جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۲۹
به بهانه تعیین چند محل برای اعتراض

مسئولان دولتی وعده پوچ ندهند محل اعتراض پیشکش/ هدف کدام است: شنیدن صدای مردم یا صداخفه کنی؟!

مورد جدید برای درج در اعمال عجیب اهالی تدبیر!
سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب: 619236
حرف اول و آخر را بسیاری در این مورد می زنند که مردم نیازمند تعیین محل اعتراض نیستند و می خواهند مشکلاتشان حل شود.
مسئولان دولتی وعده پوچ ندهند محل اعتراض پیشکش/ هدف کدام است: شنیدن صدای مردم یا صداخفه کنی؟!
گروه سیاسی جهان نيوز: در جلسه یکشنبه هئیت دولت که اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور ریاست آن را بر عهده داشت، دولت با هدف ساماندهی برگزاری تجمعات، درخصوص پیش ­بینی و تعیین محل­ های مناسب برای این اقدام تصمیم­ گیری کرد.

این طرح در دی ماه سال گذشته در قالب طرحی دو فوریتی به پیشنهاد «احمد مسجد جامعی»، فعال اصلاح طلب به شورای شهر تهران آمد که پس از کش و قوس‌های فراوان، به‌تصویب رسید.

بر این اساس، ورزشگاه­ های دستجردی، تختی، معتمدی، آزادی و شهید شیرودی، بوستان­ های گفت­ وگو، طالقانی، ولایت، پردیسان، هنرمندان، شهر و ضلع شمالی مجلس شورای اسلامی به عنوان محل­ های مناسب تجمع در کلانشهر تهران تعیین شدند.
 
این موضوع محل بحث و بررسی بسیاری از کارشناسان و فعالان سیاسی و رسانه‌ای شد. اینکه دولت در پنجمین سال فعالیت خود چنین طرحی را مد نظر قرار می دهد، موضوع قابل تاملی است. چراکه دولت در این سالها بایستی به فکر تحقق وعده‌هایی که سالیان مختلف داده است باشد نه اینکه محل تجمع محدودی برای معترضین صنوف مختلف آنهم با ژست دفاع از شنیدن صدای مردم، تعیین کند.

دولت در این 5 سال وعده های بسیاری در خصوص گشایش اقتصادی ذیل برجام به مردم داده است و امروز که بایستی پاسخ دهنده این قول و قرارها به مردم باشد و مشکلات بسیاری که در حوزه‌های مختلف از جمله بازار ارز و اشتغال خود را پیش روی خود می بیند ژست قهرمان و دموکراسی خواه به خود می گیرد.

این درحالی است که بسیاری مطرح می کنند که تعیین محل اعتراض مهم نیست بلکه بایستی مشکلات مردم حل شود. البته مکان هایی که در این حوزه معرفی شده اند نیز بیشتر بر ضد شنیدن صدای مردم هستند تا در این راستا. ورزشگاه‌های دربسته و پارک ها که محل تفریح و سرگرمی مردم هستند، اماکن خوبی برای شنیده شدن صدای درد و رنج مردم نیست.

کارگری که شش ماه حقوق خود را نگرفته است و با مشکلات متعددی روبروست می خواهد مسئولان و افکارعمومی و رسانه‌ها صدای او را بشنوند تا از این طریق مسئولان مجاب به حل مشکل او شوند اما اینکه در یک محیط تفریح و سرگرمی بخواهد از مشکلات اولیه زندگی خود گلایه کند، به نظر نمی رسد چندان با این موضوع همخوانی داشته باشد.

در واقع پارک و ورزشگاه محل تفریح و هیاهو و شور و نشاط است نه شنیدن درد و رنج و مشکلات طبقه فرودست جامعه.

