جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴
۵۲

کیهان: وظیفه دولت حل مشکلات مردم است نه تعیین محل تجمع!

سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب: 619114
در شرایطی که مردم زیر فشار مشکلات معیشتی قرار دارند و هر از گاهی به دولت -به عنوان مسئول این وضعیت- اعتراض می‌کنند، هیئت دولت به جای اصلاح رویه‌های مخرب دستگاه اجرایی و حل ریشه‌ای مشکلات، به تعیین محل تجمعات مشغول است!
کیهان: وظیفه دولت حل مشکلات مردم است نه تعیین محل تجمع!
پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری روز یکشنبه اعلام کرد که در جلسه این هفته هیئت دولت، محل‌های مناسب به منظور برگزاری تجمعات مشخص شد و دولت با هدف ساماندهی برگزاری تجمعات، درخصوص پیش‌بینی و تعیین محل‌های مناسب برای این اقدام تصمیم‌گیری کرد.

به گزارش جهان نيوز، تعیین محل مناسب برای تجمعات قانونی مردم، اقدامی مثبت و در جهت احقاق حقوق مردم تلقی می‌شود، اما یک سوال؛ آیا این روزها مطالبه و دغدغه اصلی مردم، تعیین محلی برای تجمعات آنهاست؟
مروری بر مسائل جاری کشور که مردم با آن دست به گریبان هستند برای تعیین سطح دغدغه‌مندی دولتمردان ضروری به نظر می‌رسد.

شیب صعودی هزینه معیشت مردم
روند قیمتی ۱۲ ماه اخیر ۲۴ قلم کالای عمده معیشت خانوار نشان می‌دهد، به دلیل تحولات قیمت ارز، نوسان اقتصادی و نگرانی از آینده به افزایش قیمت‌ها دامن زده است و قیمت‌ها هر روز تغییر می‌کند.

بر اساس آمارهای مرکز آمار در سال 97، بررسی قیمت 24 قلم کالای خوراکی مورد نیاز خانوار که سهم بیشتری از سبد کالای خانوار دارد، نشان می‌دهد 18 قلم کالا از اردیبهشت سال 96 تا اردبیهشت سال 97 تغییر و افزایش محسوسی داشته است. در این میان 6 قلم کالا نه تنها افزایشی نداشته، بلکه روند کاهشی به خود گرفته است.

فارس با بررسی این آمارها گزارش داده است: در میان اقلام خوراکی، تخم مرغ ماشینی در یک سال با 55/6 درصد بیشترین افزایش قیمت را در یک سال گذشته داشته است. پس از آن برنج خارجی درجه یک با 37/2 درصد، موز 36/8 درصد و گوشت گوسفند با 22 درصد در رتبه‌های بیشترین افزایش قیمت در یک سال اخیر قرار می‌گیرند.

اقلام خوراکی فوق که بخش اعظمی از قوت غالب و معیشت خانوار را تشکیل می‌دهد، در یک سال گذشته دچار شیب افزایش بیش از حد بوده که متاثر از تحولات بازار ارز ارزیابی می‌شود.

بیکاری
مردم و خصوصا جوانان با معضل بیکاری درگیرند. بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران، در سال 1396، نرخ بیکاری 12/1 درصد و سهم اشتغال ناقص از اشتغال کشور 10/4 درصد بوده است. در حالی مرکز آمار شمار رسمی بیکاران را 3/2 میلیون نفر اعلام می‌کند که با احتساب کسانی که اشتغال ناقص دارند، جمعیت واقعی بیکاران به مرز ۶ میلیون نفر می‌رسد.

این مشکل ریشه در واردات و رکود اقتصادی دارد که آن هم علت‌های مختلفی دارد. از یک طرف دولت سیاست کنترل تورم را از روز نخست در دستور کار قرار داد که در شریط کنونی اقتصاد ما، یکی از نتایجش، رکود اقتصادی است و رکود هم یعنی تعطیلی بنگاه‌های تولیدی و بیکاری کارگران.

از سوی دیگر دولت روحانی آمارهای کم‌سابقه‌ای از واردات به جا گذاشته است و در روزگاری که کشورها بر سر حفظ اشتغال نیروهای خود جنگ تجاری راه انداخته‌اند، دروازه‌های واردات را چه به صورت قانونی- از مرزهای گمرکی و مناطق آزاد- و چه به صورت غیرقانونی و قاچاق باز گذاشته است. آمارهای تکان‌دهنده‌ای از واردات انواع کالاهای عجیب از بیل و آدامس تا اسپرم گاو و کود انسانی شنیده می‌شود. واردات گسترده هم به معنی تعطیلی کارخانه‌های داخلی و بیکاری کارگر ایرانی است.

از طرفی با سوءمدیریت اقتصادی، حجم نقدینگی از حدود 600 هزار میلیارد تومان در ابتدای دولت روحانی به مرز هزار و 500 هزار میلیارد تومان رسیده، ولی بسیاری مراکز تولیدی با کمبود نقدینگی مواجهند و زیر ظرفیت تولید کرده یا تعطیل می‌شوند که این هم به معنی بیکاری جوانان است.

به تازگی هم اخباری شنیده می‌شود که به علت پرداخت نشدن بدهی دولت به راه‌آهن، بیش از 4 هزار نفر بیکار شد‌ه‌اند.

سکه؛ 2/5 میلیون تومان!
از قیمت ارز چندان نمی‌شود صحبت کرد، چرا که دولت با اعمال زور و فشار، بازار ارز را غیرقانونی اعلام کرده و نمی‌گذارد قیمت واقعی بازار منتشر شود. اما قیمت سکه در دو روز گذشته با افزایش چشمگیری مواجه شد تا همچنان نگرانی‌های ناشی از بی‌ثباتی در بازار وجود داشته باشد.

عبور قیمت سکه از مرز دو میلیون و 500 هزار تومان در روز گذشته، مردم را در بهت فرو برده است. این در حالی است که طی یک ماه اخیر، خصوصا از 18 اردیبهشت که آمریکا از برجام خارج شد، قیمت سکه از فردای آن روز (که دو میلیون و 10 هزار تومان بود) رو به افزایش شدیدی گذاشت و دیروز هم رقم تاریخی دو میلیون و 500 هزار تومان را ثبت نمود.

به عبارت دیگر دقیقا در زمانی که دولت روحانی به دنبال ادامه برجام با کشورهای اروپایی بود و همچنان چشم امید به وفاداری غرب نسبت به ایران داشت و به موازات جلسه هیئت دولت برای تعیین محل تجمعات عمومی، قیمت سکه بیش از 400 هزار تومان گران شد!

لازم به ذکر است، قیمت سکه در خرداد سال گذشته تقریبا یک میلیون و 210 هزار تومان بود که در این یک‌سال به اندازه همین مبلغ به قیمت آن اضافه شده و 100 درصد افزایش یافته (و دقیقاً دو برابر شده) است!

رفع مشکل مسکن یکی دیگر از مطالبات مردمی است ولی متأسفانه دولت طی 5 سال گذشته به جای حل این مشکل به فکر حمله به مسکن مهر بوده است.

گرانی 1/4 میلیونی هر متر خانه
این در حالی است که ایسنا، روز گذشته گزارش داد: از اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ تا اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ قیمت خانه در تهران متری یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان افزایش یافته است.

خبرگزاری حامی دولت درباره التهاب قیمتها در بازار مسکن و در آستانه فصل جابجایی‌ها می‌نویسد: میانگین قیمت مسکن شهر تهران در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ متری ۴ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان بود که این رقم در اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ به متری ۵ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان رسیده و در این شرایط قدرت خرید مسکن توسط خانوارها با توجه به نرخ تورم عمومی حدود ۲۵ درصد کاهش یافته است.

این خبرگزاری در تحلیل این نابه‌سامانی می‌نویسد: با توجه به طولانی شدن دوره رکود مسکن و اثرپذیری از جهش قیمت ارز و سکه انتظار می‌رفت که قیمت مسکن در سال ۱۳۹۷ با شیب ملایمی افزایش پیدا کند اما متقاضیان این حوزه به یکباره در فروردین و اردیبهشت ماه امسال با افزایش ۲۹ و ۳۵ درصد قیمت‌ها غافلگیر شدند. قیمت در بعضی مناطق تهران تا ۵۳ درصد رشد کرد.

شتاب قیمت خودرو
بررسی‌ها از بازار خودرو هم نشان می‌دهد قیمتهای بازاری خودروهای داخلی افزایش شدیدی پیدا کرده است.
تنها به عنوان مثال، بر اساس گزارش تسنیم، در روزی که کابینه روحانی درباره محل مناسب برای تجمعات مردمی گفت‌وگو می‌کردند، استپ‌وی رنگ مشکی به‌دلیل عرضه محدود در بازار با افزایش 8 میلیون تومانی با قیمت 89 میلیون تومان به‌فروش رفت و دیروز هم مزدا 3 حدود 30 میلیون تومان گران شده است.

سمند ال‌ایکس با افزایش یک میلیون و 200 هزار تومان، پژو206 تیپ 5 با افزایش یک میلیون و 500 هزار تومان و پژو 206 تیپ 2 با افزایش یک میلیون و 200 هزار تومانی به‌فروش رفتند.

عجیب‌تر از این نابه‌سامانی قیمتی، اظهارات مسئولان دولتی است. وقتی روز گذشته خبرنگار ما از معاون وزیر صنعت درباره علت این گرانی‌ها پرسید، خسروتاج گفت که علت را نمی‌دانم!

کدام مطالبه جدیتر است؟
بر کسی پوشیده نیست که عمده تجمعات مردمی در ماههای گذشته برای مشکلات معیشتی بوده است وگرنه مردم که بی‌جهت دنبال تجمع نیستند، ولی دولت به جای حل علت اصلی مشکلات یعنی اتخاذ تصمیم‌های کارشناسی، برای عوارض آن تصمیم می‌گیرد.

اما سوال مهم آن است که دولت مگر از مطالبات واقعی مردم بی‌خبر است که سراغ تعیین محل تجمعات رفته است؟ وقتی مشکلات حل شود، موضوع تجمعات خود به خود حل می‌شود، بعد از آن اگر باز هم تجمعی باشد، تعیین محل مناسب، منطقی است. هر جا که دولت رویه اشتباه خود را اصلاح نموده، اعتراض‌ها نیز عملا برچیده شده است.

به عنوان نمونه، عبدالهاشم حسن‌نیا، رئیس سازمان راهداری دیروز به خبرگزاری مهر گفته است: «با پیگیری کارگروه بررسی مشکلات کامیونداران و رسیدگی به مطالبات آنها، اعتراضات رانندگان کامیون به طور کامل به پایان رسیده و جابه‌جایی بار آغاز شده است.» این تنها یکی از مواردی است که نشان می‌دهد حل بسیاری از مسائل اینچنینی با تدبیر دولت ختم به خیر می‌شود.

با این وجود متأسفانه دولت روحانی در موج‌سواری بر مطالبات مردم سابقه دارد. روحانی در آستانه انتخابات، در حالی که مردم مشکلات اقتصادی فراوانی داشتند، از منشور حقوق شهروندی رونمایی کرد! در زمان انتخابات هم وعده‌های مختلفی داد از جمله آنکه فقر مطلق را ریشه‌کن کند و ... امروز مردم با مشکلات معیشتی، نابرابری، حقوق‌های نجومی، نوسانات بازارهای طلا، ارز و مسکن و ... دست و پنجه نرم می‌کنند، ولی آیا همانطور که هیئت دولت در جلسه اخیر خود درباره محل تجمعات، بر«امکان دیده و شنیده شدن صدای تجمع‌کنندگان» تأکید کرده‌اند، صدای مردمی که زیر فشار اقتصادی قرار دارند را شنیده‌اند؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
هادی
Iran, Islamic Republic of
برادر جان عصبانی نشو.... کیهان کلا کارش همینه.... مخالفت و تنگ نظری
Iran, Islamic Republic of
سکه 3 میلیونی مبارک همه گشادنظرا
هادی
Iran, Islamic Republic of
مبارک شما هوچی گرها و مخالفان ملت که بخاطر زدن دولت از هیچی نمیگذرید و دروغ و بلوا سازی میکنید...
Iran, Islamic Republic of
خوبه استدلالتان هم مثل دولت کلیدداراست...
یعنی بازهم تقصیر دولت دو دوره پیشه؟
واقعا دولتی که اومده بود هم سانتریفیوژ بچرخه هم اقتصاد,هر دو را به حالت بحرانی رسانده به حدی که رکورد دار تحریم و صعود قیمتها همین دولت کرنش در مقابل شیطان بزرگ وکدخدا است.
آدم مسئولیت پذیربایستی پاسخگوی وعده ها واعمالش باشد,نه اینکه دیگران رامقصر کرده یاپرخاش کند ویا باحاشیه سازی حواسها راپرتکند.
Canada
حالا که دولت محلی را برای تجمعات مردمی در نظر گرفته آیا خودش هم برای شنیدن صدای مردم اونجا میره یا مردم باید در راهپیمائیها دولتیها را مورد تفقد قرار دهند؟
Iran, Islamic Republic of
آقای گشادنظر!! سکه سه میلیونی کار مخالفای دولته یا کار بی تدبیری های خود دولت؟
هادی
Iran, Islamic Republic of
کجا سکه شده 3 میلیون که داری دروغ میشنوی و همون رو پخش میکنی...
یکم اراده داشته باش و از جات پاشو تا سرکوچه برو قیمت بگیر و بعد اراجیف بباف
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا رفتم سر کوچه قیمت گرفتم سکه دو و پانصد شده
البته از برکت برجام
واقعا این برجام عجب فتح الفتوحی بود
افسوس که مردم بی سواد بی شناسنامه ترسوی لرزان عصرحجری ... قدر آن را نمی دانند !!!!
Iran, Islamic Republic of
عزیز دل برادر این دولت زدن داره؟
نقطه قوتی کارکردی عملکردی چیزی داره که بشه زد؟
Iran, Islamic Republic of
آقا هادی نمره شما تا حالا ۳۹-=۹+۴۸-می باشد
مبارکتون باشه
امیر ت
Iran, Islamic Republic of
جناب گشاده نظر ! ی کم فکر کن ببین در ششمین سال خدمت روحانی وعده های جنابشون چقدر اجرایی شده
تورم ۷۰ یا ۸۰ درصد نیست ؟ بیکاری نیست ؟ دلار دو برابر نشده ؟ خودرو گران نمیشه ؟ ... بنا بود اینا حل بشه یا جایی برای ناله و عجز و بدبختی مردم نعیین بشه ؟
بجای کلی گویی و توهین بحث کن عزیز جان
Iran, Islamic Republic of
کلا ما خودمون هم ناراحتیم که مثل شما گشاد نظر نستیم
United States
...
Iran, Islamic Republic of
مشكلات معيشتي مردم هميشه وجود دارند پس بايد براي هميشه ساير مطالبات غير معيشتي مردم را كنار گذاشت؟
Iran, Islamic Republic of
دولت پیر و تنبل با این کار به ناکارآمدی خودش اذعان کرد و تنها کار خوبش این بود جایی برای اعتراض به بی کفایتی های خودش تعیین فرمود.
Iran, Islamic Republic of
مگه نحوه و محل تجمعات مممممممممممممممممممردمی با برجام حل نشده بود!
United States
...
Iran, Islamic Republic of
قیمت بازار تو نمایندگی ها است.
Iran, Islamic Republic of
مشكلات معيشتي مردم هميشه وجود دارند پس بايد براي هميشه ساير مطالبات غير معيشتي مردم را كنار گذاشت؟
امیرت
Iran, Islamic Republic of
اعتراضات غیر معیشتی مردم اولویت داره یا گرسنگی و بیکاری و افزایش طلاق برای ترویج بی اخلاقی و فساد و افزایش اعتیاد ؟
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا شما اصلا به اولویت و این جور حرفها اصلا اعتقادی نداری. باید بیاییم ببینیم شما توی خونه تون چه جوری زندگی میکنید و مدیریت میکنید. وقتی بچه گشنه س و نون نداری که بهش بدی بخوره میایی میری دنبال چیزهای دیگه؟ دولت اگر خیلی این کاره هست و به فکر مردمه مشکل سفره مردم رو حل کنه ...
هادی منفی باف
Iran, Islamic Republic of
کار هادی منفی بافی است و با این همه منفی باز هم از رو نمی رود
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
دوستان ساده نباشین
این جاهائی که دولت برای اعتراض داره معین می کنه
برای افرادی است که
به راه ندادن زنان به ورزشگاهها اعتراض دارن
