کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به بهانه اعتراض به صالحی در مسیر راهپیمایی

احتمال اعتراض به مسئولان در انظار عمومی چقدر است؟/ آیا مسئولان دولتی جسارت پیاده روی در بین مردم را دارند؟

21 خرداد 1397 ساعت 17:19

مسئولان دولتی تا چه حد اطمینان دارند که در انظار عمومی حضور یابند و با اعتراض مردم نسبت به عملکردشان مواجه نخواهند شد.


گروه سیاسی جهان نیوز: یکی از حواشی روز قدس امسال اعتراض اهانت آمیز برخی از افراد به «علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی و یکی از اعضای تیم هسته‌ای کشورمان بود. این اعتراضات به صالحی که با عباراتی نظیر وطن فروش و خائن انجام شد باعث آن شد که صالحی در واکنش به این افراد، انها را بی ادب و مردک خطاب کند. پس از این اتفاق برخی از اعضای دولت در حمایت از صالحی این کار را تقبیح کردند. افرادی چون «حسام الدین آشنا» مشاور فرهنگی رئیس جمهور این کار را ناآگاهی نسبت به دستاوردهای غیر نظامی هسته ای کشورمان عنوان کردند.

پاستورنشینان در این حوزه بیشتر موضوع توهین آمیز بودن این اعتراضات را پررنگ و آنرا ناروا دانستند اما موضوع اصلی این اعتراضات شدید الحن واقعی بودن این موارد است. درواقع نمی‌توان از اینکه اقدامات دولت در بخشی از جامعه به شدت مورد انتقاد است را نادیده گرفت.

در این خصوص اگرچه این افراد به سبب شدت خشمی که داشتند از راه درست نسبت به انتقاد به صالحی عمل نکردند و در واقع انتقاد آنان تحت الشعاع عصبانیت‌شان قرار گرفت اما باید باور کنیم که دولت در موضع انتقاد جدی از سوی بخشی از جامعه قرار دارد. موضوعی که دولتمردان بایستی به آن توجه کنند. البته بایستی اضافه کرد که این نوع شیوه اعتراض مورد تقبیح همگان است و رهبر معظم انقلاب هم بارها نسبت به چنین حرکاتی که موجب توهین به شخصیت افراد می شود، تذکر داده‌اند.
 
امروز با توجه به اقدامات و عملکرد دولت و وعده‌هایی که هیچگاه محقق نشد و دستاوردهایی که ثمری نداشت مانند برجام، هر کدام از رجال دولتی در انظار عمومی مانند راهپیمایی حضور یابند، احتمال اینکه مورد اعتراض و انتقاد مردم واقع بشوند کم نیست.

اغلب خود اصلاح طلبان و حامیان دولت از جمله سلبریتی‌هایی که زینت المجالس ستادهای انتخاباتی روحانی بودند، امروز به منتقدان جدی وی بدل شده‌اند. بارها پس از گفتگوی تلویزیونی رئیس جمهور افرادی همچون «صادق زیباکلام»، فعال سیاسی اصلاح طلب نسبت به صحبت‌هایی که حسن روحانی درباره وقایع و شرایط کشور داشته، انتقاد کرده‌اند و حتی وی در این باره بیان کرده است: «آقای روحانی گویی با اطفال صحبت می کند.»

پس از وقایعی که برای برجام اتفاق افتاد، به طور جدی موضوع برجام مورد چالش و پاسخگویی مسئولان دولتی قرار نگرفت. این انتقاد جدی نیز وجود دارد که چرا مسئولان در یک برنامه تلویزیونی با حضور کارشناسان نسبت به شرایط واقعی کشور و برجام به مردم توضیح نمی دهند.

این موضوع در شرایطی است که در جلسه تصویب FATF در مجلس، دوباره «عباس عراقچی»، معاون وزیر خارجه کشورمان بازهم همان وعده های برجامی را داد و همان فضا را بازسازی کرد. با این اوصاف که حتی مسئولان دولتی درباره شرایط کشور به درستی با مردم صحبت نمی کنند و همچنین فضایی برای طرح انتقادات کارشناسی وجود ندارد و منتقدان همواره  از سوی رئیس جمهور با القاب ناپسند مورد خطاب قرار می گیرند، آیا نباید انتظار داشت که در این فضای بسته اعتراضات شدید به این صورت بیرون بزند؟

به هر جهت جامعه و افکارعمومی منتظر پاسخ مسئولان درباره شرایط کشور و وعده‌هایی مانند برجام هستند. از سوی دیگر اینکه کشورمان مثلا در حوزه هسته‌ای قلب رآکتور اراک را با بتن پر کرد و از سوی دیگر آمریکا بدون هزینه از برجام خارج شد، آیا نباید به مردم درباره این زمینه پاسخ داد که چرا روند برجام به چنین جایی رسید؟ جامعه از دولتمردان سئوالات بسیاری دارد که به نظر می رسد بایستی دولتمردان به طور شفاف و واقعی با مردم در این زمینه صحبت کنند.


کد مطلب: 619002

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/619002/احتمال-اعتراض-مسئولان-انظار-عمومی-چقدر-آیا-دولتی-جسارت-پیاده-روی-بین-مردم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com