. صحابه تبریزی اسماعیل
 
۵۵. طباطبایی ریحانه
 
۵۶. طوسی فرشته
 
۵۷. عباسی رضا
 
۵۸. عربسرخی ساجده
 
۵۹. علیبخشی امیرحسین
 
۶۰. غفاریان متین
 
۶۱. فاتح نیما
 
۶۲. فخرزاده مهدی
 
۶۳. فراهانی مهدی
 
۶۴. فرخی علی
 
۶۵. فرید سمیه
 
۶۶. قدیمی مهدی
 
۶۷. قربانی‌فر میرا
 
۶۸. قوامی غنچه
 
۶۹. کاظمی مسعود
 
۷۰. کریمی آرش
 
۷۱. گلرو مهدیه
 
۷۲. گنجی جعفر
 
۷۳. لطیفی نوید
 
۷۴. محمدلو جلال
 
۷۵. محمدی مهرداد
 
۷۶. محمودیان مهدی
 
۷۷. مرادویسی بلال
 
۷۸. مظفری پژمان
 
۷۹. مظفری مهدی
 
۸۰. معتمدی‌مهر مهدی
 
۸۱. معصومی حسین
 
۸۲. معصومی نجمه
 
۸۳. معینی علی
 
۸۴. ملیحی علی
 
۸۵. مهدیزاده مصطفی
 
۸۶. مهرداد  سیدعلی
 
۸۷. مهرزاد محمدحسین
 
۸۸. موسوی سید پوریا
 
۸۹. مولوی ناهید
 
۹۰. مومنی عبدالله
 
۹۱. ناظم‌زاده علی
 
۹۲. نبوی ضیاء
 
۹۳. نخعی محمد
 
۹۴. نعیمی‌پور محمدحسین
 
۹۵. نقاشی حسین
 
۹۶. نوروزی بهرنگ
 
۹۷. نیکجو علی
 
۹۸. هدایت بهاره
 
۹۹. همتی شهرزاد
 
۱۰۰. یوسف‌زاده علی حسین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
پس از 5 سال حالا که با روحانی و اعتدالیون به بن بست رسیدند می خواهند سفره خود را از انان جدا کنند واز پاسخگویی مشکلات پیش امده برای مردم و عدم کفایت نماینده های و کیل الدوله و اعضای شورا و شهردار تهران شانه خالی کنند.
Denmark
اصلاح طلبان دیگر محبوبیتی در میان مردم ندارند ولی مردم خواهان اصلاحات اساسی در کشور هستند و حزب و گروهی برنده این میدان است که پرچم اصلاحات را در ایران بلند کند
Iran, Islamic Republic of
خالقان پیروزی سی برصفر و بیست و یک بر صفر محبوبیتی بین مردم ندارن؟ حتما شماها محبوبیت دارین
Canada
واقعا فک می کنین خاتمی این نامه بلند بالا را بخونه و بهش عمل کنه؟ ما که از خاتمی یه سوال در مورد قتلهای زنجیره ای کردیم هنوز که هنوزه جواب نداده.
Iran, Islamic Republic of
از خاتمی سوال در مورد قتلهای زنجیره ای کردی؟ احسنت برادر
Iran, Islamic Republic of
ما هم راجع به قتل های زنجیره ای از خاتمی سوال داریم هم راجع به اتفاقات و عاقبت سعید امامی. به هر حال این نمیشه که رئیس اسبق در مظان یک اتهام بسیار سنگین باقی بمونه.
حمید
Iran, Islamic Republic of
بدون کمترین تردیدی باید اعتراف کرد که رؤیاپردازتر و وهم نگر تر از شما جماعت اصلاح طلب، در کل تاریخ تَکرار (takrar) نشده. عزیز دل برادر، اولاً ایران، فقط تهران نیست و خیلی از شهرهای دیگه هم بودن که شکست جریان متبوع شما خیلی چشمگیرتر و سنگین تر از این هیاهوی سی بر صفر بوده. ثانیاً لیستی رأی دادن مردم نتیجه ش دقیقاً همینه و حتی اگه لیست شما فقط و فقط یک رأی بیشتر از لیست حریف بیاره همین نتیجه سی بر صفر بوجود میاد و این همه هیاهو و تبلیغات و هوچی گری نداره که. ولی یه جوالدوز هم باید به خودمون که دلسوز نظام و آرمان های انقلابیم بزنم: ای کاش اونقدر که حرف شیخ تَکرار برای شما حجت و واجب الاجرا ست، فرمایش رهبر انقلاب یا حتی امام زمان (عج) هم برای ما ضروری و لازم الاجرا می بود.
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی به کارنکرده وآش نخورده وهیچ چی می گویید پیروزی؟جامعه روحباب ورداشته ازخجستگی پیروزی!
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
این خالقان در تهران حضور دارند و در ماه مبارک رمضان امسال دو سفر به تهران داشتم، این خالقان را دیدم که با کمال وقاحت در ماشینهای خود به روزه خواری می پرداختند و با احکام خدا و دستور خالق به طور علنی مخالفت می کردند و آن را به نمایش می گذاشتند
آیا اینان دل در گرو خدا دارند یا کدخدا؟
ساده انگاری است که فکر کنیم اینان به کسانی رای بدهند که شعارهای حمایت از نظام می دهند و با خدا می بندند نه با کدخدا
این افراد چگونه پرورش یافتند؟ با استحاله و رفتارهای دولت اصلاحات که ثمره آن پس از سالها نمایان می شود
نفوذ در دانشگاهها و آموزش و پرورش و تربیت نسلی که از سال 76 تا 84 در حال تحصیل بودند و اکنون پس از گذشت 13 تا 21 سال، در جامعه حضور دارند و مثمر ثمر هستند
Iran, Islamic Republic of
مردم رای میدن که مشکلاتشون حل بشه. طبیعی است که مرتبه بعد به لیست دیگر رای بدهند.
Iran, Islamic Republic of
گروهی برنده است که پرچم انقلابی گری را در ایران بلند کند نه اصلاح طلبی امریکایی
Iran, Islamic Republic of
مردم با رای به لیست امید در سالهای اخیر میزان محبوبیت سید مظلوم را مشخص کردند
Iran, Islamic Republic of
چه جامعه ی عاشق پیشه ای!پس حل معضلات چی؟
Iran, Islamic Republic of
سید مظلوم : سید علی حسینی خامنه ای
Iran, Islamic Republic of
12.24 منظورت از سید مظلوم؛ همون رفیق جورج سورس صهیونیسته؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
الان جهان نیوز هدفش از چاپ این نامه چیه؟ نگران چیه
Iran, Islamic Republic of
حجت الاسلام والمسلمین!!! آیا این فرد واقعا حجت اسلام و مسلمانان است؟!!! یعنی با دیدنش و رفتارش و سخنانش مای مسلمان برای عمل به اسلام حجت و دلیل پیدا می کنیم؟ یعنی دلیل و حجت درستی اسلام این شخص است؟!!! واقعا که بعضی القاب معنی خودشان را باچنین مصادیقی از دست می دهند! چقدر بی معنی می شوند!
Canada
پ ن پ
رسايى و ذوالنور لابد حجت الاسلام و المسلمين هستند!
Iran, Islamic Republic of
به هرصورت رفیق صهیونیستا نمیتونه حجت الاسلام باشه.
Iran, Islamic Republic of
تعریف برادرا از هر واژه ای با تعریف مصطلح کاملا فرق میکند چون معیار را خودشن میدانند هر چیز و هر کس به آنها نزدیک باشد مورد تاییدشان میباشد هر چیزی به آنها نزدیک باشد حق است و مخالف آنها میشود باطل. حجت السلام هم همینطور است اگر به آنها نزدیک نباشد هر توهینی بر آن شخص مباح است
Iran, Islamic Republic of
وقتی گروهی خود را حق مطلق دانسته و دیگران را کفر مطلق و خود را معیار حق و باطل بدانند بدون شک هر چیزی به این معیار نزدیک نباشد مورد تاییدشان نیست
Iran, Islamic Republic of
12.28 عزیز، بر اساس تعریف قرآن کریم هرکس به خدا، پیامبر و مونین، تولی داشته باشه و از دشمنان خدا تبری کنه ؛حجت اسلامه ؛لذا پانشینان جورج سوروس صهیونیست و رانده شدگان آستان ولایت ، حجت اسلام نیستند.
Iran, Islamic Republic of
حجت النفاق و المنافقین
شريف
Iran, Islamic Republic of
حالا اينها مگه كي هستند.... يه مشت خبرنگار و دانشجوي بي‌عقلي كه بوي كباب شنيده بودن... اينا همونهايي هستند كه خودشون رو زدن به خواب و ...و دوبار به خاتمي و دوبار هم به روحاني رأي دادن....
....
شريف
Iran, Islamic Republic of
چرا متن ارسالي رو كامل نگذاشتيد؟؟؟؟ من به كسي توهين نكرده بودم!!!!
Iran, Islamic Republic of
مردم بهتر از همه تشخیص میدهند و با پیروزی لیست امید درسالهای اخیر میزان محبوبیت خاتمی کاملا پیداشت
Iran, Islamic Republic of
...ما هم اون رو قبول داریم؛ولی وضیفه داریم حرفمون رو بزنیم و انتقادات خودمون رو به صورت مدنی اعلام کنیم(نه آشوبگریم و نه فتنه گر)
Iran, Islamic Republic of
فتنه 88 یادمون نرفته.ولی چطور شده امروز رای و تشخیص مردم ملاکه؟؟؟
ندا
Iran, Islamic Republic of
اینا (آغاجری) همونان که به «تقلید» حمله کردند
ولی در انتخابات لکشری به تقلید از یک کلمه «تکرار» این فاجعه رو به وجود آورد...

و یا اینا می‌گفتند سیاست و دیانت جداس ولی در سال 88 شعار یا حسین ... و از رنگ سبز سوء استفاده کردند!

اینا همونان که صدام رو خالد نامیدند و موافق حمایت نظامی از او بودند!

اصلاح طلبان یه پای تمامی ویرانی، نا امیدی، دین گریزی، فضای امنیتی، و... و... در این مملکت هستند و نمیدانم چرا حکومت انقدر با این جریان منحرف و مستبد (دیکتاتور) مماشات میکند؟؟؟!
Iran, Islamic Republic of
میزان رای ملت است نه حرفای شما
Iran, Islamic Republic of
سال 88 رای مرم ملاک نبود؟؟؟
حالا فتنه گرا رای مردم شناس شدن؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
در حال حاضر بجاي حاشيه سازي كه شگرد پول طلب ها است كاري بكنيد براي مردم اين روشها نخ نما شده
Iran, Islamic Republic of
اینا کی هستند؟
Iran, Islamic Republic of
ننگ و طلسم همراهی با بدخواهان کشور در ماجراهای سال88 و 78 این جریان را نابود خواهد کرد
Iran, Islamic Republic of
پیروزی های خرد کننده سی بر صفر و بیست و یک بر صفر نشانه اعتماد ملت به این طیف است
Iran, Islamic Republic of
این آرا نشانه اعتماد مردم به قول و وعده هایی بود که تحقق نیافت، بلکه اوضاع بسیار بدتر شد، پیروزی30بر0و 21بر0 کلاه گشادی بود که سر مردم گذاشتند.این پیروزی افتخار نداره.
محمود
Iran, Islamic Republic of
رود بایستی نکنید اگر از اقوام و فامیل کس دیگری هم هست اسمش را اضافه کنید. خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی!
مسعود
Iran, Islamic Republic of
بهتر نبود به جاي اينكه نامه نگاري اصلاح طلباني كه درواقع جز افسادطلبي و بازيچه دست دشمنان شدن هيچ هنر ديگري نداشته و ندارند را پوشش خبري بدهيد و به معضلات درون حزبي و باندي آنها بپردازيد, بياييد در مورد معضلات , هرج و مرجها,رقابتهاي درون گروهي و رفتارهاي گاها" ديكتاتورمآبانه اي كه در ميان گروهها و احزاب مدعي اصولگرايي مشاهده مي شود ,بحث كنيد و نظرات مردم را به سمع و نظر افراد شاخص و تأثيرگذار اين طيف سياسي برسانيدتا شايد در سالهاي آتي شاهد اين باشيم كه حضرات شيوخ اصولگرا در رفتار و گفتار و جاذبه و دافعه خود و مجموعه هاي تحت مديريتشون تجديد نظري كرده و چشم خودشون را بروي حقايق بازكنند تا ببينند علت اينكه مردم ما عليرغم داشتن تجربه هاي تلخ و بدي كه از سوابق جماعت افساد طلب در كشورداري و سياستمداري داشته و دارند ,باز هم گاه و بيگاه اركان قدرت و تصميم سازي كشور را دودستي تقديم اين جماعت دشمن شادكن زرسالار قدرت طلب مي كنند .
بايدديد چه عيب و ايرادي در برنامه ها و گفتار و رفتار اصولگراها وجود داشته و دارد ؟
الآن با خيلي از مردم كه بحث مي كنيم ,تقريبا" از هر دو طيف نا اميد شده و اظهار سردرگمي و ناميدي مي كنند و مي گويند هر دو جماعت را در طول سالهاي گذشته تاكنون امتحان كرده ايم و سرنوشتمان را به دستشان سپرده ايم,اگر عملكردشان خوب بود كه وضعمان اينقدر بد نبود.