به حجاب اعتراض دارن
به موشک سازی و غنی سازی هسته ای اعتراض دارن
اینا همه اش حاشیه سازی برای پرت کردن حواس مردم از بی عرضگی برجامیان است
Netherlands
موسسه مالی کاسپین رو چرا نمیگید. که با زندگی چندین میلیون خانواده سپرده گذاران بازی شد.
United Kingdom
وظیفه دولت الان رفع زحمت هستش !
Iran, Islamic Republic of
از ماست که برماست. نتیجه رای دادن به افرادی که که به عطش قدرت اومدن نه برای خدمت همینه.
Iran, Islamic Republic of
میزان رای ملت است و برادرا حد اقل سه سال دیگه باید صبر کنن که شاید مورد اقبال مردم قرار بگیرن و تا اون وقت چاره ای جز تحمل ندارید
Iran, Islamic Republic of
...
رسول مشهدي
Iran, Islamic Republic of
مشكلات معيشتي مردم هميشه وجود دارند پس بايد براي هميشه ساير مطالبات غير معيشتي مردم را كنار گذاشت؟
آيا مردم براي رساندن صداي خود به گوش مسئولان بايد چكار كنند؟
آيا نظام اعتراض را حق مردم ميداند يا خير؟
اگر اعتراض حق مردم نيست كه هيچ ولي اگر مردم حق اعتراض دارند كجا اينكار را انجام دهند؟
مردم علاوه بر مشكلات معيشتي خيل عظيمي از مشكلات دارند كه شايد نتوان آنها را به معيشت مردم گره زد.پس براي هميشه بايد آنها را به فراموشي سپرد؟
Iran, Islamic Republic of
نظر شما را مثبت زدم ولی جای مشکلات معیشتی در دولت روحانی چیست و کلا در دولتها کجا باید باشد؟ شما نظرتان این نیست که مشکلات معیشتی به امان خدا؟ وگرنه من هم منفی ام.
Iran, Islamic Republic of
موقع انتخابات‌ها چرا به مشکلات نمی اندیشن و به تفکر اشرافی رای می دهند
Iran, Islamic Republic of
امان از فتنه های جدید
سرور
Iran, Islamic Republic of
کیهان این یک مورد را اشتباه کرده است.
مگر وظیفه دولت حل مشکلات مردم است؟
Iran, Islamic Republic of
یکی از مشکلات مردم در طول 40سال انقلاب این بود که نمی توانستن صدای خویش را نسبت به عملکرد دولت وسایر ارکان نظام به گوش مسئولین برسانند چون از مردم میترسیدند
سرور
Iran, Islamic Republic of
ریشه اصلی مشکلات جامعه فقر-فساد و تبعیض است.به نظر بنده دولت فعلی هیچ وظیفه ای در قبال این سه ندارد.چون ریشه های فقر، بنیانهای فساد و انواع تبعیضها و رانتهای اقتصادی و اجتماعی در صد روزه اول دولت آقای روحانی شناسایی شد و در طول پنج سال گذشته تمام مشکلات حل شد.
همچنین به یمن برجام روابط ما با کل کشورهای پیشرفته و صنعتی از جمله جیبوتی و اتیوپی و سودان به بالاترین سطح خود رسید و به برکت امضای قراردادهای بین المللی مانند 2030 در سطح پیشرفته ترین و باکلاس ترین کشورهای جهان قرار گرفتیم.
...
Iran, Islamic Republic of
دولت مشکلات خودش رو حل کنه
حل مشکل مردم پیش کش
کاظم
Iran, Islamic Republic of
دولت از پس حل مشکلات بر نمی اید.
ولی جنگ روانی وسر کار گذاشتن مردم وافکار عمومی را خوب بلد است.
چند نكته
Iran, Islamic Republic of
بهتر بود كيهان در اين گزارش به چند نكته نيز اشاره مي كرد:
1- موضوع تعيين محل تجمعات از سوي شوراي شهر پيشنهاد شده بود و دولت مكلف بود نظر خود را در مورد اين پيشنهاد اعلام كند.
2- تمام دنيا مي دانند كه اگر مكانيسم «سوپاپ» براي تخليه فشارهاي اجتماعي (فشارهاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي و ...) در نظر گرفته شود امنيت اجتماعي مردم بيشتر شده و شرايط بهتري براي اقدامات مثبت به دور از تنشهاي مخرب مهيا خواهد شد. ناآراميهاي زمستان گذشته نشان داد كه اگر تمهيدات لازم براي تخليه فشارهاي دروني جامعه لحاظ نگردد ممكن است به انفجار منجر شده و زماني كه اين ديگ به جوش آيد و سوپاپي موجود نباشد، بايد منتظر انفجار باشيم و در چنين شرايطي از اين ديگ غذايي براي مردم حاصل نمي گردد.
3- موضوع آخر اينكه برخي افزايش هاي نام برده شده در مقاله (مانند افزايش 25درصدي قيمت مسكن در يك سال) بايد در مقياس وسيعتري تحليل شود. مثلاً اينكه بعد از 5 سال تثبيت نسبي قيمت مسكن، بازار براي آزاد شدن فنر قيمت مسكن آمادگي داشت و با تعيين نرخ دستوري نرخ ارز، حركت نقدينگي به سمت بازار مسكن قابل پيش بيني بود. اما شدت اين افزايش به هيچ وجه با جهش هاي قيمتي سالهاي 85 و اوايل دهه نود قابل مقايسه نيست.
مويد باشيد
امیر ت
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز
اولا اگر ادعای شما در مورد تعین محل توسط شورا درست باشد این سوال پیش میاد که مصوبه شورای شهر که فقط تعین محل اعتراض علیه این شورا را در بر نمی گیرد و نگاه به کلیت عملکرد دستگاه اجرایی دارد اگرچه دولتمردان بارها در این مورد افاضاتی داشتند که اگر لازم است ادرس انرا خدمتان عرضه کنم
پس مجموعه دولت و شورای شهر در این تصمیم شریک هستند

پس این طرح از دولت یا شورای شهر اصلاح طلبان حامی دولت و مهر تایید نهای ان توسط دولت فرقی ندارد
مطلب بعدی اینکه ما با تعیین محل تجمع مخالف نیستم ولی سوال اینجاست ایا پیشگیری مقدم است یا درمان ؟ دولت واقعا کف مشکلات مردم را نمی داند؟ ایا باید گذاشت کار به فریاد برسد ؟ اگر سوپاپ اطمینان لازم است فضای سایتها و خبر گزاریها بسته نیست و اگر دولت مثل سایت جهان را تعطیل نکند می شود خواسته مردمی را منعکس کرد !!
در مورد ثبات قیمت مسکن بی شک اگر مسکن مهر احمدی نژاد عرضه مسکن در مقابل تقاضا رو تامین نمی کرد از همون سال اول دوره روحانی شاهد افزایش مسکن بودیم و گرانی کنونی هم ناشی از عدم طرحهای تولید مسکن است که بعد از این بدلیل عدم تولید و اشباع بازار کم و بیش تکرار میشه
ادامه چند نكته
Iran, Islamic Republic of
آقاي امير ت، سلام
1- دولت و شوراي شهر دو مجموعه جداي از هم هستند و همسويي احتمالي آنها بلحاظ جناح بندي سياسي موجب خلط مسئوليت يا انجام وظايف ذاتي نيست و نبايد باشد. شوراي شهر به اين نتيجه رسيده كه پياده سازي اصل 27 قانون اساسي از جمله نيازمنديهاي جامعه امروز ماست و طرح پيشنهادي خود را ارائه داده است. دولت هم حق ندارد اين طرح را به بهانه اينكه [به قول شما] پيشگيري از درمان مهمتر است مسكوت گذارد بلكه مكلف است در مهلت قانوني نظر خود را نفياً يا اثباتاً اعلام نمايد. مضافاً اينكه تعيين محل براي بيان اعتراضات قانوني، مصداق پيشگيري است نه درمان.
2- دولت سايت جهان نيوز را تعطيل نكرده است. جهان نيوز دوبار توقيف شد. بار اول تيرماه 1387 و بار دوم خرداد 1395. هيأت نظارت بر مطبوعات زيرمجموعه دولت نيست بلكه مشتمل بر نمايندگاني از قوه قضاييه، مجلس شوراي اسلامي، مديران مسئول مطبوعات، اساتيد دانشگاه، حوزه علميه قم، شوراي عالي انقلاب فرهنگي و فقط يك نماينده از وزارت ارشاد است.
3- يك ميليون و دويست هزار مسكن خالي در كشور وجود دارد (غير از واحدهاي خالي از سكنه مسكن مهر در برخي نقاط) لذا مسئله گراني مسكن كمبود عَرضه نيست بلكه افزايش هزينه هاي ساخت و ساز (به طور طبيعي) و جريان نقدينگي به سمت آن (به طور غير طبيعي) است. ضمناً در 30 سال گذشته، بيشترين رشد قيمت مسكن مربوط به سالهاي 1374(دولت سازندگي)، 1386(آغاز مسكن مهر) و 1391(ساخت ميليونها مسكن مهر) است.
يا علي
امیر ت
Iran, Islamic Republic of
با سلام و عرض ارادت
دوست عزیز
هم متن کیهان و هم خود بنده تاکید کردیم که کسی با اجتماعات اعتراضی مشکل ندارد ولی سوال اینجاست چرا باید کار به اعتراص برسد؟ اصلا ایجاد یک مکان برای اعتراض بخاطر چه فرایندی مطرح می شود ؟ برای خالی کردن عقده معترضین است یا حل مشکل انهاست ؟ اگر موضوع حل مشکل مردم است ان هم پس از رسیدن کارد به استخوان و تجمع و فریاد !! اگر اون روز مشکل حل شد بخشی از درمان صورت گرفته و پیشگیری زمانیکه ان شالله با عمل به وعده های رنگارنگ انتخاباتی و حساس بودن به مشکلات مردم کسی معترض نباشد! پس اصلی که دولتها باید دنبال ان باشند کاهش اعتراضات و نارضایتی های مردم است ولی تعین محل اعتراض اگرچه مانند طلاق جزو قانون است ولی یک فریضه ارزشمند نیست بلکه قبیح است
البته بنده اعتقاد دارم پشت این حرکت می شود شروع یک شیطنت برای قالب کردن اولویتهای غیر ضروری بجای مطالبات اصلی مردم رو احتمال داد

دوست عزیز !
توجه کنید که هیات نظارت بر مطبوعات جهان نیوز رو توقیف نکرد بلکه شکایت وزارت امور خارجه عامل توقیف جهان نیوز بود ان هم با جنجال تلاش برای تضعیف برجام !!!
امروزه بیان پشت پرده ها از زبان موگرینی نشان می دهد انتشار نامه محرمانه موگرینی به ظریف خیلی هم خارج از حقیقت نیست
در جامعه ای که بقول جناب روحانی می شود از امام زمان انتقاد کرد!!! اگر جهان نیوز بخاطر بیان حقیقت و صراحت لهجه مورد خشم دولتها نبود بجای شکایت یک تکذیبه یا اخطار می توانست مشکل را حل کند
ار بازگویی اعضای هیتت نظارت بر مطبوعات بسیار متشکرم !!
امار اشباع مسکن از تعداد افرادی که صاحب مسکن شدن مشخص میشود نه قیمت با واحد ریال
زیرا ارزش پول ملی کاهش پیدا می کند نه اینکه قیمت مسکن افزایش پیدا کرده باشد این امار افزایش قیمت مسکن شما در مورد همه کالاها حتی کالاهای مصرفی هم صادق است که با افزایش درامد مردم و کاهش ارزش پول در ارتباط است

