جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۷
۹

حرف عجیبی که شهید الصماد چند روز قبل از شهادت زد

دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۴
کد مطلب: 619094
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شهید الصماد انسان صالحی بود که در زهد بی نظیر بود، افزود: او چند روز قبل از شهادت خود گفته بود که اگر من به شهادت برسم...
حرف عجیبی که شهید الصماد چند روز قبل از شهادت زد
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه امروز در مراسم اربعین شهید علی الصماد شورای عالی سیاسی یمن که در محل موزه استکبارستیزی سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، گفت: یمن قطعه‌ای از امت اسلامی است و یمنی‌ها تجسم صلابت و شجاعت جهان اسلام هستند و ما به آن‌ها افتخار می‌کنیم و با این همه شجاعت و حماسه‌ای که خلق کرده اند امید‌های فراوانی به این ملت داریم. 

وی افزود: در روایات خصوصا در روایات آخرالزمانی در خصوص آینده درخشان یمن صحبت به میان آمده است. با این وجود امیدواریم که فرهنگ مردم یمن در بین مسلمانان گسترش پیدا کند. 

وی با اشاره به اینکه امت اسلامی به دنبال شجاعتی مانند شجاعت مردم یمن بوده است به گونه‌ای که اتفاقات یمن نقطه‌ای برای حرکت به شمار می‌آید، تصریح کرد: وقتی که حرکت مردم یمن آغاز شد مسلمانان امیدوار شدند یقینا یمنی‌ها توانستند رعب لازم را در دل دشمن بیندازند. 

وی با بیان اینکه نصرت الهی گاهی اوقات با انداختن رعب در دل دشمنان ایجاد می‌شود، تصریح کرد: مقاومت جانانه یمنی‌ها فرهنگ ساز است با این وجود باید این فرهنگ را حفظ کرد. 

پناهیان با بیان اینکه در آینده تاثیرات صلابت مردم یمن را در منطقه خواهیم دید، تصریح کرد: واقعا دشمنان اسلام همان طور که ابلیس ضعیف است ضعیف هستند و این ضعف را کسانی می‌توانند برملا کنند که شجاع باشند مثلا امام خمینی (ره) ضعف شاه را برملا کرد و رزمندگان نیز در هشت سال جنگ تحمیلی ضعف صدام را برملا ساختند. 

وی تصریح کرد: تصور می‌کنم که مردم یمن سوره محمد (ص) را زیاد قرائت می‌کنند، چون این سوره موجب از بین رفتن ترس و ایجاد شجاعت می‌شود. در ابتدا این آیه آمده است کسانی که کافر شده اند خداوند اثر اعمال آن‌ها را تباه می‌کند و همین به مومن شجاعت می‌بخشد همچنین در اواخر این سوره نیز به آخرالزمان اشاره شده و خداوند فرموده که در آخرالزمان کسانی می‌آیند که ضعیف نیستند و قدرتمند می‌ایستند. در هر حال امیدواریم که ما جزو این انسان‌ها باشیم. 

وی با بیان اینکه پس از تعیین رهبر معظم انقلاب به عنوان رهبر تصور برخی‌ها این بود که انقلابی گری کم رنگ می‌شود و جوانان روحیه انقلابی گری را کنار می‌گذارند، اما این اتفاق نیفتاد به گونه‌ای که امروز شاهد جامعه انقلابی تری هستیم، افزود: اگرچه ممکن است برخی‌ها حرف‌هایی بزنند که بویی از انقلابی گری ندارد، اما این حرف‌ها باید زده شود تا زمینه حذف این جریانات غیرانقلابی فراهم شود.

پناهیان با بیان اینکه بی تردید روحیه انقلابی در کشورمان نسبت به دوران دفاع مقدس و اوایل انقلاب بیشتر شده است، افزود: این همه هوشیاری در مقابل توطئه‌های آمریکا و اسرائیل لطف خداوند است. در واقع خداوند با لطف خود نگذاشت تا انقلاب کم فروغ شود. 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: این پیام را به مردم یمن و دیگر انقلابیون در منطقه می‌دهیم که جرقه مقاومت و انقلابی گری نه تنها پا گرفته بلکه به شدت اوج گرفته است. 