البته تكليف مدعيان اصلاحات كه معلومه و آنها علنا" از لزوم تغيير آرمانها و چارچوبهاي فكري و اعتقادي و عملي نظام اسلامي صحبت ميكنند و همه كاره كائنات را هم غربيها بويژه آمريكائيها ميدانند و تزشان هم همان تز رضاخان بي سواد است كه با انقلابي گري و عمل به احكام اسلام و قرآن و احاديث نميشود پيشرفت كرد و بايدهمرنگ غربيهاشد تا بتوان سري توي سرها درآورد!!بنابراين از اين جماعت هيچگاه آبي براي توده هاي مستضعف و همچنين نظام اسلامي مبتني بر اصل مترقي ولايت فقيه گرم نشده و نخواهد شد.
بايد فكري به حال انحرافات و سوءمديريتها و كج فهميها و درجازدنهاي حاكم بر بدنه و رئوس طيف اصولگرا بشود.چون هر اشتباه و عملكرد بد وناقص مدعيان اصولگرايي , باعث خدشه دار شدن اركان نظام مقدس اسلامي و دوربرداشتن دشمنان حيله گر و نامرد داخلي و خارجي آن خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
مردم با رای به لیست تدبیر و امید در سالهای اخیر نشان دادند که چگونه فکر میکنند
تبخیر امید
Iran, Islamic Republic of
برادر مسعود مردم بر خلاف شما فکر میکنن
مسعود
Iran, Islamic Republic of
پاسخ به ۱۶:۰۳
دوست عزیز! با این خیالبافی ها نمیتوان حقیقت را کتمان یا عوض کرد.
متأسفانه برخی رفتارها و عملکردها و شیوه های مخرب و اعتمادسوز در بین بزرگترها و افراد شاخص طیف اصولگرا مشاهده کرده و می کنیم که هرکدام به نوبه خود میتواند عامل مهمی در هل دادن مردم به سمت جماعت دگراندیش ظاهراً اصلاح طلب اما واقعاً برانداز باشد.که به چند نمونه آن میشه اشاره کرد:
۱- مقاومت هسته های اصلی اصولگرایی در برابر جوانگرایی و اعتماد به نسل جوان حزب الهی و سپردن مسئولیت تصمیم سازی به جوانان پرشور و خلاق حزب الهی
۲_ عدم وجود اجماع و وحدت رویه و عملکرد در بین گروههای مختلف اصولگرا به هنگام انتخابات و اصرار هر کدام از این گروهها بر حقانیت و اصلح بودن خود و کاندید مورد نظر خود و عدم توافق در جهت معرفی یک کاندید و حمایت همه جانبه از او به طوری که بارهاشاهدمعرفی چندین کاندید در انتخابات ریاست جمهوری و جبهه گیری اینها در برابر یکدیگر و کوباندن هم و خودداری آنها از کنار رفتن به نفع فرد شاخص تر و اصلح و در نتیجه پخش شدن آراء جبهه اصولگرایی و کمک به رأی آوری کاندید افساد طلبان بوده ایم.حتی در برخی شهرهای کوچک شاهد رقابت دو یا چند کاندید نمایندگی مجلس با یکدیگر بوده ایم!!
۳_ حاکم بودن روحیه محافظه کاری و وجود نوعی رودربایستی وعدم برخورد با مدعیانی که جز ضربه زدن به اصول انقلاب و افزایش بی اعتمادی مردم به اصولگراهافکردیگری ندارند،بر ارکان گروههای اصولگرا به طوری که باعث شده اصولگرایی ، بیشتر به رنگین کمانی از مدعیان تبدیل شود . .... ،همه و همه عنوان اصولگرایی را یدک کشیده و می کشند! در حالیکه رفتار و گفتار سالهای اخیر هیچکدام از اینها دخلی به اصول و ارزشهای انقلاب ندارد.
همین عملکردهای مبتنی بر یک بام و چند هوای حضرات باعث شده تا مدعیان دروغین اصلاحات بیشترین استفاده را برده و بر خر مراد سوار شده و کشور را به قهقرا ببرند.
Iran, Islamic Republic of
یه بار به جوانانتون هم اعتماد شد ازش احمدی نژاد و مهرداد بذر پاش و ... در اومد
Iran, Islamic Republic of
مردم ... قول و وعده های این آقایان رو خوردن، حالاهم خیلی ها پشیمونن، ولی چاره ای جز صبر ونیست.
Iran, Islamic Republic of
الفاتحه مع الصلوات
Iran, Islamic Republic of
واضحا خيلي از كساني كه كامنت ميذارن اصلاحاتيها هستند. وظيفه خودشون ميدونن كه توي يك سايت اصولگرا تا ميتونن درباره مطالب مختلف با كامنت گذاري هاي زياد اگر مطلبي ديني و مذهبي بود يا در جهت تاييد جمهوري اسلامي و انقلاب بود يا ضد آمريكا و غرب و اسرائيل يا عليه سران اصلاحات يا فعالان سياسي و فرهنگي اصلاحاتي بود با روشهاي مختلف و بيانهاي گوناگون كه عمده اين روشها و بيانها در مسخره كردن خلاصه ميشه، تاثير اون مطلب رو از بين ببرند يا كم رنگ كنند.
...
Iran, Islamic Republic of
و باز هم توهم
سرور
Iran, Islamic Republic of
و باز هم توهم توهم.
Iran, Islamic Republic of
اینا همون"نسا" یعنی نسل سوم اصلاح طالبان هستند که خودشان را معرفی می کنند؟
نسا را خوب اومدی
میناب
اینا خواستند بگن حاجی "انا شریک"
اسماعیل نبییی
Iran, Islamic Republic of
سلام بعنوان یک فرهنگی که از دوران دانشجویی قبل از انقلاب تا کنون دربستر جریانات سیاسی وساحت کنش گری هایشان حضور داشته ام .با مطالعه وبه استناد مبانی عقلانی علم سیاست .قاطعانه اعلام میکنم وحاضرم دربستر یک بحث معرفتی ثابت کنم .که عمده چالش های بعد از رحلت امام که برای نظام انقلابی واسلامی ایجاد شده .ریشه در تفکرات وماهیت سیاسی گروهی که خودرا اصلاح طلب میدانند دارد .این گروه که درواقع .ابشخور افکارشان همان اصلاحات امریکایی است .منشاعالب مشکلات نظام نوپای اسلامی است .اساسا این گروه معتقدند که در ایران نباید انقلاب میشد .همان رفرم های لیبرالیستی جبهه ملی ونهضت ازادی باعث میشد .شاه سابق کوتاه بیاد ویک سلطنت تشریفاتی داشته باشه .ودولت منتخب وپارلمان هم قانون اساسی را اجرا کنند .این گروه کاملا با تفکرات انقلابی امام راحل مخالف بوده وحتی امثال تاجزاده بصراحت انرا به زبان اورده .اما منافقانه برای نفوذ در بدنه نظام واینکه بنحوی خودرا اویزان به نظام کنند .دم از پیروی از خط امام هم زدند .اگر روزی قرارباشه .این مملکت به ارمانهای بلند انقلابی برسه .باید توسط مردمی که به بلوغ فکری رسیده باشند کلا این گروه هم کنار گذاشته شود مثل جبهه ملی سابق .اما تازمانی که مردم .رهنمودهای ولی فقیه دلسوز وهوشمند خودرا نادیده بگیرنذ وبا تبلیغات این به اصطلاح اصلاح طلبان (البته ازنوع امریکایی )به لیست های انگلیسی که بی بی سی فارسی .تبلیغ میکنند رای بدهند اوضاع همینه .