جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

باز هم برجام باز هم تحریم ورزشی؛ اینبار کبدی

دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۵
کد مطلب: 619082
رئیس فدراسیون کبدی گفت: تیم ملی در نظر داشت ابتدای خردادماه میزبان تیم ملی کره‌جنوبی باشد که به دلیل مسائل سیاسی ایران و کناره‌گیری آمریکا از برجام، به ایران نیامدند.
باز هم برجام باز هم تحریم ورزشی؛ اینبار کبدی
به گزارش جهان نيوز، در حالی که خیلی از ورزشی‌ها در گوشه کنار دنیا شعار جدایی ورزش و سیاست را سر می‌دهند و می‌گویند این دو مسئله مجرا از هم هستند و نباید این دو موضوع را باهم ادغام کرد، اتفاقاتی که در ورزش در حال رخ دادن است خلاف این موضوع را نشان می‌دهد و در واقع سیاست در تمام حوزه‌ها ورود کرده و با همه چیز عجین شده است.

در سال‌های اخیر شاهد امتناع کشورهای عربی از بازی فوتبال در ایران بودیم و عدم امنیت بهانه‌ای شده تا مسابقات آسیایی که بین دو کشور ایران و عربستان است در زمین کشوری ثالث برگزار شود.
وزیر ورزش و جوانان کشورمان اسفندماه سال گذشته در دیدار با جیانی اینفانتینو رئیس فیفا در این خصوص عنوان کرد: با توجه به نگاه غیرسیاسی فیفا و تأکید بر عدم دخالت ورزش در سیاست خواستیم تا اینفانتینو تأکید کند که AFC نیز این نگاه را داشته باشد تا بتوانیم میزبانی‌ها را به‌ صورت عادی داشته باشیم و تیم‌ها ملزم نباشند در کشور ثالث مسابقه دهند، اینفانتینو با این نظر کاملاً موافق بود و اشاره کرد که نظرات خود را به کنفدراسیون آسیا می‌دهد تا این مشکل برطرف شود.

مسعود سلطانی‌فر تأکید کرد: حضور رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در دربی تهران که عشق و علاقه فوتبالی را بین میلیون‌ها نفر از مردم ایران می‌بیند، می‌تواند از دستاوردهای این سفر باشد تا از تعاملی که با هم خواهیم داشت استفاده کنیم.

اما بعد از این دیدار همچنان این مشکل حل نشده باقی ماند، حالا با گذشت زمان سیاست در گوشه‌ای دیگر از ورزش خود را نشان داده است تا خط قرمزی بر تمام صحبت‌هایی که در خصوص جدایی ورزش و سیاست بکشد.

تیم ملی کبدی بانوان که همانند خیلی از دیگر رشته‌های ورزشی در حال آماده شدن برای حضور  قدرتمند در مسابقات آسیایی جاکارتا اندونزی است، به دنبال حضور تیم ملی کره جنوبی در ایران برای انجام بازی تدارکاتی بود که به دلیل فشار آمریکا با مخالفت این کشور روبه‌رو شد.

رئیس فدراسیون کبدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در این باره اظهار کرد: تمام برنامه‌ریزی‌ها انجام شده بود و فقط یک درصد احتمال لغو این اردو بود که همان یک درصد حضور کره جنوبی را در ایران منتفی کرد.

عباس خواجه اورسجی افزود: کره جنوبی گفت دیگر به ایران نمی‌آییم، بهانه هزینه و مخارج را مطرح کرد که فدراسیون ایران مخارج را نیز متقبل شد، اما باز هم بهانه‌های جدید مطرح کردند تا اینکه به صورت علنی بیان کردند که به‌ دلیل لغو برجام دیگر به ایران نمی‌آیند.

وی تصریح کرد: اردو تدارکاتی با کره جنوبی برای بانوان بسیار عالی بود، برای آقایان خیلی نگران نیستیم، چراکه تورنمنت دبی پیش‌رو است و چندین کشور بزرگ دنیا در این مسابقات حاضر خواهند بود، اما برای بانوان نگران هستیم، چراکه نداشتن اردوهای تدارکاتی شرایط را سخت می‌کند.

اورسجی در خصوص آماده‌سازی تیم ملی بانوان گفت: آخرین اردو را در سمنان برگزار کردیم و فکر می‌کنم بدنه اصلی تیم در آن اردو شکل گرفت و بعد از 7 اردویی که بانوان داشتند، بهترین اردوی تیم ملی در سمنان بود.

وی ادامه داد: از فردا تا 4 تیرماه اردویی در انزلی برگزار می‌شود، به این خاطر که انزلی آب و هوایی مشابه جاکارتا دارد و از این به بعد بیشتر اردوهایمان در مناطقی برگزار می‌شود که آب و هوایی شرجی داشته باشد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ببینید چیکار کردید که دنیا را بر علیه خودتون کردید؟!!!!!!!!!!!!!!!