کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کسانی که از قبر مرحوم هاشمی می‌ترسند!

22 خرداد 1397 ساعت 8:48


به گزارش جهان نیوز، «مجید انصاری»، فعال اصلاح‌طلب و معاون سابق رئیس‌جمهور روحانی به تازگی طی اظهاراتی در پنجمین سالگرد امام جمعه سابق اصفهان گفته است: «عده ای از قبر برخی بزرگان هم در هراس هستند و حاضر نیستند از یک آزاده اندیشمندی تجلیل شود، حاضر نیستند از افکار شخصیتی چون مرحوم هاشمی رفسنجانی که در مراوده با دنیای عرب صاحب سبک بود، استفاده کنند.»

به گزارش ایرنا، او همچنین با اشاره به خروج آمریکا از برجام اظهار می‌کند: من می‌دانم جریاناتی از اینکه بخواهند به بهانه دور زدن تحریم ها جیب خود را پر کنند، بسیار خوشحال هستند و من نگرانم افرادی دوباره در اختلاس های کذایی نفتی پیدا شوند.

به گزارش مشرق، تجلیل نکردن از مرحوم هاشمی و یا استفاده نکردن از چیزی به نام سبک ایشان در مراوده با اعراب دو مسئله متفاوت است.

در مسئله اول کسی مخالف نیست و مشخص نیست اشاره انصاری به چه کسی و به کجاست!؟

اما در مسئله دوم باید توجه داشت که نظام اسلامی همواره و در همه مسائل منطقی عمل می‌کند.

عربستان نیز در دوران جدید حاکمیتی خود رویکردی خصمانه و تمامیت‌خواه را نسبت به همه چیز و همه کس در پیش گرفته و من‌باب کنایه باید اشاره کرد که لابد شاهزادگان سعودی که توسط بن‌سلمان دستگیر و زندانی شدند نیز از منش و روش مرحوم هاشمی استفاده نکرده‌اند!

و یا همینطور یمنی‌ها که شاهد تجاوزات سعودی هستند کأنه می‌توانستند از فرمول مرحوم هاشمی استفاده کنند و جلوی تجاوزات عربستان را بگیرند.

این در حالیست که دولتی فعلی نیز به درست یا به غلط خود را مستظهر به حمایت مرحوم هاشمی می‌داند و کسی جلوی آقای روحانی را برای عمل به روش‌های مرحوم هاشمی نگرفته است.

از طرفی مردم و نسل‌های جدید باید بدانند که مرحوم هاشمی نیز مراوده خاصی با اعراب نداشته و صرفاً در دوران حاکمیت سابق عربستان و زمانی که عرب‌ها معقول‌تر رفتار می‌کردند، روابط مرسوم دیپلماتیک و تجاری با آنها داشته است.

البته رنگ و لعاب دادن به این روابط و خاص جلوه دادن دوران ریاست‌جمهوری مرحوم هاشمی از جانب کسی که در زمان حیات آن مرحوم نیز از این می‌گفت که در آینده پیرامون هاشمی مثل امیرکبیر و شهید اوّل فکر می‌کنیم و پس از درگذشت او هم بر ترویج «مکتب هاشمی» تأکید داشت! به هیچ وجه جای تعجب نیست.
 


کد مطلب: 619111

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/619111/کسانی-قبر-مرحوم-هاشمی-می-ترسند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com