از جمله مخالفان این طرح «عباس سلیمی نمین» است. سلیمی نمین که تحصیلاتش را در انگلیس انجام داده در مخالفت با طرح هایدپارک (پارک اعتراض) گفته بود:« هاید پارک ترفندی است که انگلیسی‌ها برای خالی کردن آدم‌ها به کار گرفته‌اند و معمولا معترضین خمار و سرمست هستند و باقی مردم معمولا آن ها را مسخره می‌کنند. و هیچ‌گاه اعتراضات جدی در آنجا برگزار نشده‌است.» سلیمی نمین در ادامه گفته بود که به جای این کار که یک فریب انگلیسی است بهتر است ظرفیت نقدپذیری را در کشور تقویت کرد و مدیران ظرفیت نقد شدن داشته باشند. اینطور نباشد که اگر دانشجویی استادش را نقد کرد برایش مشکل به وجود بیاید.»

این طرح که هنوز به مرحله اجرا نرسیده است بیشتر به عنوان یک صداخفه کن شبیه است تا شنیدن صدای مردم و در ادامه به نظر می رسد عدم اعطای مجوز به معترضین برای برگزاری تجمعات اعتراضی را به همراه خواهد داشت.

دولت در این عرصه زحمت مسئولان را نیز برای شنیدن صدای مردم را کم کرده است. چراکه از این پس به نظر می رسد مسئولان کمتر صدای اعتراضات را بشنوند و پشت میز و در محل کار خود شرایط زیرمجموعه مدیریتی خود را مطلوب بدانند. در واقع تجمعات اغلب در جلوی درب نهادهای و سازمان های مختلف برگزار می شد تا مسئول مربوطه نسبت به مشکلات آنها آگاه و بعضا تحت فشار قرار بگیرد تا پیگیر کارها شود اما با این اوصاف تجمعات در مکان های پرتی برگزار می شود که برای مسئولان دیگر اسباب زحمت نشود.

از این رو یک کار محیر العقول دیگر از سوی دولتمردان را در این عرصه شاهد هستیم که بعد از پنج سال وعده های مختلف و عدم تحقق آنها و مشکلات عدیده ای که حالا به مرز اعتراض رسیده است، دولت در یک ژست دموکراسی خواهانه این اعتراضات را به رسمیت می شناسد و خود را در جایگاه قهرمان می نشاند.

با این اوصاف حلقه مفقوده این ماجرا به محاق رفتن مطالبات مردم و برخلاف شعار این طرح عدم شنیدن صدای اعتراضات است. هر چند که حرف اول و آخر را بسیاری در این مورد می زنند که مردم نیازمند تعیین محل اعتراض نیستند و می خواهند مشکلاتشان حل شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


م ج
Iran, Islamic Republic of
اصل کار همین مکان برای تجمعات بود که دولت با هم کاری شورای شهر پیدا کرد حلادولت یا نما ینده به آن مکان رفته مشکلات مردم را شنیده وبه دولت گذارش کنند تا دولت چاره ای پیدا کنه ودر مدت باغی مانده عمر دولت که چشم بهم بزنیم تمام مشه مشکلات مردم را حل کنه؟همانطور وعده داده بودند؟؟
Iran, Islamic Republic of
دولت محترم! 3 سال است سپرده های کاسپین بلوکه است. سکه اکنون 2.5 میلیون اونموقع 0.5 میلیون. اکنون که میخان بدن پول 5.1394 را میخان بدن. تجمع هم کردیم چیزی ندیدیم. حال بسم اله مشکل ما رو حل کنید اگر جیب و جیب تان اجازه میدهد.
Denmark
دوست عزیز کسی که پارسال ماشین ۵۰۰میلیونی داشته امسال سرمایه زیر پایش شده ماشین یک میلیارد تومانی کسی که پارسال صد میلیون تومان سکه طلا داشته امسال قیمت سکه هاشمی شده ۲۵۰میلیوپ تومان کسی که پارسال قدرت خرید خونه ۱۰۰میلیون تومانی را نداشته اره دیگه اصلا نمیتونن خونه ۲۵۰میلیون تومانی زمان و اینجوری که فاصله طبقاتی درست میشه و تبدیل به گسل بزرگ طبقاتی میشه و این اون چیزی هست که جامعه را تهدید می‌کنه نه اصلاح طلبان و اصولگرایان و امریکا و اسرائیل
Iran, Islamic Republic of
جناب 21:40؛
موذی گری نکن. مواردی که شما نوشتی، تهدید است. آمریکا و رژیم صهیونیستی و افسادطلبان و مسئولین بی کفایت هم تهدید است. هر دو تهدید است. نمیشود چند تهدید داشته باشیم؟
ضمناً نوشتن اسم اصولگرایی در کنار آمریکا و رژیم صهیونیستی و افسادطلبان خائن بیت المال خور، معنایی ندارد جز عصبانیت از منطق، ولایت مداری، و انقلابی گری اصولگرایان واقعی جامعه.
Denmark
اصولگرای سالها هست که دیگر در میان مردم خریداری ندارد و با فساد همدم و همراه شده‌است تنها راه چاره ایجاد نو اصولگرای در اجتماع است و درست کردند پایگاه های جدید در میان نسل‌های جدید مردم دیگر روی خوش به اصولگرایان نشان نمی دهند
Iran, Islamic Republic of
اون جریانی که فساد تا سلول سلولش نفوذ کرده اصلاح طلب ها هستن. و ازش دفاع هم می کنند.
Denmark
آقای ۲۲_۵۳کسی موذی گری نکرده است این واقعیت اتفاق افتاده در جامعه است طی یک پرسه سی و چند ساله که فقیران جامعه هر روز فقیرتر و فقیرتر شده اند و طبقه متوسط جامعه هم دارند هر روز از هر روز فقیرتر و فقیرتر میشوند و فقط انانی که به قدرت نزدیک هستند و از رانت های دولتی استفاده میکنند نانشان در روغن است
Netherlands
با پول سپرده گذاران فرشتگان رفتند برج و بارو ساختند. حالا حتی سود تعدیل شده ی سپرده گذاران را هم به سپرده گذاران نمیدهند. بعد میگن حق الناس حق الناس....
فضولباشی
Iran, Islamic Republic of
این کار یعنی هرکی اعتراض داره بره یک جای معین آنقدر داد بزنه تاحنجره اش پاره بشه
آب هم از آب تکان نمی خوره
البته راه ساده تری هم هست معترضین برن تو بیابون
داد بزنن !!!
دولتی ها هم با حقوق های نجومی و برجام و fatf و 2030 و ...حال کنن
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
چطور شد تا حالا منتدین را با۵۵ توهین می نواختین حالا میخواین به آنها محل اعتراض هدیه کنید
یادم به رژیم سعودی افتاد
در سالهای اول بعد از انقلاب زائران ایرانی در خیابانهای مکه راهپیمائی برائت از مشرکین راه می انداختن
ولی بعدا رژیم سعودی آنها را وادار کرد در مکانی سر بسته
این مراسم را برگزار کنند تا اثر آن را خنثی کند
United Arab Emirates
البته از نطر جهان صدا خفه کنی خوبه اگه مقصود خفه کردن صدای احمدی نژاد و طرفدارانش و اصلاح طلبان باشه
Iran, Islamic Republic of
خیلی طرح مسخره ای هستش . شما در نظر بگیر کسی که میخواد تجمع اعتراضی کنه در اصل مخالف شما محسوب میشه ، حالا اگه بیاد تو محلی که شما میگی احمقی بیش نیست !
یعنی موضوعی مهم تر از این نبود ؟ شما چرا طرحش میکنی ؟
Iran, Islamic Republic of
جهان دمت گرم / داری حرف دل مردمو میزنی

