پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

علت اصلی مرگ ایرانی ها چیست؟

دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب: 619060
بیشترین دلیل مرگ افراد در سنین ۵۰ تا ۷۴ سال سرطان و تومورها است.
علت اصلی مرگ ایرانی ها چیست؟
به گزارش جهان نيوز، در اساس آمار منتشر شده از ثبت احوال 5 عامل بیماری های قلبی و عروقی، سرطان ها و تومورها، بیماری های دستگاه تنفسی، حوادث غیرعمد و بیماری های عفونی مهم ترین دلایل مرگ های ثبت شده هستند.

بر اساس آمار بیشترین دلیل مرگ و میر در افراد از سن 50 تا 74 سال انواع سرطان و تومور است تعداد مرگ و میر به دلیل انواع سرطان و تومور در استان آذربایجان غربی، خراسان رضوی و یزد بیشتر از استان های دیگر است.

این رقم در استان سیستان و بلوچستان کمتر از سایر استان ها است. همچنین در افراد بیش از 75 سال بیشترین دلیل مرگ افراد، بیماری های قلبی عروقی است. بیشترین مرگ و میر بر اثربیماری های قلبی در استان خوزستان و کمترین آمار مرگ و میر بر اثر بیماری قلبی و عروقی در استان کردستان و سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است.

بیشترین علت مرگ و میر در کودکان کمتر از 5 سال بیماری های عفونی است آمار مرگ و میر بر اثر بیماری های عفونی در استان تهران و قم بیش از سایر استان ها است و کمترین میزان مرگ ومیر بر اثر بیماری های عفونی در استان های کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، ایلام، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و چهارمحال بختیاری است.
لازم به ذکر است از سن 5 تا 49 سال حوادث غیرعمدی بیشترین دلیل مرگ افراد است.

منبع: باشگاه خبرنگاران
  •  
     
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *