چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۴
۲۴

کیهان: «ورزش جای سیاست نیست» مگر علیه ایران باشد!

چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۳۶
کد مطلب: 619382
شرکت نایک اعلام کرد که به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران، به بازیکنان ملی‌پوش ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه کفش نخواهد داد. نکته قابل تأمل اینجاست که مدعیان اصلاحات، پس از اقدام شرکت نایک، روزه سکوت گرفته و دیگر خبری از توصیه به سیاسی نکردن ورزش نیست!
کیهان: «ورزش جای سیاست نیست» مگر علیه ایران باشد!
به گزارش جهان نيوز، کیهان طی گزارشی نوشت: شرکت نایک اعلام کرد که به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران، به بازیکنان ملی‌پوش ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه کفش نخواهد داد.

یکی از کاربران فضای مجازی در واکنش به اقدام شرکت نایک نوشت:«از اینکه تیم فوتبال ایران به خاطر تحریم‌های آمریکا حق نداره از کفش نایک استفاده کنه، فهمیدیم فوتبال سیاسی نیست».

یکی دیگر از کاربران فضای مجازی نوشت:«چرا اکنون که نایک، فوتبالیست‌های ایرانی را به‌خاطر آمریکا تحریم کرده، هیچ‌کدام از سینه‌چاکان مسابقه با تیم‌های اسرائیلی، هشتک نمی‌زنند که ورزش را سیاسی نکنید؟!»

یکی از فعالین فضای مجازی نیز در توئیتی نوشت:«شرکت نایک از ترس ترامپ اعلام کرده به بازیکنان تیم ملی ایران کفش نمی‌ده! من جای ظریف و عراقچی بودم الساعه امضای کری(همون که تضمین بود) رو می‌بردم شرکت نایک، دستِ‌کم 22 جفت کفش می‌گرفتم می‌آوردم دهن منتقدان بیسواد! رو می‌بستم!».

در بهمن ماه سال گذشته نیز شرکت سامسونگ 4 هزار دستگاه گوشی هوشمند به کمیته المپیک زمستانی کره جنوبی اهدا کرده بود تا در اختیار ورزشکاران و مقامات رسمی المپیک قرار گیرد، اما این شرکت و مقامات کره‌ای در رفتاری گستاخانه و تحقیرآمیز و به بهانه تحریم، از اهدای هدیه به ورزشکاران ایرانی حاضر در المپیک زمستانی 2018 امتناع کردند.

ورزش را سیاسی نکنید!
گفتنی است در آذر 96 عليرضا كريمي در مسابقات جهانی کشتی آزاد لهستان برای اینکه در مقابل بازیکنی از رژیم صهیونیستی قرار نگیرد در مقابل کشتی‌گیر روس تعمداً و علی‌رغم اقتدار، بازی را واگذار کرد ولی در حقیقت و واقعیت آنچه که روی داد اثبات پهلوانی و جوانمردی ورزشکاری بود که حاضر نشد در قتل‌عام کودکان فلسطین با بازی در مقابل ورزشکار صهیونیست و رسمیت بخشیدن به این رژیم ‌اشغالگر سهیم باشد.

پس از این اقدام تحسین‌برانگیز و جوانمردانه کشتی‌گیر کشورمان، مدعیان اصلاحات و برخی سلبریتی‌ها به خط شده و با انتشار هشتگ «باید ببازی» ضمن تطهیر رژیم کودک‌کش صهیونیستی و حمله به کشتی‌گیر کشورمان مدعی شدند که «سیاست در ورزش جایی ندارد»!

نکته قابل تأمل اینجاست که این جماعت، پس از اقدام شرکت نایک، روزه سکوت گرفته و دیگر خبری از توصیه به سیاسی نکردن ورزش نیست!

آمریکا از تمام ابزارهای موجود از جمله مسابقات ورزشی برای نمایش دشمنی خود با مردم ایران استفاده می‌کند اما در مقابل مدعیان اصلاحات و روزنامه‌های زنجیره‌ای در رفتاری تحقیرآمیز، ضمن سکوت در مقابل رفتارهای زورگویانه آمریکا، صرفا برای بازی کردن با صهیونیست‌ها یقه می‌درند.

لازم و ضروری است که وزارت ورزش و وزارت امور خارجه به این اقدام توهین‌آمیز شرکت نایک واکنشی در خور عزت مردم ایران نشان دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دیوار تحریمها ترک برداشته است !!!! خخ.
Denmark
ورزش را سیاسی نکنید این سخن با هر کسی هست که اینکار زشت را انجام میدهد میخواهد امریکا باشد میخواهد کشوری دیگر
آخ
Iran, Islamic Republic of
بیایم فقط درمورد برجام صحبت کنیم!
Iran, Islamic Republic of
خوبه ورزش را سیاسی نکنیم.....اما چرا الان فریاد کسی نمیزنه؟؟؟؟ چرا اون زمان که تو اوج فتنه مهدوی کیا با دستبند سبز میرفت تو زمین فوتبال کسی داد نزد ورزش را سیاسی نکنیم؟؟؟؟ قربون برم خدا رو... یک بوم و دو هوا رو؟؟؟؟؟؟
مسعود
Iran, Islamic Republic of
سر برجام بسلامت...
شركت نايك و سلبريتي ها و اصلاح طلبان كيلو چند؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
خدا مرگ بدهد به بعضی سلبریتی های بی غیرت دلباخته دشمنان ایران
اینها پیاده نظام دشمن در داخل هستند
Iran, Islamic Republic of
امضاء جان کری تضمین است !!
Iran, Islamic Republic of
اگر سیاست جایی در ورزش ندارد پس کار ما هم اشتباه بوده و هست . ولی اگر جایی دارد پس چرا از نایک انتظار دارید ؟.
درسته اسراییل دولت اشغال گر است ولی کیهان و شما ای کاش این بحث را مطرح نمی کردید چون قبل از آنها ما سیاست را وارد ورزش کردیم پس بهتره الان هم چیزی نگیم . حدااقل در این مورد کمی منصف باشیم که شروع کننده ما بودیم .
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
شروع کننده ما نبودیم، شیطان بزرگ و اعوان و انصارش بودند که با حمله به کشورهای مختلف و کشتار مردم سرزمینهای آن و اشغال کشورهایی مانند فلسطین، عراق، افغانستان، ویتنام و غارت منابع کشورهای آفریقایی و عربی برای خود ثروت مهیا کردند و به ریش ابلهانی که خواب بهشت غرب را می بینند می خندند.آنها از خدا عبور کردند و به شیطان پرستی روی آوردند
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا ما بودیم...
Iran, Islamic Republic of
سیاست در ورزش جایی دارد و نظر کیهان هم همین است! شما اشتباه متوجه شدید. کیهان این مطلب رو در رد نظریه کسانی آورده که میگویند سیاست در ورزش جایی ندارد اما در جایی که قدرتهای زورگو و ظالم با سیاست های کثیف ورزش ما را هدف می گیرند ساکت می شوند
Iran, Islamic Republic of
گل گفتی آقا
Iran, Islamic Republic of
ما از نایک انتظاری نداریم//////// از دوستانی انتظار داریم که یه جا فریاد میزنن و یه جا ساکتن...... خوب ما شروع کردیم ... درست.... اونها هم جواب دادن....قبول........شماهاچرا گزینشی فریاد میزنین؟؟؟؟ اگه واقعا اعتقاد به بدی این عمل دارین.... چرا فقط برای یه طرف ایراد میگیرن؟؟؟؟؟ اینجاست که دم خروس بیرون میزنه عزیزم.....یا نکنه تمام اقدامات کدخدا براتون مقدسه؟؟؟؟
حمید
Iran, Islamic Republic of
واقعاً چطور میتونید اینقدر به تحقیر و تحمیق خودتون راضی و خشنود باشید؟ من واقعاً شک دارم که شما ایرانی باشید. فکر میکنم یک اسرائیلی باشید که دارید به زبان فارسی نظر منتشر میکنید. اگه آرمان های انقلاب براتون بی ارزشه، حداقل به فکر تمدن وزینی باشید که در تاریخ داشتید. کل دنیا فارغ از هر مذهب و دین و آیینی دارن اسرائیل کودک کش غاصب رو بایکوت میکنن، اونوقت شما میگید که ما دخالت سیاست تو ورزش رو شروع کردیم؟ از اون ابتدا که ورزش رنگ و بوی جهانی به خودش گرفته، سیاست و اعمال تفکرات سیاسی در روند مسابقات جزء لاینفک ورزش بوده، اونوقت شما میگید که ما شروع کننده ی دخالت سیاست بودیم؟ اصلاً حتی اگه ما اولین ملت دخالت دهنده ی سیاست در ورزش بوده باشیم، خب بالاخره باید مواضع به حق مون رو یه جوری به دنیا اعلام کنیم یا نه؟
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
باباجان
کسی نمیگه ورزش سیاسی نیست . بحث سر این بودکه از مسعودشجاعی که با اسراییل بازی کرد ایراد گرفتند
اون موقع سلبریتی ها میگفتند ورزش ربطی به سیاست ندارد
اما حالا که نایک اجازه پوشیدن کفش با فوتبالیستهای ایرانی را نداد همون سلبریتی ها مانند مهدوی کیا و ...... که میگفتند سیاست نباید در ورزش دخالت کند خفه خون گرفتند و اعتراضی ندارند.
انتقاد از یک بام و دو هوا بودن است
من یکی که معتقدم سیاست هم در ورزش دخالت دارد و جدای از هم نیستند .
مگه مجبور بودن بازی باشگاههای فوتبال ایران و عربستان در زمین بیطرف ، سیاسی نیست؟
Iran, Islamic Republic of
این وقایع تلخ و تحقیر آمیز را از یک جهت به فال نیک میگیریم و آن اینکه برملا کننده عیار مدعیان وطن دوستی و سیاست مردان خود فروخته است
Iran, Islamic Republic of
این هم از گلابی های باغ برجام
Iran, Islamic Republic of
لعنت خداوند به همه كساني كه ذلت را به اين مردم شهيدپرور تحميل كردند...
Denmark
تا معیار ذلت چه باشد و چه کسی آنرا تفسیر نماید ذلت یعنی بعضی از مردم در سطل های زباله دنبال روزیشان هستند و فقر و فساد و فحشا و رشوه و ربا در کشور بیداد میکند این معنی ذلت است برای بسیاری از مردم ایران و اما غنچه که شما دوست عزیز مد نظرتان هست برای مرفهین بی غم است
Iran, Islamic Republic of
شما که از بانیان و حامیان فساد و فقر و فحشا هستید چه ادعائی دارید
فقط نکران ارباب هستید تا خاط پلیدش مکدر نشود پستی را به اوج رساندید
مزدورید و معذور
Iran, Islamic Republic of
افزایش فقر و فساد و فحشاء هم دستاورد همین برجامیون است که از اول انقلاب تا کنون در پست های مدیریتی بوده اند.
Iran, Islamic Republic of
دشمن از همه اهرمها استفاده خواهد کرد ...!
Iran, Islamic Republic of
اولا نظر من را در جای نامناسب و به طور ناقص گذاشتی.
دلیل اینکار ؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
عدم دموکراسی و آزادی بیان.تحمیل عقیده و تفکر