نبندنت این کدخدا دوست ها؟؟؟؟؟
حامد
Iran, Islamic Republic of
ببخشید هیئت دولت چقدر حق جلسه گرفته که این طرح را به تصویب را رسانده تا محلی باشد برای اعتراض مردم بابا این مردم به شما رای دادند که کار کنید مشکلات مردم رو برطرف کنید اگر نمی توانید کار کنید مردومردانه بریدکنار تا یکی بیاید مثل دولت سابق برای مردم کار کنه الا برکه الله
دلواپسان تقصیرشون نیست تو ژنشون دلواپسیه
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
ژن دلواپسی بهتر از ژن بی غیرتیه
دلواپسی از علاقه مندی به مملکته ولی بی غیرتی یعنی مثل حیوان
یک حیوان براش مهم نیست تو کدوم کشور باشه
فقط خوراک و ...ش تامین بشه کافیه
نسل قدیم
Iran, Islamic Republic of
اصل قضیه اینه که این دولت متوجه شده در برآوردن انتظارات مردم و مطالبات آنها ناکام بوده اما سعی میکنه مردم را با ژست آزادیخواهی و دموکراتیک سرگرم و راضی کنه ...
بالاخره از دولتی که رئیسش بیش از سه دهه یک عنصررده بالای امنیتی بوده بیش از این انتظار نمی ره!
Iran, Islamic Republic of
جهان
بهترین و‌ اصولی ترین واکنش رسانه ها و روزنامه های ارزشی به دیدار ترامپ و اون این است تا رسانه های زنجیری ذوق زده از این دیدار آچمز شوند:
«درود بر اون
یک کره ای انقلابی و مردمش که تا آخر نترسیدند و هسته ای شدند
و الان با دست پر و شرط لغو تمام تحریمها قبل از تعدیل تعداد بمبهای هسته ای ، ترامپ را به مبارزه کشاند.
ما هم باید اینگونه عمل میکردیم‌ و‌ هنوز برای هسته ای کامل شدن دیر نشده است .»

جهان سریعا لطفا تا سمپاشی غربگریان اثر نکرده است.
Iran, Islamic Republic of
ما محل اعتراض میخوایم. ازادی میخوایم. کاه و ساندیس نمیخوایم!!!!!.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
کار کرد امروز اینده را می سازد و نیازی به مشخص کردن محل برای برای تجمع نیست . سیستم هوشمند باید بداند با کار کرد غلط بحران اجتماعی رخ می دهد پس بفکر کار تخصصی امروز باشبد نه فرعی سازی . مگر باید مردم گزارش کنند که وضع بد است . اینکار یک رفتار عقب افتاده و حکایت از بدنه مدیربتی بیمار است .
Canada
چ اشکالی داره محلی برای اعتراض باشه،هم این باشه هم رسیدگی ب مردم.مشکل شما چیه?!
Canada
چ اشکالی داره محلی برای اعتراض باشه،هم این باشه هم رسیدگی ب مردم.مشکل شما چیه?!
Canada
...
Canada
اتفاقا ما دقیقا همین رو میخوایم مقدم بر حل مشکلات.میخوایم جایی باشه برای تجمع اعتراض هامون.اونوقت میبینیم چقد حل مشکلات شتابش بیشتر خواهد شد
لازم نیس منتشرکنی.برای نویسنده مطلب گذاشتم
Iran, Islamic Republic of
واقعا جهان نیوز سیاست بلد نیس. چرانمیگیرین؟ شمابایدازاین طرح استقبال کنین. الان فشاررو دولته.
این طرح درهرصورت به نفع انقلابی‌هاس
Iran, Islamic Republic of
زحمت مسیولین رو برای نشنیدن صدایی اعتراض رو کم کردند دم اصلاح طلبان مثل مسجد جامعی گرم. فقط ژشت زشت دموکراسی می گیرند
Iran, Islamic Republic of
روحانی قبل از ورود به انتخابات دوره اول درمحافل رسمی و غیررسمی آنچنان دولت آنزمان را به بادانتقاد میگرفت که هرکس تصورش براین بود با این عبا و ردا معجزه میکند... برای خودم بعید میدانستم کسی که پستهای کلیدی را درنقاط بسیارحساس برعهده داشته دراین اوضاع واحوال وبلبمبشوهای اقتصادی اینقد ر مشتاقانه دل به جهان غرب چشم دوخته باشداگرحرفی هم نزندرنگ رخسار جامعه بخوبی گواهی میدهد که نتنها قادر به برچیدن فقر مطلق نیست بلکه فقرمدرنیته ایی درفضای جامعه لیبرالیسم زده بخورد افراد میدهد....
Iran, Islamic Republic of
مگر با جمع شدن مشكلات حل ميشود دولت از مردم بهتر گرفتاريهاي اقتصادي را ميدونه خودش به نااگاهي زده كه بگه مقصر ديگران هستند
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه گیر امنیتی ترین دولت تاریخ ایران افتادیم
مکان تعیین میکنن تابهتربتونن دستگیرکنن