سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

کمیته امداد زکات فطره را کجا خرج می‌کند؟

سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب: 619320
معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: به محض اینکه زکات فطریه در اختیار کمیته امداد قرار گیرد، آن را بین خانواده‌های نیازمند تقسیم می‌کنند.
کمیته امداد زکات فطره را کجا خرج می‌کند؟
به گزارش جهان نيوز، علی محمد ذوالفقاری معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره)؛ در خصوص نحوه هزینه کرد زکات فطریه اظهار کرد: با توجه به شناخت وسیعی که کمیته امداد از نیاز خانواده‌ها دارد، زکات فطریه در جهت رفع این نیازها مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه عمده‌ترین نیازها مربوط به کمک تأمین هزینه‌های درمان،‌ نیازهای تحصیلی، نیازهای معیشت خانواده‌ها، کمک در تهیه نیازهای تعمیر مسکن و تهیه جهیزیه و نیازهای روزانه است، گفت: به محض اینکه زکات فطریه در اختیار کمیته امداد قرار گیرد، آن را بین خانواده‌های نیازمند تقسیم می‌کنند.

ذوالفقاری افزود: هیچ مبلغی از زکات فطریه که در شهر یا شهرستان جمع آوری می‌شود، به شهرهای دیگر منتقل نمی‌شود و بین نیازمندان همان شهر یا شهرستان توزیع می‌شود.

معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه سال گذشته بیش از 100 میلیارد تومان زکات فطریه جمع آوری شد و با نظارت اولیای مسجد و همکاران کمیته امداد بین نیازمندان همان محله تقسیم شد، گفت: با توجه به سازماندهی دبیرخانه زکات پیش بینی می‌شود درآمد حاصل از زکات فطریه در سال جاری نسبت به سال گذشته 30 درصد رشد داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران
  •  
     
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *