کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۴ درمان خانگی با طالبی

22 خرداد 1397 ساعت 9:36

خواص قلیایی طالبی باعث می‌شود که تعادل اسیدی بازی بدن بهتر شود. اگر به دنبال روش‌هایی برای کاهش ورم بدن یا احتباس آب، یبوست، سوزش معده و پیری زودهنگام هستید طالبی را دریابید.


به گزارش جهان نیوز، میزان بالای ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبرهای موجود درطالبی باعث می‌شود تا این میوه بتواند به عنوان درمان جایگزین ضداسیدهای صنعتی برای درمان مشکلات گوارشی، کاهش ورم بدن یا احتباس آب، یبوست، سوزش معده و پیری زودهنگام استفاده شود.

طالبی یا ملون یک میوه پرآب، کم کالری و مغذی است. میوه‌ای که به عنوان میان وعده فوق‌العاده است و از پرخوری یا میل به خوردن شیرینیجات جلوگیری می‌کند. علاوه بر این میزان بالای ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبرهای موجود در این میوه شرایط لازم را فراهم می‌کند تا طالبی خواص درمانی نیز داشته باشید. به این ترتیب که می‌توانید از طالبی به عنوان درمان جایگزین ضداسیدهای صنعتی برای درمان مشکلات گوارشی استفاده کرد.

خواص قلیایی طالبی باعث می‌شود که تعادل اسیدی بازی بدن بهتر شود. اگر به دنبال روش‌هایی برای کاهش ورم بدن یا احتباس آب، یبوست، سوزش معده و پیری زودهنگام هستید طالبی را دریابید.
 
ادرارآور طبیعی با طالبی و کرفس
طالبی قدرت ادرارآوری بالایی دارد چون از ۹۰ درصد آب تشکیل شده است و میزان زیادی پتاسیم دارد. بنابراین یک درمان مؤثر برای کاهش ورم بدن، ادم و احتباس آب محسوب می‌شود. اگر این میوه را با کرفس ترکیب کنید خواص تصفیه کنندگی و پاک کنندگی آن به مراتب بیشتر می‌شود.

مواد لازم:
طالبی ۲ برش
کرفس تازه ۱ ساقه

روش تهیه:
طالبی و کرفس را داخل اسموتی ساز یا مخلوط کن بریزید و یک نوشیدنی سالم پرخاصیت تهیه کنید. نوشیدنی به دست آمده را در یخچال قرار دهید تا خنک شود. در طول روز (خارج از وعده‌های غذایی) میل کنید.
 
ملین طبیعی با طالبی، آلو و تخم شربتی
برای پیشگیری و مقابله با یبوست باید مواد غذایی سرشار از فیبر مصرف کرد. طالبی مانند یک ملین ملایم عمل می‌کند چون حاوی میزان قابل توجهی فیبر و سلولز است. با این حال می‌توانید اثرات درمانی طالبی را با دو ماده غذایی دیگر مانند آلو و تخم شربتی که سرشار از فیبر هستند افزایش دهید. عملکرد درست روده‌ها کیفیت زندگی را بهتر کرده و از بروز بیماری‌های مزمن پیشگیری می‌کند. بنابراین داشتن رژیم غذایی متعادل و سرشار از فیبر الزامی است. متأسفانه مصرف طولانی مدت ملین‌های شیمیایی نیز آسیب رسان است و بهتر است با مصرف چنین درمان‌های طبیعی مشکل را برطرف کنید.

مواد لازم:
طالبی ۲ برش
آلوی تازه ۲ عدد (یا آلوی خشک ۳ عدد)
تخم شربتی ۱ قاشق معادل ۱۵ گرم
آب ۱ استکان معادل ۱۰۰ میلی‌لیتر

روش تهیه:
تخم شربتی را به مدت یک شب با نصف لیوان آب خیس کنید. اگر از آلوی خشک استفاده می‌کنید آن‌ها را نیز خیس کنید. صبح روز بعد تخم شربتی، آلوی بدون هسته و طالبی را با هم میکس کنید. اگر لازم بود اندکی آب نیز اضافه کنید. این نوشیدنی را به صورت ناشتا نیم ساعت قبل از صبحانه میل کنید.
 
داروی ضداسید طبیعی با طالبی، زنجبیل، فلفل کائن و استویا
افرادی که از اسید بالای معده رنج می‌برند بی‌وقفه داروی ضداسید مصرف می‌کنند. این مشکل افراد زیادی را درگیر کرده و روی زندگی آن‌ها تأثیر منفی دارد. باید بدانید که تغذیه نامناسب باعث می‌شود که سوزش معده به سختی درمان شود. با این حال می‌توانید به کمک مواد غذایی قلیایی در یک دوره ۱۵ روزه گام مؤثری در برطرف کردن سوزش معده بردارید. مواد غذایی قلیایی برخلاف داروهای ضداسید تغییر زیادی روی حالت اسیدی بدن ایجاد نمی‌کنند و در طولانی مدت وضعیت معده را بهبود می‌دهند. بدون شک طالبی، زنجبیل، فلفل کائن و استویا خواص درمانی دارند که بدن را قلیایی کرده و برای بهبود وضعیت معده مؤثر هستند.

مواد لازم:
طالبی ۲ برش
پودر زنجبیل نصف قاشق چای‌خوری (معادل ۲ گرم)
فلفل کائن ۱ نوک انگشت
عصاره استویا به مقدار لازم برای شیرین کردن

روش تهیه:
طالبی را با زنجبیل و فلفل کائن و استویا میکس کنید. نوشیدنی حاصل را به دو قسمت تقسیم کنید. یک قسمت را وسط روز و دیگری را بعدازظهر میل کنید.

اکسیر جوانی با طالبی، چای سبز و لیموترش
طالبی به دلیل دارا بودن ویتامین‌های A،C و E قدرت آنتی‌اکسیدانی بالایی دارد؛ در نتیجه از آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد که عامل اصلی پیری است جلوگیری می‌کند. ترکیب این میوه با چای سبز و لیموترش اکسیری به دست می‌دهد که برای مقابله با عوامل بیماری‌زا ایده آل است و پیری را از بدن دور می‌کند.

مواد لازم:
طالبی ۲ برش
چای سبز ۱ ساشه
آب لیموترش نصف یک عدد
آب ۱ استکان معادل ۱۰۰ میلی‌لیتر

روش تهیه:
ابتدا چای سبز را با یک استکان آب دم داده و بگذارید خنک شود. طالبی را با چای سبز و آب لیموترش میکس کنید. برای شیرین کردن نوشیدنی، اندکی عسل به آن اضافه کنید. می‌توانید علاوه بر مصرف این نوشیدنی مقداری از آن را به پوست صورت خود نیز بمالید.
 
حرف آخر
طالبی میوه‌ای آبدار و مفید است و تا می‌توانید آن را در برنامه غذایی خود جا دهید. چون حاوی ترکیبات مفیدی است که سلامتی را ارتقا می‌دهد و شما را از بسیاری از ناخوشی‌های روزمره خلاص می‌کند.

منبع: تبیان


کد مطلب: 619151

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/619151/۴-درمان-خانگی-طالبی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com