وی با تاکید بر اینکه مردم یمن تنها نیستند، افزود: مردم یمن برای دیگر انقلاب‌ها در منطقه الهام بخش هستند در واقع مردم یمن فقط به خاطر خود مقاومت نمی‌کنند بلکه آن‌ها به نمایندگی از امت اسلامی در حال مقاومت در برابر دشمن هستند از این رو باید به آن‌ها دستمریزاد گفت و ما باید برای آن‌ها دعا کنیم. 

وی با اشاره به اینکه قطعا مردم یمن به نتایجی بزرگتر از آنچه که ما در هشت سال دفاع مقدس دست یافتیم دست پیدا خواهند کرد چنانچه در مدت کوتاهی نیز به این نتایج دست یافته اند، افزود: مردم ما باید با فرهنگ، مظلومیت و مقاومت مردم یمن آشنا شوند و هرچه این آشنایی بیشتر شود همراهی بیشتری نیز با مردم یمن خواهند کرد. 

پناهیان افزود: اگرچه ما از بمباران مردم یمن متاثر هستیم، اما قلبا آن‌ها را تحسین می‌کنیم، چون ما کاری جز نابودی کفر نداریم و امروز نیز مردم یمن در یکی از حساس‌ترین نقاط جهان این غیرت را برداشته اند. 

پناهیان تصریح کرد: زلزله‌ای را که مردم یمن در دل دشمن ایجاد کرده اند بیشتر از آن چیزی است که آن را ابراز می‌کنند.

وی افزود: یمنی‌ها در صدر اسلام مجاهدینی بودند که کار اسلام را به پیش بردند.

وی افزود: مردم یمن در کنار روحیه شجاعت از روحیه قناعت و مناعت طبع برخوردار هستند و اهل ذخارف دنیوی و رفاه طلبی نیستند با این وجود طبیعی است که چنین مردمی شجاع باشند. 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: کسی که می‌خواهد شجاع باشد باید از راحتی، تن پروری، خانه‌های آباد و آنچنانی و مست شدن از لذت‌های دنیا گذشته باشد و قطعا چنین کاری برای مردم یمن کار آسانی است. 

وی افزود: معتقدم که باید دوربین‌ها در بین مردم یمن بروند و فرهنگ و زندگی این مردم برای ما به تصویر بکشند. 

وی با بیان اینکه مردم یمن غیر از زهد و شجاعت دارای بصیرت هستند، گفت: شهید الصماد هم از شجاعت بی نظیری برخوردار بوده و در واقع او مسئولی بود که در جبهه نبرد حضور پیدا کرد و از اینکه در راه آرمان‌های مردم خود جانش را بدهد استقبال می‌دهد. 

وی با بیان اینکه شهید الصماد انسان صالحی بود که در زهد بی نظیر بود، افزود: او چند روز قبل از شهادت خود گفته بود که اگر من به شهادت برسم خانواده ام تا آخر ماه خرجی ندارند و باید به روستا برگردند در هر حال این روش و منش شهید الصماد برای ما یک الگو است. در هر حال دشمن می‌خواهد ما را از زیر این پرچم بیرون کند و ما را تحت لوای هواپرستی ببرد و این در حالی است که با هواپرستی نمی‌توان مردم را یکدل کرد، چون هواپرستی خود موجب تشتت می‌شود. 

وی افزود: همان طور که شهدای ما در هشت جنگ تحمیلی برای رزمندگان جبهه مقاومت الگو شده اند ما نیز باید از رزمندگان جبهه مقاومت درس بگیریم. 

وی افزود: سوال این است اگر ملتی شجاعت داشته باشد، ولی از نعمت بصیرت محروم باشد این شجاعت در کجا خرج می‌شود معتقدم بصیرت جهت گیری مردم یمن را مشخص کرده است و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل مردم این کشور هوشمندانه است. در واقع مردم یمن با بصیرت بالا مقاومت می‌کنند. 

وی با بیان اینکه مقاومت ملت یمن در این قرن نشان دهنده فهم یک ملت است، افزود: اگر این فهم وجود نداشت تشتت به وجود می‌آمد در هر حال ما به هر جهت که به مردم یمن نگاه می‌کنیم لذت می‌بریم و از این همه مقاومت و شجاعت خوشحال هستیم. 

وی با بیان اینکه مردم یمن در دشواری‌ها و غم عزیزان خود اهل متاثر شدن نیستند و حاضر نیستند که اشک بریزند و در واقع با صلابت برخورد می‌کنند، افزود: این روحیه برای ما درس آموز است. 

پناهیان اظهار کرد: اگر در حادثه کربلا حماسه وجود نداشت و فقط مظلومیت بود کربلا تا این حد ماندگار نمی‌شد در هر حال اگر حضرت ابوالفضل علیه السلام و بحث حماسه نبود ما از عزای امام حسین علیه السلام افسرده می‌شویم. 

وی افزود: در جریان حادثه کربلا در ظاهر شکستی غالب شده است، ولی مردم به خاطر حماسه‌های این قیام خوشحال شاد هستند.

وی با بیان اینکه ارتباط با حضرت ابوالفضل علیه السلام یک ارتباط حماسی است و این ارتباط ما را بیشتر جذب می‌کند، تصریح کرد: کربلا برای ما نه تنها یک تراژدی نیست بلکه یک حماسه است و این حماسه وقتی در روضه‌ها قرائت می‌شود در دل‌ها بهجت ایجاد می‌کند. در هر حال اگر این حماسه نبود مردم تاب ذکر مصیبت کربلا را نداشتند.

منبع: دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ياد صحابه رسول خدا صلوات الله عليه اويس قرني كه اهل يمن بود گرامي باد .
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
در عهد پیامبر اکرم(ص) اسلام وارد یمن شد و اندک اندک تمامی این سرزمین را فرا گرفت. در آن دوران حاکمیت یمن بر عهده ایرانیان بود
مردم یمن اولین قومی بودند که دعوت حضرت ابراهیم برای حج خانه خدا را اجابت کردند
کمیل، یار یمنی امیرالمؤمنین(ع) است
بُرَیر بن خُضَیر هَمْدانی مِشْرَقی منسوب به مِشرَق که در روز عاشورا به فیض شهادت رسید، یمنی است
ابس بن ابی شبیب شاکری، یا عابس بن شبیب شاکری، از یاران امام حسین(ع) و شهیدان کربلا و اهل قبیله بنی شاکر از قبیله بزرگ بنی همدان یمن بود. او کسی بود که نامه مسلم را مبنی بر وفاداری اهل کوفه به امام حسین(ع) را به حضرت رساند. عابس نماز ظهر را با امام خواند و بعد از ظهر به میدان نبرد رفت و به فیض شهادت رسید.
ابوثمامه از اصحاب امیرالمؤمنین علی(ع)، شهیدی که خبر وقت نماز را به امام حسین(ع) داد، یمنی است
جاج ابن مسروق(مسرور) جُعفیّ مُذحجی و نافع بن هلال جَمَلی صحابی امام علی(ع) دو شهید کربلا بودند. یمنی بودند
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Kardarblash
Iran, Islamic Republic of
صلی الله علی المجاهد الشهید «علی الصماد» المقاتل فی سبیل الله و رسوله
United Kingdom
کاش مراسم در جلوی سفارت یمن برگزار می شد
Iran, Islamic Republic of
روش زندگی این شهید والا مقام رو را برای آن ... حرامخوری بگوِید که حق اوقات فراغت برای زن و بچه هاش میگرفت ؟؟!!! ما کجائیم شهدا کجا ؟؟
Iran, Islamic Republic of
اگر حق اوقات فراغت بگیرها نبود، حرکت انقلاب و نظام که اینگونه کند نمی بود. و کشور معطل برجام نمی ماند و از آمریکا، و (حالا از) اروپا التماس دعا نمی داشت
Iran, Islamic Republic of
تا زمانیکه مردم عزیز یمن احساس کنند زندگی مسولین آنها و خودشان یکی است و دروغ و نفاق ندارند کار هایشان به پیش خواهد رفت و اما اگر................
Iran, Islamic Republic of
باسلام قطعا این شهید بزرگواربه مثابه نبی اکرم وحضرت امیر وبنیانگذارجمهوری اسلام درهنگام وفات ماترک‌ برجای نگذاشتندنه مثل بعضی مسولین جمهوری اسلامی که برای ده نسل دارایی وثروت برجای میگذارند