شما ملاحضه بفرمایید در همین نامه 100نفر اصلاح طلب .مدعی حکومت داری .واقعا دغدغه اصلیشان چیست .؟؟غیراز این است که فقط میخواهند هرچه بیشتر مولفه های قدرت را .تحصیل کنند .؟ایا جایی در نامه فوق برای رفع مشکلات مردم وقشر مستضعف جامعه هست ؟ این 100 نفر حتی کودتای ننگین وفتنه 88 را جنبش پرافتخار سبز میدونند .اصلا اگر ملاحضه کنید می بینید دوم خرداد براشون مبدا تاریخ شده .انگار نه امامی .نه 22 بهمنی . ونه دفاع مقدسی ونه تاسیس جمهوری اسلامی و... هیچ کدام موضوعیت نداره .حتی به جمهوریت اشاره میکنند ولی به اسلامیتش نه .فقط محور برایشان انتخابات دوم خرداد 76 وانتخاب محمد خاتمی است .حتی از جنبش ننگین سبز هم اسم میارند اما از نظام ولایت فقیه واسلامی وانقلابی امام ابدا .انوقت میبینید تعجبی نداره که رییس رژیم صهیونیستی میگه اصلاح طلبان .سرمایه ما درایران هستند .باور کنید یک معلم ساده ام وبازنشسته که دوراول انتخابات 76 هم به خود خاتمی رای دادم وازشون حمایت کردم .اما بعدها دیدم دم خروس زد بیرون واینها لیبرال تر از بازرگانی هستند که زمانی خود خاتمی اورا مورد تهاجم قرار میداد .اما بعدها چهره عوض کرد ومشخص شد این شیخ لیبرال .همانطور که مرحوم پدربزرگوارش سید روح الله خاتمی هشدار داده بود یک غرب زده کامل است .لذا پشیمان از رایی که به اودادم خودم را متعهد میدونم در روشنگری کوتاهی نکنم .اینرا گفتم که کسی بهم اتهام نزنه .کاسب تحریم هستم یا منفعتی دارم .معلمی خودم را دراین 4 دهه از هرموقعیتی برای خدمت به نظام وامتش ارجح دانستم والسلام
Iran, Islamic Republic of
از صدر تا ذیل نامه را که میخوانی اثری از آموزه های اسلامی در آن نمیبینی. این مهم در پیشنهاداتی که جناح مقابل برای توفیق در کسب قدرت میدهند نیز بنوعی تکرار میشود.
غافل از اینکه امام فرمودند میزان رای مردم است که دوستان هر دو جناح میزان را با حق اشتباه گرفته و با طبعیت از پیشقراولان دمکراسی غربی، هدف را کسب قدرت از طریق رای مردم که الزاما رابطه مستقیمی با حق ندارد را نشانه رفته اند. حاصل آنکه شوربختانه یک مسلمان واقعی اعم از اصولگر یا اصلاحطلب نمیتواند با کسب رای مردم در جایگاهی تعیین کننده قرار گیرد.
بر اساس آموزه های دینی یک انسان همواره تحت آزمون قرار دارد. نباید انتظار داشته باشیم که صحنه و سئوالات آزمونها همواره یکسان باشد. خداوندی که چند میلیارد انسان را با ترکیبی مشابه ولی شکل هایی متفاوت و قابل تفکیک آفریده قطعا قادر به ترتیب دادن آزمون هایی بسیار متنوع نیز میباشد. مجموعه شرایط اعم از موقعیت فیزیکی، همسایگان، نوع حکومت، جناح حاکم، تحولات روزمره و ....در واقع همان شرایط آزمونند که متاسفانه اکثریتی از آن سربلند بیرون نمی آیند.
Iran, Islamic Republic of
باید هرچه سریعتر به یاری خدا از شر شما واین طرز فکر ذلیلانه شما وارباب بدعهد شما ( آمریکای جهانخوار)خودرا نجات دهیم.