فکر کنم مخاطب می تواند بفهم مردم در چه برهه ای از زمان درامد بالاتری داشتند و صاحب مسکن و خودرو شدن
Iran, Islamic Republic of
درسته وظیفه دولت حل مشکلات مردمه و وظیفه روزنامه ای مثل کیهان هم امید دادنه نه پمپاژ ناامیدی
حسین شریعتمداری فقط از روی بغض و غرض و کینه حرف میزنه نه از سر دلسوزی برای مردم
Iran, Islamic Republic of
شما فقط یک چیز امیدوار کننده از این دولت بگو تا ما امیدوار بشیم . خدا وکیلی بیا یک چیز امیدوار کننده بگو. فقط هم یکی بگو ده تا منظورم نیست.
عمار
Iran, Islamic Republic of
بسم الله الرحمن الرحیم
دولت:کلیه مشکلات آب خوردن،بیکاری،کشاورزی،گردوغبار،چرخ زندگی،چرخ سانتریفیوژ،گرانی،و........شما را با برررررجاااام حل کردیم . حالا اگر به نداشتن مشکل در زندیگیتان اعتراض دارید وجایی ندارید که اعتراض کنید آن را هم به حول وقوه برجام وکدخدا وUROPحل کردیم بیایید بروید در پارک فلان دادبزنید مشکل نداشته تان هم حل میشود.
کلا ما حلال مشکلاتیم
علی برکت الله
Iran, Islamic Republic of
نمی دونم دولتی ها طرفدار علی کریمین تورم همش هشت درصددددد!!!!
ای بابا آقای شریعتمداری کلا کارازدست دولت دررفته
چندماه پیش که بابرجام سرمونوشیره مالیدن الانم که برجام اروپاییها مونده اوناهم که دارن وقت میسوزونن
تظاهراتم که بگیروببنده دیگه اینم درحده وعده های همیشگیه رییسه
ازحل مشکلات واموندن میگن تظاهرات کنیدددد خخخ
هرچندفرداهمین هم میشه تقصیر دشمن یا احمدی نژاددد
نخود هر آش دوباره احساس تکلیف کرد!
بس کن عقل کل!!!!
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج حسین شریعتمداری سردار قلم .
Iran, Islamic Republic of
چرا برادر حسین علیه خودرو سازان اعلام جرم جاسوسی و همکار اجانب و دشمن به منظور بدبینی به نظام نمی کند؟؟
Iran, Islamic Republic of
هر وقت خواستی خوشمزگی کنی برو فیلم خودتو دوستاتو تو شب توافق ببین که مثل ...ها یه هزاری رو با دلار دست گرفته بودید و میرقصیدید الان دلار حدود هشت هزار تومنه سکه هم شده 2.5
Iran, Islamic Republic of
باشه!
Netherlands
توافق ترامپ و اون ...
هيس حاج حسين فرياد نمي زند !!!
اظهارات وكيل ترامپ ، رودي جولياني دو روز قبل از ديدار (( اون براي ديدار با ترامپ به التماس افتاد ))